Bu çalışma, 11. sınıf
öğrencilerinin temel asit-baz modelleriyle ilgili kavramsal anlamalarını
Tahmin-Gözlem-Açıklama temelli animasyon filmleriyle (TGA-AF) artırmayı
amaçlamaktadır. Çalışmaya 12 onbirinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri
toplamak için öğrencilerin TGA-AF etkinliklerine ve mülakat protokollerine
verdikleri cevaplar kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, TGA-AF
etkinliklerinin öğrencilerin temel asit-baz modelleriyle ilgili kavramsal
anlamalarını pozitif olarak geliştirdiğini ve ön mülakatlarda ve/veya TGA
stratejisinin tahmin aşamasında belirlenen eksiklikleri giderdiğini
göstermiştir. Öğrenciler uygulamadan önce asit ve bazların temel bölümlerinin
sırasıyla H+ ve OH- iyonları olduğunu ifade etmiştir.
Uygulamadan sonra ise öğrenciler asit ve bazların özelliklerini ve
davranışlarını açıklamak için Arrhenius modelinin en az ve Lewis modelinin ise
en çok yeterli açıklamaya sahip olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin çoğunluğunun TGA’nın
“tahmin” aşamasında alternatif ya da kısmi anlamaya sahip olduğu; ancak,
“gözlem” ve “açıklama” aşamalarında belli bir dereceye kadar tam anlamayı
gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, kimya öğretmenlerinin öğrencinin
öğrenmesini etkili olarak teşvik etmek için TGA-AF’yi kendi sınıflarına entegre
etmelerini önermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Acceptance Date | January 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |
TURJE is licensed to the public under a Creative Commons Attribution 4.0 license.