Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARCS Kategorileri İle Bütünleşmiş Bilişsel Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Çokgenler ve Üçgenler Konusundaki Öğrenme Düzeylerine ve Motivasyonlarına Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 15 Sayı: 1, 186 - 215, 27.06.2021
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.907736

Öz

Bu araştırmada, ARCS kategorileri ile bütünleşmiş bilişsel öğrenme modelinin beşinci sınıf öğrencilerin çokgenler ve üçgenler konusundaki öğrenme düzeylerine ve motivasyonlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Deney grubu 137 ve kontrol grubu 137 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubu öğrencilerine, çokgenler ve üçgenler konusu ARCS kategorileri ile bütünleşmiş bilişsel öğrenme modeline dayalı olarak, kontrol grubu öğrencilerine geleneksel öğretim yöntemine dayalı olarak işlenmiştir. Araştırmada, geometri başarı testi ve geometri kavram algılama testi kullanılmış ve geometri motivasyon ölçeği ve geometri motivasyon profili ölçeği geliştirilerek veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde t testinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre başarı ve kavram algılama düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Kontrol grubundaki öğrencilerin deney grubundaki öğrencilere kıyasla geometri dersinde kendilerini yetersiz gördüğü ve korkularının daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir sonuç ise deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine kıyasla doyum puanlarının yüksek olması ve geometri dersine yönelik dikkatlerinin daha fazla olmasıdır.

Kaynakça

  • Balantekin, Y. (2014). ARCS motivasyon modeline göre tasarlanan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin motivasyonlarına, tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Bernabeu, M., Moreno, M. and Llinares, S. (2021). Primary school students’ understanding of polygons and the relationships between polygons. Educational Studies in Mathematics, 106, 251-270.
  • Budak, S. (2010). Çokgenler konusunun bilgisayar destekli öğretiminin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilgisayar destekli geometri öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cevher, T. Y. (2019). Öge Gösterim kuramına dayalı kavram öğretiminin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersindeki başarılarına etkisi. Doktora tezi, Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Chang, Y. S., Hu, K. J., Chianh, C. W. and Lugmayr, A. (2019). Applying mobile augmented reality (AR) to teach interior design students in layout plans: Evaluation of learning effectiveness based on the ARCS Model of learning motivation theory. Sensors (Basel), 20(1), 105.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli ve Öğe Gösterim Teorisi’ne dayalı yaklaşımın öğrencilerin değişken kavramını öğrenme düzeylerine ve motivasyonlarına etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dinçer, S. (2020). The effects of materials based on ARCS Model on motivation: A meta-analysis. İlköğretim Online, 19(2), 1016-1042.
  • Eryılmaz, S. (2009). Web ortamında öge gösterim kuramına göre tasarlanan kavram öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fujita, T. (2012). Learners’level of understanding of inclusion relations of quadrilaterals and prototype phenomenon. The Journal of Mathematical Behaviour, 31, 60-72.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. Bs.). Ankara: Nobel Yayınevi. Keller, J. M. (1983). Motivational Design Of Instruction. In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional Design Theories And Models: An Overview Of Their Current Status. Hillsdale NJ: Lewrance Erlbaum Associates.
  • Keller, J. M. and Kopp, T. W. (1987). An application of the ARCS model of motivational design, ın C.M. Reigeluth (Ed.), Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status, Hillsdale: Lawrance Erlbaum Associates, USA.
  • Keller, J. M. (1987a). Development and use of ARCS model in ınstructional design. Journal of Instructional Development, 10 (3), 2-10.
  • Keller, J. M. (1987b). Strategies for stimulating the motivation to learn, performance and instruction, 26 (8), 1–7.
  • Kurt, M. (2012). ARCS motivasyon modeline göre harmanlanmış öğretimin, ilköğretim 6. sınıf bilişim teknolojileri dersinde öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Laçinbay, K. ve Yılmaz, M. (2019). Görsel sanatlar ders materyali geliştirme sürecinde ARCS motivasyon modelinin kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (1), 468-481.
  • Merrill, D. M. (1983). Component Display Theory. (Ed. Reigeluth C.). Instructional Design Theories and Models. Hillsdale, NJ: Erlbaum Associates.
  • Merrill, D. M. (1987a). A Lesson Based On The Component Display Theory. (Ed. 103 Reigeluth, C.). Instructional Theories In Action: Lessons Illustrating Selected Theories and Models. Hillsdale, New Jersey: Erlbaum Associates.
  • Merrill, D. M. (1987b). The new component design theory: Instructional design for courseware authoring. Instructional Science, 16, 19 -34.
  • Narmanlı, E. (2019). ARCS motivasyon modelinin sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyon düzeylerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Reigeluth, C. M. (1983). Instructional Desing: What Is It and Why Is It? Instructional Design Theories and Models. (Ed: C. M. Reigeluth.) Hillsdale, NJ: Lawrance Erlbaum Associates.
  • Reigeluth, C. M. (1987). Instructional Theories in Action, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Shia, R. (1998). Running head: Academic ıntrinsic and extrinsic motivation and metacognition. assessing academic ıntrinsic motivation: A look at student. Goals And Personal Strategy. www.cet.edu/research/papers/ motivation/motivation.pdf.
  • Tahiroğlu, M. (2015). ARCS motivasyon modeli’nin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve başarı düzeylerine etkisi. Journal of World of Turks, 7(2), 261-285.
  • Tandoğan, B. (2019). Investigating The Effectiveness Of ARCS Based Instructional Materials Enhanced With Augmented Reality On Esp Vocabulary Achievement And Motivation. Degree master thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Yeşiltepe, K. (2019). ARCS motivasyon modelinin fen bilimleri dersi güneş sistemi ve tutulmalar ünitesinde öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonuna etkisi. Yüksek lisans tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Yuncu Kurt, P. ve Keçik, İ. (2017). The effects of ARCS motivational model on student motivation to learn English. Europen Journal of Foreign Language Teaching, 2(1), 22-44.

The Effect Of The Cognitive Learning Model Integrated With ARCS Categories On The Learning And Motivation Levels Of Students About Polygons And Triangles

Yıl 2021, Cilt: 15 Sayı: 1, 186 - 215, 27.06.2021
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.907736

Öz

In this study, it is aimed to determine the effect of the integrated cognitive model of learning with ARCS categories on the learning and motivation levels of fifth grade students about polygons and triangles. The post-test control group model was used in the study. Both the experimental group and the control group consisted of 137 students. The subject of polygons and triangles was taught to the experimental group students based on the integrated cognitive model of learning with ARCS categories, and to the control group students based on the traditional method of teaching. In the present study, geometry achievement test and geometry concept perception test were used, and the data were collected by developing the geometry motivation scale and the geometry motivation profile scale. Thus, t test was utilized in the analysis of the data. As a result of the analysis of the research data, it was seen that the experimental group students had higher levels of achievement and concept perception compared to the control group students. Moreover, it was determined that the students in the control group considered themselves insufficient and had more fear towards geometry lessons compared to the students in the experimental group. Furthermore, the satisfaction scores of the experimental group students were higher and they paid more attention to the geometry lessons than the control group students accordingly. 

Kaynakça

  • Balantekin, Y. (2014). ARCS motivasyon modeline göre tasarlanan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin motivasyonlarına, tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Bernabeu, M., Moreno, M. and Llinares, S. (2021). Primary school students’ understanding of polygons and the relationships between polygons. Educational Studies in Mathematics, 106, 251-270.
  • Budak, S. (2010). Çokgenler konusunun bilgisayar destekli öğretiminin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilgisayar destekli geometri öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cevher, T. Y. (2019). Öge Gösterim kuramına dayalı kavram öğretiminin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersindeki başarılarına etkisi. Doktora tezi, Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Chang, Y. S., Hu, K. J., Chianh, C. W. and Lugmayr, A. (2019). Applying mobile augmented reality (AR) to teach interior design students in layout plans: Evaluation of learning effectiveness based on the ARCS Model of learning motivation theory. Sensors (Basel), 20(1), 105.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli ve Öğe Gösterim Teorisi’ne dayalı yaklaşımın öğrencilerin değişken kavramını öğrenme düzeylerine ve motivasyonlarına etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dinçer, S. (2020). The effects of materials based on ARCS Model on motivation: A meta-analysis. İlköğretim Online, 19(2), 1016-1042.
  • Eryılmaz, S. (2009). Web ortamında öge gösterim kuramına göre tasarlanan kavram öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fujita, T. (2012). Learners’level of understanding of inclusion relations of quadrilaterals and prototype phenomenon. The Journal of Mathematical Behaviour, 31, 60-72.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. Bs.). Ankara: Nobel Yayınevi. Keller, J. M. (1983). Motivational Design Of Instruction. In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional Design Theories And Models: An Overview Of Their Current Status. Hillsdale NJ: Lewrance Erlbaum Associates.
  • Keller, J. M. and Kopp, T. W. (1987). An application of the ARCS model of motivational design, ın C.M. Reigeluth (Ed.), Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status, Hillsdale: Lawrance Erlbaum Associates, USA.
  • Keller, J. M. (1987a). Development and use of ARCS model in ınstructional design. Journal of Instructional Development, 10 (3), 2-10.
  • Keller, J. M. (1987b). Strategies for stimulating the motivation to learn, performance and instruction, 26 (8), 1–7.
  • Kurt, M. (2012). ARCS motivasyon modeline göre harmanlanmış öğretimin, ilköğretim 6. sınıf bilişim teknolojileri dersinde öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Laçinbay, K. ve Yılmaz, M. (2019). Görsel sanatlar ders materyali geliştirme sürecinde ARCS motivasyon modelinin kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (1), 468-481.
  • Merrill, D. M. (1983). Component Display Theory. (Ed. Reigeluth C.). Instructional Design Theories and Models. Hillsdale, NJ: Erlbaum Associates.
  • Merrill, D. M. (1987a). A Lesson Based On The Component Display Theory. (Ed. 103 Reigeluth, C.). Instructional Theories In Action: Lessons Illustrating Selected Theories and Models. Hillsdale, New Jersey: Erlbaum Associates.
  • Merrill, D. M. (1987b). The new component design theory: Instructional design for courseware authoring. Instructional Science, 16, 19 -34.
  • Narmanlı, E. (2019). ARCS motivasyon modelinin sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyon düzeylerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Reigeluth, C. M. (1983). Instructional Desing: What Is It and Why Is It? Instructional Design Theories and Models. (Ed: C. M. Reigeluth.) Hillsdale, NJ: Lawrance Erlbaum Associates.
  • Reigeluth, C. M. (1987). Instructional Theories in Action, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Shia, R. (1998). Running head: Academic ıntrinsic and extrinsic motivation and metacognition. assessing academic ıntrinsic motivation: A look at student. Goals And Personal Strategy. www.cet.edu/research/papers/ motivation/motivation.pdf.
  • Tahiroğlu, M. (2015). ARCS motivasyon modeli’nin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve başarı düzeylerine etkisi. Journal of World of Turks, 7(2), 261-285.
  • Tandoğan, B. (2019). Investigating The Effectiveness Of ARCS Based Instructional Materials Enhanced With Augmented Reality On Esp Vocabulary Achievement And Motivation. Degree master thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Yeşiltepe, K. (2019). ARCS motivasyon modelinin fen bilimleri dersi güneş sistemi ve tutulmalar ünitesinde öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonuna etkisi. Yüksek lisans tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Yuncu Kurt, P. ve Keçik, İ. (2017). The effects of ARCS motivational model on student motivation to learn English. Europen Journal of Foreign Language Teaching, 2(1), 22-44.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahsen Filiz 0000-0002-8886-5572

Hülya Gür 0000-0001-8479-8811

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Filiz, A., & Gür, H. (2021). The Effect Of The Cognitive Learning Model Integrated With ARCS Categories On The Learning And Motivation Levels Of Students About Polygons And Triangles. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(1), 186-215. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.907736