Bu çalışmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitimi
(GME) yaklaşımına dayalı olarak planlanmış ve yürütülmüş öğretim ortamında 11.
sınıf öğrencilerinin elips, parabol ve hiperbol kavramlarını oluşturma
sürecinin incelenmesidir. Ayrıca öğrencilerin öğretime yönelik görüşleri de
incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Marmara Bölgesinde yer alan bir
ilin Anadolu Lisesi’ne devam eden 25 öğrenci oluşturmaktadır. Durum çalışması
olarak desenlenmiş bu araştırmanın verileri
öğretim sürecinin video kayıtları, gözlemci notları ve derslerden sonra
öğrenciler ile yapılan görüşmeler yolu ile toplanmıştır. Verilerin analizi
sonucunda öğrencilerin bağlam problemleri ile uğraşırken; durumsal, modelin
temsili, genel ve fomal aşamaların her birini hemen hemen gerçekleştirdikleri
görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin GME tabanlı derslere ilişkin görüşlerinin
genel olarak olumlu olduğu görülmek ile birlikte olumsuz görüş ifade eden
öğrenciler de olmuştur. Sonuç olarak, koni kesitlerinin öğretiminde geleneksel
ve bilgisayar destekli öğretimin yanı sıra bu kavramlar ile ilgili gerçekçi
matematik eğitimi yaklaşımına dayalı bir öğretimin de anlamlı öğrenme için
alternatif bir yöntem olabileceği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |