Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ KULLANIMLARI VE ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ARASINDAKI İLİŞKİ

Year 2017, Volume: 10 Issue: 1, 94 - 113, 31.03.2017

Abstract








Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımları ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara il ve ilçelerinde görev yapmakta olan 519
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akpınar (2003) tarafından geliştirilen “Teknoloji
Kullanım Ölçeği” ve
Tschannen ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçe için geçerlik ve güvenirlik çalışması Çapa,
Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından yapılan “Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel
istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis H-testi, Pearson
Moments çift yönlü korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin teknoloji
kullanımları ile cinsiyet, eğitim durumu ve mesleki kıdemleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; öğretmenlerin öz yeterlilik
inançları ile cinsiyet ve eğitim durumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca teknoloji kullanımı ile öz yeterlilik inancı arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve
anlamlı bir ilişki olduğu ve teknoloji kullanımının öz yeterlilik inancını yordadığı sonuçlarına ulaşılmıştır





References

  • Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili öğrenme ve öğretmen. İzmir: Kanyılmaz.
Year 2017, Volume: 10 Issue: 1, 94 - 113, 31.03.2017

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili öğrenme ve öğretmen. İzmir: Kanyılmaz.
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Social Sciences
Authors

Ahmet Melih Güneş

Bekir Buluç

Publication Date March 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Güneş, A. M., & Buluç, B. (2017). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ KULLANIMLARI VE ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ARASINDAKI İLİŞKİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(1), 94-113.
ISSN: 1308 - 4941