BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 235 - 245, 09.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Akyol, S., Fer, S. (2010) Sosyal Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Tasarımının Öğrenenlerin Akademik Başarılaırna ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi Nedir? İnternational Conference on New Trends in Education and Their Implications. 11(13).
  • Arkün, S., Aşkar, P. (2010) Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 39, 32-43.
  • Baş, G. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamına İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 4 (1).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gökleksiz, M. (2007). Yeni İlköğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Eurasian Journal of Educational Research. 27.
  • Karadağ, E., Deniz, S., Korkmaz, T., Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı: Sınıf Öğretmenleri Görüşleri Kapsamında Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(2), 383-402.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Arastırma Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dagıtım.
  • Kasapoğlu, K., Duban, N., Yüksel, A. (2014) Fen ve Teknoloji Öğretimi 1 Dersindeki Öğrenme Ortamının Karma Yöntem İle Değerlendirilmesi. Elementary Education Online. 13(4), 1145-1155.
  • Konokman, G., Yanpar, T., Fakıoğlu, B., Yıldız, İ. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Anlayışa Uygunluğunun Değerlendirilmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Journal of Qafqaz University. 1 (2).
  • Mengi, F., Schreglman, S. (2013). Yapılandırmacı Sınıf Öğrenme Ortamı Algısı. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi. 7.
  • Üredi, I., Üredi, L. (2009). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Üzerinde Etkili Olabilecek Bir Değişken: Öğretim Stili Tercihi. E-Journal of New World Sciences Academy. 4 (4)
  • Üredi, I., Üredi, L. (2007). Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerini Geliştiren Öğrenme Ortamının Oluşturulması. Edu 7. 2(2).

Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları Değerlendirmesi

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 235 - 245, 09.10.2015

Öz

Eğitim sistemimizin temelini oluşturan yapılandırmacılık felsefesine göre öğrenme sadece
öğrenene ve öğretene bağlı bulunmamaktadır. Bunların yanında öğrenme ortamlarının da öğrenmeye
katkısının büyük olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda öğrenme ortamlarının yapılandırmacı anlayışa
göre düzenlenmesi önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının eğitim
fakültelerinde düzenlenen öğrenme yaşantılarının yapılandırmacı anlayışa uygun olup olmadığına ilişkin
görüşlerini çeşitli değişkenlere bağlı olarak saptamaktır. Araştırma genel tarama türünde, betimsel bir
çalışma olup araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği Programındaki 306 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu
örneklem grubuna “Kişisel Bilgi Formu” ve Arkün&Aşkar’ın 2010 yılında geliştirdikleri “Yapılandırmacı
Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçek; öğrenci merkezli, düşündüren,
işbirlikli, yaşamla ilgili, öğretim ve değerlendirmenin bir aradalığı ile farklı bakış açıları kazandıran olmak
üzere altı faktör üzerinden yapılandırmacı öğrenme ortamlarını değerlendirmektedir. Araştırma
sonucuna göre, sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğrenme ortamlarının yapılandırmacılığa
uygun olmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akyol, S., Fer, S. (2010) Sosyal Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Tasarımının Öğrenenlerin Akademik Başarılaırna ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi Nedir? İnternational Conference on New Trends in Education and Their Implications. 11(13).
  • Arkün, S., Aşkar, P. (2010) Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 39, 32-43.
  • Baş, G. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamına İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 4 (1).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gökleksiz, M. (2007). Yeni İlköğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Eurasian Journal of Educational Research. 27.
  • Karadağ, E., Deniz, S., Korkmaz, T., Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı: Sınıf Öğretmenleri Görüşleri Kapsamında Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(2), 383-402.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Arastırma Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dagıtım.
  • Kasapoğlu, K., Duban, N., Yüksel, A. (2014) Fen ve Teknoloji Öğretimi 1 Dersindeki Öğrenme Ortamının Karma Yöntem İle Değerlendirilmesi. Elementary Education Online. 13(4), 1145-1155.
  • Konokman, G., Yanpar, T., Fakıoğlu, B., Yıldız, İ. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Anlayışa Uygunluğunun Değerlendirilmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Journal of Qafqaz University. 1 (2).
  • Mengi, F., Schreglman, S. (2013). Yapılandırmacı Sınıf Öğrenme Ortamı Algısı. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi. 7.
  • Üredi, I., Üredi, L. (2009). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Üzerinde Etkili Olabilecek Bir Değişken: Öğretim Stili Tercihi. E-Journal of New World Sciences Academy. 4 (4)
  • Üredi, I., Üredi, L. (2007). Öğrencilerin Öz-Düzenleme Becerilerini Geliştiren Öğrenme Ortamının Oluşturulması. Edu 7. 2(2).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Berat Demirtaş

Yahya Oğuz Bu kişi benim

Lütfi Üredi

Sait Akbaşlı

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Demirtaş, B., Oğuz, Y., Üredi, L., Akbaşlı, S. (2015). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları Değerlendirmesi. Bartın University Journal of Faculty of Education235-245.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png