Head
of information and communication technologies used to gain 21st century skills
in the educational process comes Web 2.0 technologies. the most important
component in nurturing individuals with 21st century skills are primary school
teachers. The aim of this descriptive study was to determine the opinions of
department of primary school teacher faculty members for the Web 2.0
technology. This study was done with 10 (4 female, 6 male) instructor who are
working at department of classroom teaching in different universities in
Turkey, online survey consisting of open-ended questions was used as a data
collection tool and data were analyzed by content analysis. In this research
concluded that the instructors didn't use Web 2.0 tools in the expected level
at their lessons in spite of they have been believing the Web 2.0 tools
pedagogical benefits.
Eğitim-öğretim sürecinde
21.yüzyıl yeterlikleri olarak belirlenen becerilerin bireylere kazandırılması
için kullanılan bilişim teknolojilerinden olan Web 2.0 araçlarının eğitimde
kullanılması yaygınlaşmıaktadır. Betimsel nitelikteki bu çalışmanın amacı sınıf
öğretmenliği bölümü öğretim üyelerinin Web 2.0 araçlarına yönelik görüşlerinin
belirlemektir. Türkiye’deki farklı üniversitelerde sınıf öğretmenliği bölümünde
görev yapan 10 (4 Kadın, 6 Erkek) öğretim elemanının katılımıyla
gerçekleştirilen çalışmada, veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan
oluşan bir çevrimiçi anket formu kullanılmış ve veriler içerik analizi ile
analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarının
pedagojik yararları olduğuna inanmalarına rağmen derslerinde Web 2.0 araçlarını
beklenen düzeyde kullanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |