Okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma betimsel tarama modelindedir. 2020-2021 eğitim öğretim yılı Sinop Üniversitesi ve Nigde Omer Halisdemir Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programında eğitim-öğretim gören 181 öğretmen adayının katıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adayları uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Kişisel bilgiler ve okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının eğitim-öğretim gördükleri üniversiteye, online dersleri hangi araçla takip ettiklerine ve ders takip ortamının uygun olup olmamasına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t-testi; cinsiyete, evde internet bağlantısı olma durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ise Mann Whitney U testi; sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ise tek yönlü varyans analizi kullanımıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına genel olarak bakıldığında okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarını cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Araştırmanın sonucunda online dersleri takip ettikleri aracın ve ders takip ortamının uygunluğunun öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik toplam tutum puanları üzerinde anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunurken; eğitim-öğretim gördükleri üniversitenin, cinsiyetin, sınıf düzeyinin ve evde internet bağlantısı olma durumunun anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.
Uzaktan eğitim okul öncesi eğitimi öğretmen adayları pandemi
This descriptive survey study was conducted to determine the attitudes of pre-service pre-school teachers towards distance education. 181 pre-service teachers studying at Sinop University and Nigde Omer Halisdemir University Preschool Education Program in the 2020-2021 academic year participated in the study. The Personal Information Form and the Attitudes Towards Distance Education Scale were used as the data collection tools. The pre-service teachers to be included in the study were selected using the convenience sampling method. Descriptive statistics was used to analyze the data on personal characteristics and pre-service pre-school teachers’ attitudes towards distance education. The t-test was used to determine whether the attitudes of the pre-service teachers towards distance education differ according to the university they study at, technological tool with which students follow the online lessons, and convenience of the environment in which students follow the online lessons; Mann Whitney U test to determine whether it differs according to gender and having internet connection at home; the ANOVA was used to determine whether it differs according to grade level. The results revealed that the attitudes of the pre-service pre-school teachers towards distance education were at a moderate level. As a result of the research, it was found that the technological tool with which students follow the online lessons, and the convenience of the environment in which students follow the online lessons showed a significant difference in the total attitude scores of the pre-service teachers towards distance education; ıt was found that the university they study at, gender, grade level and having an internet connection at home did not show a significant difference.
Distance education pre-school education preservice teachers pandemic
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.