Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 879 - 891, 30.11.2020
https://doi.org/10.31592/aeusbed.810709

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2006).Yaratıcı Drama Kavramı,Bileşenleri ve Aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 17-29.
  • Aktepe, V. ve Bulut, A. (2014). Yaratıcı Drama Destekli Matematik Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 1081-1090.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 43-49.
  • Altındal, G. (2019). İlkokul 3. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarılarına, Tutumlarına ve Bilgilerinin Kalıcılığına Etkisi Yüksel Lisans Tezi,
  • Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray
  • Bakkaloğlu, N. (2012). Drama Yönteminin İlköğretim 4.Sınıf Matematik Dersinde Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi, HYPERLINK "https://scholar.google.com/" https://scholar.google.com/ , (Erişim 18 Nisan 2020)
  • Borlat, G. (2018). Yaratıcı Drama Yönteminin Matematik Kaygısı ve Motivasyonuna Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale
  • Borlat, G. ve Evin Gencel, İ. (2018). Yaratıcı Drama Yönteminin Matematik Kaygısı Ve Matematik Motivasyonuna Etkisi, I.Uluslararası Sosyal Bilimlerde Kritik Tartışmalar Kongresi
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Calp, Ş. ve Seçgin, M.G. (2019). Türkiye’de Yaratıcı Drama Alanında Yapılmış Tezlere Yönelik Betimsel Bir Analiz. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 365-388
  • Çolak, G. (2019). 1.Sınıf Öğrencilerine Çıkarma İşleminin Öğretiminde Drama Yönteminin Kullanımından Yansımalar, Yüksek Lisan Tezi, Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2006). İlköğretim Birinci kademesi öğrencilerinin Drama Yöntemine Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 45-57.
  • Kayhan, H.C., (2012). Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 97-120
  • Kılıçkaya, M. ve Toptaş, V. (2017). Problem Çözme: Literatür İncelemesi. IJETSAR (International Journal Of Education Technology and Scientific Researches), 20-31.
  • Kösece , P. ve Taşkaya, S. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi.International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , 955-970.
  • Mutlu Aydın, S. (2013). Türkiye’de İlkokul Dördüncü Sınıfta Yapılan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisine Etkisi, Yüksek Lisan Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Olkun, S. ve Toptaş, V. (2016). Resimli Matematik Terimleri Sözlüğü. Ankara: Son Çağ
  • Özsoy, N. (2003).İlköğretim Matematik Derslerinde Yaratıcı Drama Yönteminin Kullanılması BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi , 112-119.
  • Özsoy, N., Yüksel, S. (2007). Matematik Öğretiminde Drama, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 32-36
  • Öztürk, M., Akkan, Y., Kaplan, A., Oktay, E. (2016). Drama Yöntemiyle Toplama İşlemi: İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:24 No:1, 183-202
  • San, İ. (1994). Drama ve Öğretim Bilgisi. Ankara'da Beşinci Uluslararası Yaratıcı Drama Semineri, (s. 69-81). Ankara.
  • Soylu Makas, F. (2017). Yaratıcı Drama Yönteminin Dördüncü Sınıf Matematik Dersinde Başarı, Tutum ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa
  • Şengün, Y. (2010). Yaratıcı Drama Temelli Matematik Dersinin Matematiksel Öğrenme Ortamları Kuramına Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı Drama Eğitim Programının Öğeleri. Eğitim ve Bilim, 28-35. Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008

İlkokul Düzeyinde Yapılan Yaratıcı Drama Temelli Çalışmaların İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 879 - 891, 30.11.2020
https://doi.org/10.31592/aeusbed.810709

Öz

Bu araştırma, Türkiye’ de ilkokul matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasına yönelik 2005-2020 yılları arasında yapılmış makale çalışmalarını değerlendirmek ve bu çalışmaların genel durumunu belirlemek amacı ile yapılmıştır. Literatür taraması sonucu araştırmanın örnekleminde hakemli dergilerde yayınlanmış 5 makale ve 1 tanesi bilimsel toplantılarda sunulan bildiri olmak üzere 6 çalışma bulunmaktadır. Çalışmalarda en çok nitel yöntem ve durum çalışması tercih edilmiştir. Çalışmalarda örneklem grubu olarak en fazla 4. sınıf öğrencileri yer almaktadır. Yaratıcı drama yöntemiyle yapılan ders planlarında en fazla sayılar ve işlemler öğrenme alanına yönelik kazanımlar yer almaktadır. Çalışmalarda veriler en fazla ölçeklerle toplanmıştır. Çalışmaların hepsinde yaratıcı drama yöntemiyle yapılan ilkokul matematik derslerinin incelenen değişkenler üzerinde olumlu etkiler gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmanın ilgili alanda yapılacak çalışmalara yardımcı olarak yön vereceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2006).Yaratıcı Drama Kavramı,Bileşenleri ve Aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 17-29.
  • Aktepe, V. ve Bulut, A. (2014). Yaratıcı Drama Destekli Matematik Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 1081-1090.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 43-49.
  • Altındal, G. (2019). İlkokul 3. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarılarına, Tutumlarına ve Bilgilerinin Kalıcılığına Etkisi Yüksel Lisans Tezi,
  • Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray
  • Bakkaloğlu, N. (2012). Drama Yönteminin İlköğretim 4.Sınıf Matematik Dersinde Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi, HYPERLINK "https://scholar.google.com/" https://scholar.google.com/ , (Erişim 18 Nisan 2020)
  • Borlat, G. (2018). Yaratıcı Drama Yönteminin Matematik Kaygısı ve Motivasyonuna Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale
  • Borlat, G. ve Evin Gencel, İ. (2018). Yaratıcı Drama Yönteminin Matematik Kaygısı Ve Matematik Motivasyonuna Etkisi, I.Uluslararası Sosyal Bilimlerde Kritik Tartışmalar Kongresi
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Calp, Ş. ve Seçgin, M.G. (2019). Türkiye’de Yaratıcı Drama Alanında Yapılmış Tezlere Yönelik Betimsel Bir Analiz. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 365-388
  • Çolak, G. (2019). 1.Sınıf Öğrencilerine Çıkarma İşleminin Öğretiminde Drama Yönteminin Kullanımından Yansımalar, Yüksek Lisan Tezi, Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2006). İlköğretim Birinci kademesi öğrencilerinin Drama Yöntemine Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 45-57.
  • Kayhan, H.C., (2012). Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 97-120
  • Kılıçkaya, M. ve Toptaş, V. (2017). Problem Çözme: Literatür İncelemesi. IJETSAR (International Journal Of Education Technology and Scientific Researches), 20-31.
  • Kösece , P. ve Taşkaya, S. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi.International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , 955-970.
  • Mutlu Aydın, S. (2013). Türkiye’de İlkokul Dördüncü Sınıfta Yapılan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisine Etkisi, Yüksek Lisan Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Olkun, S. ve Toptaş, V. (2016). Resimli Matematik Terimleri Sözlüğü. Ankara: Son Çağ
  • Özsoy, N. (2003).İlköğretim Matematik Derslerinde Yaratıcı Drama Yönteminin Kullanılması BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi , 112-119.
  • Özsoy, N., Yüksel, S. (2007). Matematik Öğretiminde Drama, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 32-36
  • Öztürk, M., Akkan, Y., Kaplan, A., Oktay, E. (2016). Drama Yöntemiyle Toplama İşlemi: İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:24 No:1, 183-202
  • San, İ. (1994). Drama ve Öğretim Bilgisi. Ankara'da Beşinci Uluslararası Yaratıcı Drama Semineri, (s. 69-81). Ankara.
  • Soylu Makas, F. (2017). Yaratıcı Drama Yönteminin Dördüncü Sınıf Matematik Dersinde Başarı, Tutum ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa
  • Şengün, Y. (2010). Yaratıcı Drama Temelli Matematik Dersinin Matematiksel Öğrenme Ortamları Kuramına Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı Drama Eğitim Programının Öğeleri. Eğitim ve Bilim, 28-35. Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tolga Gürbüz 0000-0003-3260-5007

Veli Toptaş 0000-0001-8852-1852

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 14 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürbüz, T., & Toptaş, V. (2020). İlkokul Düzeyinde Yapılan Yaratıcı Drama Temelli Çalışmaların İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(3), 879-891. https://doi.org/10.31592/aeusbed.810709