Bu makalede Milli Mücadele döneminde TBMM tarafından yürütülen eğitim faaliyetleri bir politika olarak ele alınmıştır. TBMM, Meşrutiyet döneminden miras olarak aldığı eğitim faaliyetlerini İstiklal Harbi sırasında yeniden teşkilat altına almak zorunda kalmıştır. Cephelerde amansızca süren savaş şartları ve gölgesi altında TBMM, 23 Nisan 1920’de açılır açılmaz eğitim işlerini gündeme almıştır. Bu amaçla öncelikle Maarif Vekaleti kurulmuştur. Vekalet hemen kendi idari birimlerini oluşturmuş, ilk, orta ve yüksek öğretim birimlerini koordine altına almıştır. Bunun yanında öğretmenlerin gayretleriyle 1921’de Maarif Kongresi toplanmıştır. Kongre eğitim işlerini her yönüyle ele almış, geleceğe dair bir vizyon çizmiştir. Son olarak oluşturulan Telif ve Tercüme Heyeti ile teşkilatlanmanın eser ayağı da planlama içine alınmıştır. Böylece TBMM çatısı altında Maarif Vekaleti’nin çalışmalarıyla Milli Mücadele’de eğitim politikalarına yön veren kuruluş ve çalışmalar vücuda getirilmiş, Türk milletinin savaş şartlarında eğitimden mahrum kalmasının önüne geçilmiştir.
Milli Mücadele, Maarif Kongresi Maarif Vekaleti Telif ve Tercüme Heyeti
Üsküdar Rauf Orbay İlkokulu
1
In this article, the educational activities carried out by TBMM during the National Struggle period are discussed as a policy. During the War of Independence, the Turkish Grand National Assembly had to reorganize the educational activities it inherited from the Constitutional Period. As soon as the Parliament opened on April 23, 1920, under the conditions and shadow of the war that continued mercilessly on the fronts, education issues were put on the agenda. For this purpose, the Ministry of Education was established first. The Ministry immediately created its own administrative units and coordinated the primary, secondary and higher education units. In addition, with the efforts of the teachers, the Education Congress was convened in 1921. The Congress dealt with all aspects of education and drew a vision for the future. Finally, the work leg of the organization was included in the planning with the Copyright and Translation Committee. Thus, with the work of the Ministry of Education under the roof of the Grand National Assembly of Turkey, organizations and studies that shaped the education policies in the National Struggle were created, and the Turkish nation was prevented from being deprived of education under war conditions.
National Struggle TBMM mMinistry of Education Education Congress, Copyrigt and Translation Committee
1
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1 |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 12 |