Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin mesleki
imaj algısı ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi
saptamaktır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırma, kazara örnekleme
yöntemi ile belirlenen Ankara ili Yenimahalle ilçesi ilköğretim okullarında
görev yapan 256 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veri
toplama araçları olarak “Öğretmenlik Mesleği İmaj Ölçeği” ve “Öğretmenlerin
Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma
bulgularına göre, öğretmenlerin mesleğin genel görünümüne yönelik olumsuz
görüşlere sahip oldukları; yüksek düzeyde örgütsel vatandaşlık davranışları
sergiledikleri; öğretmenlik mesleği imajının alt boyutları ile örgütsel vatandaşlık
davranışları alt boyutları arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu; mesleki imaj
algısının örgütsel vatandaşlık davranışlarının centilmenlik hariç yardımlaşma,
vicdanlılık ve sivil erdem alt boyutlarının anlamlı birer yordayıcısı olduğu
görülmektedir. Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ile mesleki imaj
algısı arasındaki ilişkiler, nitel veya karma araştırmalarla daha derinlemesine
incelenebilir.
Öğretmenlik mesleği mesleki imaj örgütsel vatandaşlık öğretmen saygınlığı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 |