avatar
Murat Duran Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD
Yayın 17 Hakemlik 4 CrossRef Atıf 36 TR Dizin Atıf 58
17 Yayın
4 Hakemlik
36 CrossRef Atıf
58 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Matematik Eğitimi

Biyografi

Murat Duran was born in Amasya, Turkey in 1984. He has started his undergraduate education in Samsun Ondokuz Mayıs University, Education Faculty Primary Mathematics Teaching Department in 2002, and he gets a bachelor's degree for education in 2006. He has started master's studies in Erzincan University, Institute of Science, Primary Mathematics Education in 2009, and he has awarded a master's degree for mathematics education in 2011. He has started doctoral studies in Erzurum Atatürk University, Educational Sciences Institute Mathematics Education Department in 2013, and he has awarded a doctoral degree for mathematics education in 2018. Areas of work include visual mathematics literacy, mathematical metacognition awareness, argumentation, and pedagogical content knowledge. The topics of study are function, limit, derivative and integral at the high school and college levels while predominantly probability and fraction at the middle school level.

Kurum

Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD

Popüler Yayınları

1

2

3783

4

1

2674

0

1

3659

Yayınlar

1

3659

Lisans Öğrencilerinin Limit Tanımını Yorumlama Becerileri
DOI: 10.19126/suje.356518
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 19876

0

19876

1

2674

0

1244

0

5572

Ortaokul Öğrencilerinin Zihinden Hesaplama Yaparken Kullandıkları Stratejiler
Yayın Bilgisi: 2016 , İlköğretim Online
DOI: 10.17051/io.2016.00048
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4258

0

4258

0

1346

0

676

0

5454

0

2441

0

1508

Yayınlar

Lisans Öğrencilerinin Limit Tanımını Yorumlama Becerileri
DOI: 10.19126/suje.356518
ATIF 2 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 19876

2

0

19876

4

1

2674

8

0

5572

Ortaokul Öğrencilerinin Zihinden Hesaplama Yaparken Kullandıkları Stratejiler
Yayın Bilgisi: 2016 , İlköğretim Online
DOI: 10.17051/io.2016.00048
ATIF 1 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4258

1

0

4258

1

2

3783

6

0

1508

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.