Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminde Telaffuz Becerisi Açısından Karaokenin Kullanılması

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 91 - 116, 01.03.2022

Öz

Telaffuz, bir dil öğrencisinin nitelikli bir konuşma yeteneğine sahip olabilmesi için gerekli işlevlerden biridir. Doğru gerçekleştirilen telaffuz sayesinde bireylerin sözel üretimleri kuvvetlenerek iletişimlerindeki nitelik boyutu artabilmektedir. Telaffuz becerisini geliştirebilmek için gerçekleştirilebilecek çeşitli yöntem ve araçlar mevcuttur. Karaokenin de bunlardan biri olduğu düşünülmektedir. Çünkü karaoke dil öğrenicisine özgür bir performans ortamı sunmakta, dinlenilen ve seslendirilen şarkı sözlerinin aynı anda takip edilmesine fırsat tanımaktadır. Bu çalışmada Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilerin telaffuz becerilerini geliştirmede karaoke kullanımının rolünü ortaya koyabilmek amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi çerçevesinde durum çalışması deseniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları Ankara’da özel bir dil öğretim kurumunda Türkçe öğrenmekte olan 10 yabancı uyruklu öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak gözlem, görüşme ve video kayıtlarından faydalanılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda, karaoke kullanımıyla öğrencilerin telaffuz becerilerinde ilerlemeler olduğu, konuşma kaygılarında azalmalar meydana geldiği ve konuşma esnasında kendilerine duydukları öz güvenin artması gibi bulgulara ulaşılmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin telaffuzun geliştirilmesinde karaokeden faydalanılabileceği ve etkileşimli bir öğrenme ortamında konuşma becerisine yönelik katkılarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • • Abbott, M. (2002). Using music to promote L2 learning among adult learners. TESOL Journal, 11(1), 10-17.
  • • Abdullah, M. A. R. & Hussin, S. (2019). The impact of animated karaoke on vocabulary acquisition among Japanese language learners in Malaysian universities. Indonesian Journal of EFL and Linguistics, 4(1), 2527-5070.
  • • Archibald, J. (2012). Developing natural and confident speech: drama techniques in the pronunciation class. In P. Avery & S. Ehrlich (Eds.), Teaching American English Pronunciation. New York: Oxford University Press.
  • • Athanasopoulos, G., Hagihara, K., Cierro, A., Guérit, R., Chatelain, J., Lucas, C. & Macq, B. (2017). 3D immersive karaoke for the learning of foreign language pronunciation. 2017 International Conference on 3D Immersion (IC3D), 1-8. doi: 10.1109/IC3D.2017.8251915.
  • • Bakaric, M. B., Mesic, K., & Prskalo, L. N. (2020). The prospects of karaoke as a teaching method in primary education. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 19(4), 111-122.
  • • Bodorik, M. (2017). Teaching English pronunciation by non-native teachers as seen by Slovak teachers. Journal of Language and Cultural Education, 5(3), 157-174.
  • • Boylu, E. (2021). Kuramdan uygulamaya Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme (3. Bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • • Collin, D. & Owain, L. (2015). Utilizing karaoke in the ESL classroom: The Beatles. A Journal of the Texas Council of Teachers of English Language Arts, 45(1), 32-36.
  • • Darcy, I. (2018). Powerful and effective pronunciation instruction: How can we achieve it? The CATESOL Journal, 30(1), 13-45.
  • • Emiroğlu, S. & Pınar, F. N. (2013). Dinleme becerisinin diğer beceri alanları ile ilişkisi. Turkish Studies, 8(4), 769-782.
  • • Ermağan, E. (2021). Kendi kendine Türkçe öğrenme kitaplarında telaffuz öğretimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ö10, 214-237. DOI: 10.29000/rumelide.1011393.
  • • Erten, İ. H. (2015). Using karaoke in language classrooms: Exploring potentials and prospects. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 589-596.
  • • Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi yaklaşım ve modeller. Ankara: Pegem Akademi.
  • • İnce, B. (2019). Eylem odaklı yaklaşım ve konuşma becerisi. Asuman Akay Ahmed ve Aslı Fişekçioğlu (Ed.), Dil kullanıcısı bağlamında kuramdan uygulamaya Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi içinde (s. 189-201). Nobel Yayıncılık.
  • • Lee, C. Y. (2011). Attitudes toward multimedia (karaoke) and popular culture when learning English as a foreign language in Taiwan. Unpublished doctoral dissertation, University of Northern Colorado, Colorado.
  • • Lin, H. Y. (2010). A study on the effect of English song instruction on listening comprehension for EFL junior high school students. MA Thesis, National Hanghua University of Education Fulfillment of the Requirement for the Degree of Master of Arts.
  • • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • • Morris, H. & Smith, S. (2011). 33 ways to help with spelling. New York: Routledge.
  • • Murad, D, Wang, R., Turnbull, D. & Wang, Y. (2018). SLIONS: A karaoke application to enhance foreign language learning. MM '18: Proceedings of the 26th ACM international conference on Multimedia içinde (pp. 1679–1687). Seoul.
  • • Nipattamanon, J. (2018). Utilizing English pop songs with karaoke application among young adults to enhance connected speech production. The New English Teacher, 12(2), 15-31.
  • • Rengifo, A. R. (2009). Improving pronunciation through the use of karaoke in an adult English class. Profile Issues in Teachers Professional Development, 11, 91-106.
  • • Shaffer, D. E. (2004). The Effectiveness of song-based EFL instruction at the tertiary level. STEM Journal, 5(2), 83-100.
  • • Stringer, E. T. (2014). Action research (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • • Şenyiğit, Y. & Okur, A. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma becerisi ve telaffuz eğitimi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 519-549.
  • • Yalçın, S. K. & Şengül, M. (2007). Dilin iletişim süreci içerisindeki rolü ve işlevleri. Turkish Studies, 2(2), 749-769.
  • • Yin, R. K. (2009). Case study research- design and methods (4th Ed.). California: SAGE Publications.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilal Ferhat Karadağ 0000-0002-5301-2860

Merve Dıncer 0000-0002-6297-1481

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karadağ, B. F., & Dıncer, M. (2022). Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminde Telaffuz Becerisi Açısından Karaokenin Kullanılması. Aydın Tömer Dil Dergisi, 7(1), 91-116.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png