Bu araştırmanın genel amacı özel eğitimde teknoloji kullanımının belirlenmesine yönelik içerik analizi yapılmasıdır. Araştırma 2018-2019 Bahar döneminde yapılmıştır. Yapılan çalışmalar incelendiğinde makalelerde, en çok özel eğitimde yardımcı teknolojiler ve eğitim-öğretim ortamında kullanılan öğretim teknolojileri konusu araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini, özel eğitim ve öğretim teknolojileri alanındaki yapılan makaleler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, 2008- 2019 yılları arasında özel eğitimde yardımcı teknolojiler ve öğretim teknolojileri alanında scholar veritabanında yayınlanmış 61 tane makaleden meydana gelmektedir. Öncelikle araştırmacılar tarafından özel eğitim ve teknoloji kapsamında makalelere yer veren dergiler tespit edilmiş ve makaleler incelenmiştir. İncelenen araştırmalarda nicel yöntemlere, araştırma deseni olarak da taramalara daha çok yer verildiği görülmektedir. İncelenen araştırmalarda veri toplama aracı olarak daha çok anket ve deneysel araştırma yöntemleri tercih edilmiştir. Elde edilen sonuçların gelecek çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 19, 2020 |
Submission Date | July 10, 2020 |
Acceptance Date | August 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |