Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

On Yaşındaki Çocukların Denetim Odakları ile Özsaydı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2000, Cilt: 33 Sayı: 1, - , 01.03.2000
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000034

Öz

Bu araştırma on yaşındaki
çocukların denetim odakları ve özsaygı düzeylerini İncelemek ve bazı
değişkenlerİn bu gelişim alanları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırma, Ankara'nın üç farklı sosyo-ekonomik düzeydeki
bölgelerinden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen altı ilköğretim okulunun
dördüncü sınıflarına devam eden on yaşındaki 300 çocuk üzerinde yürütülmüştür.
Çocukların sayısı, cinsiyet ve sosyoekonomik düzey açısından eşitlenmiştir.



Araştırmanın verileri,
"Nowicki-StrickIand Denetim Odağı Ölçeği", "Coopersmith Özsaygı
Envanteri" ve "Aile Bilgi Formu" kullanılarak elde edilmiştir.



Bulgulara göre çocukların
denetim odağı gelişimi üzerinde anne mesleği ve anne öğrenim düzeyinin önemli
farklılıklara yol açtığı belirlenirken, baba öğrenim düzeyi, baba mesleği
anne-babamn yaşı, çocuğun cinsiyeti, kardeş sayısı, doğum sırası, ailenin
yapısı ve sosyo-ekonomik düzeyi değişkenlerinin önemli farklılıklara yol
açmadığı görülmüştür.



Bu bulgulara ek olarak
özsaygı düzeyi üzerinde farklı anlamlı etkiler bulunmuştur. Anne-babanın yaşı
ve babanın mesleği çocuğun özsaygı düzeyinde önemlifarklılıklara yol açmıştır
ancak diğer değişkenler açısından önemli etkiler bulunamamıştır.



Özsaygı düzeyi ve denetim
odağı gelişimi arasındaki korelasyon İncelendiğinde, beklendiği gibi, daha
İçten denetimli çocukların yüksek özsaygıya sahip oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seviye Cihangir Bu kişi benim

Gelengül Haktanır

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 33 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cihangir, S., & Haktanır, G. (2000). On Yaşındaki Çocukların Denetim Odakları ile Özsaydı Düzeylerinin İncelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 33(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000034

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License