Bu
çalışmanın amacı duygusal okuryazarlık eğitiminin ilkokul öğrencilerinin
duygusal zeka performansı üzerindeki etkisini cinsiyete göre incelmektir. Araştırma tek gruplu ön-test son-test zayıf
deneysel desende tasarlanmıştır. Çalışma gurubu, ilkokul dördüncü sınıfta
öğrenim görmekte olan 7’si kız 9’u erkek olmak üzere toplam 16 öğrenciden oluşturulmuştur.
Duygusal okuryazarlık eğitimi haftada dört ders saati olmak üzere 31 ders saati
sürmüştür. Veriler On Yaş Duygusal Zeka Ölçeği ile elde edilmiştir. Veriler
normal dağılım gösterdiğinden parametrik test tekniklerinden bağımsız gruplar
t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular duyusal
okuryazarlık eğitiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal zeka
performansı üzerindeki etkisinin cinsiyete göre değişmediğini göstermektedir. Araştırma
sonuçları ilgili literatür ve teoriler çerçevesinde ele alınmış ve
tartışılmıştır.
Duygusal okuryazarlık duygusal zeka dördüncü sınıf öğrencisi;
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2 |