BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÜZEL SANATLARA YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2013, Issue: 20, 156 - 166, 01.06.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıf öğrencilerinin güzel sanatların görsel sanatlar alanına yönelik tutumlarını belirlemeye yöneliktir. Bunun için araştırmada, Wilson Sanders ve Michael Stuckhardt’ın geliştirmiş oldukları “Wilson-Stuckhardt Art Attitude Scale/Wilson-Stuckhardt Güzel Sanatlar Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfına devam eden toplam 135 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, t-testi, varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin Wilson-Stuckhardt Güzel Sanatlar Tutum Ölçeğinde yer alan olumlu ifadelere katıldıkları, olumsuz ifadelere ise, katılmadıkları belirlenmiştir.

References

  • Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli Öğrenme, Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Başaran, İ. E. (1988). Eğitim Psikolojisi, Ankara: P. K. 77.
  • Beykal, O. F. (2005). Resim-İş Dersine İlişkin Tutumların Ölçülmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 19-29.
  • Boyacıoğlu, I. (2000). “İlköğretim (6-7-8.Sınıflar) Resim-İş Dersinde Duyuşsal Alanın Etkililiğine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dikici, A. ve Taşpınar, M. (2002 ). Resim Öğretmenlerinin Yaratıcı Niteliklerini Belirleyen Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Türk Eğitim ve Bilim Dergisi, 23 (30).
  • Göktaş, Y. (2009). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Resim-İş Eğitimi Dersi Sonrası Resme İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 23, 82-96.
  • Jeffers, C. S. (1993). A Survey of Instructors of Art Methods Classes for Preservice Elementary Teachers, Studies in Art Education, 34 (4), 233-243.
  • Karasar, N. (1994). Araştırmada Rapor Hazırlama (7.Baskı), Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kırışoğlu, O. (1991). Sanatta Eğitim (Görmek, Anlamak, Yaratmak), Ankara: Demircioğlu Matbaacılık.
  • Liaghatdar, M. J., Soltani, A. Abedi, A. (2011). A Validity Study of Attitudes toward Science Scale among Iranian Secondary School Students, International Education Studies, 4 (4), 36-46.
  • Luehrman, M. (2002). Art Experiences and Attitude Toward Art Education: A Descriptive Study of Missouri Public School Principals, Studies in Art Education, 43 (3), 197-218.
  • Michael, J. (1983). Art and Adolesence: Teaching Art at the Secondary Level, New York: Teachers College Press.
  • Morris, J.W., & Stuckhardt M. H. (1977). Art Attitude: Conceptualization And Implication, Studies in Art Education, 19 (1 ), 21-28.
  • Özkal, N. (2000). “İşbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgilere İlişkin Benlik Kavramı, Tutumlar ve Akademik Başarı Üzerindeki Etkileri.” Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Özsoy, V. (2001). Başarılı Bir Çocuk ve Gençlik Sanat Müzesi, Türkiye’de Sanat, 40, 24-33.
  • Read, H. (1958). Education Through Art, London: Faber and Faber 24 Russell Square.
  • San, İ. (1979). Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık, Ankara: T. İş. Bankası Kültür Yayınları.
  • ____ (1983). Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara: Tan Yayınları.
  • Strokrocki, M. (1997). Qualitive Forms of Research Methods, Enid Zimmerman and Sharon. D. La Pierre (Ed.) Research Methods and Methodologies for Art Education (pp.31-55). Reston-Virginia: The National Art Education Association.
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim Psikolojisi-Birey ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • YÖK. (1999). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. Ankara: YÖK Başkanlığı.

THE EVALUATION OF CLASSROOM TEACHER 2 TH GRADE STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS FINE ARTS

Year 2013, Issue: 20, 156 - 166, 01.06.2013

Abstract

The aim of this study is to evaluate 2 th grade students’ of the department of classroom teaching attitudes towards the fine arts, visual arts field. For this study, the scale developed by Wilson Sanders and Michael Stuckhard “Wilson-Stuckhardt Art Attitude Scale/Wilson-Stuckhardt Fine Arts Attitude Scale” were used. The study group consist of 135 students who attend 2nd class of department of elementary school in the2010-2011 academic year faculty of education Dicle and Gazi Universities. In the analysis of the data; t-test, analysis of varience and Sheffe test were used. According to the findings of the study, students participate in positive statements in the Wilson-Stuckhardt Fine Arts Attitude Scale however not participate in negative statements. In addition, this study determined that students’ attitudes related to visiul arts were not differentiated according to ‘university’ and ‘high school’ variables.

References

  • Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli Öğrenme, Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Başaran, İ. E. (1988). Eğitim Psikolojisi, Ankara: P. K. 77.
  • Beykal, O. F. (2005). Resim-İş Dersine İlişkin Tutumların Ölçülmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 19-29.
  • Boyacıoğlu, I. (2000). “İlköğretim (6-7-8.Sınıflar) Resim-İş Dersinde Duyuşsal Alanın Etkililiğine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dikici, A. ve Taşpınar, M. (2002 ). Resim Öğretmenlerinin Yaratıcı Niteliklerini Belirleyen Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Türk Eğitim ve Bilim Dergisi, 23 (30).
  • Göktaş, Y. (2009). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Resim-İş Eğitimi Dersi Sonrası Resme İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 23, 82-96.
  • Jeffers, C. S. (1993). A Survey of Instructors of Art Methods Classes for Preservice Elementary Teachers, Studies in Art Education, 34 (4), 233-243.
  • Karasar, N. (1994). Araştırmada Rapor Hazırlama (7.Baskı), Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kırışoğlu, O. (1991). Sanatta Eğitim (Görmek, Anlamak, Yaratmak), Ankara: Demircioğlu Matbaacılık.
  • Liaghatdar, M. J., Soltani, A. Abedi, A. (2011). A Validity Study of Attitudes toward Science Scale among Iranian Secondary School Students, International Education Studies, 4 (4), 36-46.
  • Luehrman, M. (2002). Art Experiences and Attitude Toward Art Education: A Descriptive Study of Missouri Public School Principals, Studies in Art Education, 43 (3), 197-218.
  • Michael, J. (1983). Art and Adolesence: Teaching Art at the Secondary Level, New York: Teachers College Press.
  • Morris, J.W., & Stuckhardt M. H. (1977). Art Attitude: Conceptualization And Implication, Studies in Art Education, 19 (1 ), 21-28.
  • Özkal, N. (2000). “İşbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgilere İlişkin Benlik Kavramı, Tutumlar ve Akademik Başarı Üzerindeki Etkileri.” Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Özsoy, V. (2001). Başarılı Bir Çocuk ve Gençlik Sanat Müzesi, Türkiye’de Sanat, 40, 24-33.
  • Read, H. (1958). Education Through Art, London: Faber and Faber 24 Russell Square.
  • San, İ. (1979). Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık, Ankara: T. İş. Bankası Kültür Yayınları.
  • ____ (1983). Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara: Tan Yayınları.
  • Strokrocki, M. (1997). Qualitive Forms of Research Methods, Enid Zimmerman and Sharon. D. La Pierre (Ed.) Research Methods and Methodologies for Art Education (pp.31-55). Reston-Virginia: The National Art Education Association.
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim Psikolojisi-Birey ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • YÖK. (1999). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. Ankara: YÖK Başkanlığı.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İlhami Bulut

Ali Osman Alakuş

Barış Aydın

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 20

Cite

APA Bulut, İ., Alakuş, A. O., & Aydın, B. (2013). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÜZEL SANATLARA YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(20), 156-166.