Research Article
BibTex RIS Cite

Teachers’ Perceptions of the Concept of Writing: A Metaphor Analysis

Year 2023, Issue: Özel Sayı, 282 - 300, 27.10.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1343919

Abstract

Writing is one of the most complicated language skills, and improving it is highly important. Teachers are those who fosters pupils’ writing skills most. Hence, determining their perceptions of writing is essential in terms of contributions they would make to writing. Accordingly, it was aimed to determine teachers’ perceptions of the concept of writing in this study. A phenomenological design, one of the qualitative methods, was employed. The study group consisted of 97 teachers of Turkish, English, literature, and class working in Hatay. The teachers were asked to complete an open-ended sentence, “Writing is like ……. because ..…..”, in their own words in order to determine their perceptions of the concept of writing. The data were subject to content analysis. The teachers generated 73 metaphors of writing, which were gathered under eight categories. The metaphors generated revealed that all teachers have positive perceptions towards the concept of writing. The study is important as it shows how teachers perceive the concept of writing. It is foreseen that it will guide future research to be conducted in the fields of teacher education and writing education. Consequently, the study is crucial as it raises teachers’ awareness on writing and leads educators and researchers in the field of writing. For future research, it can be suggested that teachers’ motivation and attitude apart from their perception towards writing be investigated so as to obtain more robust results.

References

  • Akkaya, S., & Doyumğaç, İ. (2022). Türkçenin anlam açısından temel özellikleri ve öğretimi. M. N. Kardaş & N. Kardaş (Eds.) Dil bilgisi öğretimi içinde (ss. 117-140). Pegem Akademi
  • Assael, H. (1995). Consumer behavior & marketing action (5th ed.). PWS-Kent.
  • Azizoğlu, N. İ., & Okur, A. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının ekrandan okumaya yönelik metaforik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 1-21. https://doi.org/10.21764/maeuefd.334140
  • Baki, Y., & Karakuş, N. (2017). Öğretmen adaylarının yazmaya ilişkin algıları ve yazma sürecinde karşılaştıkları güçlükler: RTEÜ örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 573-593.
  • Bates, J. (1984). Educational policies that support language development. Theory into Practice, 23(3), 255-260. https://doi.org/10.1080/00405848409543121
  • Bless, M. M. (2017). Impact of audio feedback technology on writing instruction [Unpublished doctoral dissertation]. Walden University.
  • Bozpolat, E. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının dört temel dil becerisine ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 10(11). https://doi.org//10.7827/TurkishStudies.8552
  • Bulut, P., & Kuşdemir, Y. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve yazmaya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. TÜBAV Bilim, 11(1), 74-86.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (25. baskı). Pegem Akademi.
  • Çetinkaya Özdemir, E., & Kaya, B. (2021). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ve yazma becerisine ilişkin metaforik algıları. Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 129-145.
  • Çokyaman, M., & Menderes, Ü. (2021). Öğrenci ve öğretmenlerin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1684-1715.
  • Derman, S. (2017). The metaphorical perceptions of prospective Turkish teachers’ related to the concept of “language”. Journal of Education and Training Studies, 5(10), 231-237. https://doi.org/10.11114/jets.v5i10.2607
  • Eddles-Hirsch, K. (2015). Phenomenology and educational research. International Journal of Advanced Research, 3(8), 251-260.
  • Emig, J. (1977). Writing as a mode of learning. College Composition and Communication, 28(2), 122-128.
  • Erdoğan, T., & Erdoğan, Ö. (2013). A metaphor analysis of the fifth grade students’ perceptions about writing. The Asia-Pacific Education Researcher Journal, 22(4), 347–355. https://doi.org/10.1007/s40299-012-0014-4
  • Eroğlu, A. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital hikâyeye yönelik metaforik algıları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (18), 49-60. https://doi.org/10.29000/rumelide.705506
  • Göksu, İ., & Koçak, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik metaforik algıları. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(2), 125-143.
  • Kadan, Ö. F. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi tutum ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1322-1333. https://doi.org/10.32709/akusosbil.887978
  • Kalın Salı, M. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders materyalindeki kavramsal metaforların tespitine yönelik bir çalışma. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 77-93. https://doi.org/10.29000/rumelide.1220240
  • Karaman, F. (2019). Almanca öğretmen adaylarının Almanca dinleme ve konuşma becerilerine ilişkin metaforik algıları. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 500-523.
  • Karatay, H. (2011). 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modelinin öğretmen adaylarının yazılı anlatım tutumlarını ve yazma becerilerini geliştirmeye etkisi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(3), 1029-1047. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.2622
  • Kaya, İ. (2014). Nitel araştırma yöntemleri. Y. Arı & İ. Kaya (Eds.) Coğrafya araştırma yöntemleri içinde (2. baskı, ss. 267-301). Coğrafyacılar Derneği.
  • Knickerbocker, M. T. (2017). Preservice elementary teachers’ writing skills: Perceptions versus abilities [Unpublished master’s thesis]. Montana State University.
  • Kuvaç, M., & Nerimanoğlu, K. V. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının yabancı dil olarak Türkçeye yönelik metaforik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 655-667. https://doi.org/10.17679/inuefd.597162
  • Lindsay, P., & Norman, D. A. (1977). Human information processing: An introduction to psychology. Harcourt Brace Jovanovich.
  • Lüle Mert, E. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının dört temel dil becerisine ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(27), 357-372.
  • MEB (2019). Türkçe dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=663 Nas, F., & Göçen, G. (2023). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital yazmaya yönelik metaforik algıları. Journal of Sustainable Education Studies, 4(2), 150-168.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26(1), 3–50. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(97)00071-7
  • Öztürk, D., & Koca, A. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin laboratuvar ve uzaktan eğitim kavramlarına yönelik metaforik algıları. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 179-199. https://doi.org/10.35346/aod.929576
  • Parlak Kalkan, G., & Kıribiş, A. (2021). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin Türkçe öğretmenlerine yönelik geliştirdiği metaforların dil bilimsel tahlili. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2031-2067. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1575344
  • Pickens, J. (2005). Attitudes and perceptions. In N. Borkowski (Ed.) Organizational behavior in health care (ss. 43-76). Jones and Barlett.
  • Pilav, S., & Elkatmış, M. (2013). Öğretmen adaylarının Türkçe kavramına ilişkin metaforları. Electronic Turkish Studies, 8(4), 1207-1220.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Sağlamel, H., & Erbay Çetinkaya, Ş. (2022). Unraveling college students’ conceptualisation of emergency remote teaching: A metaphor analysis. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(3), 481-499. https://doi.org/10.31681/jetol.1034422
  • Sözdemir, S. (2019, Nisan, 24-27). Türkçe öğretmeni adaylarının yazmaya yönelik algıları [Sözlü Sunum]. 3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2019), Muğla, Türkiye.
  • Susar Kırmızı F., & Çelik, D. (2015). İlkokul öğrencilerinin ilk okuma yazma öğrenme sürecine ilişkin metafor algıları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(10), p. 793-816. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.8471
  • Şimşek, A. & Kaplan, K. (2022). Türkçe öğretmenlerinin dilbilim kavramına yönelik metaforik algıları. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 9, 148-160. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1192798
  • Taşgın, A., İleritürk, D., & Köse, E. (2018). Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi ve Türkçe öğretmenine ilişkin metaforları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 397-410.
  • Tiryaki, E. N., & Demir, A. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerisine yönelik metaforik algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 18-27.
  • Topçuoğlu Ünal, F., & Tekin, M. T. (2013). Eleştirel yazmaya ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının metaforik algıları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(13), 1595-1606.
  • Toprak, A. R., & Çelik, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarında metaforik algı bağlamında küreselleşme. Turkish Studies-Educational Sciences, 17(5), 959-973. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.63307
  • Ulu, H. (2019). Öğretmen adaylarının dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine ilişkin metaforik algıları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 272-314.
  • Ulusoy, M. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe ve Öğrenme Alanları ile İlgili Metaforları. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14, 1-18.
  • Ungan, S. (2007). Yazma becerisinin geliştirilmesi ve önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 461-472.
  • Usher, M., Hershkovitz, A. (2023). From guides to jugglers, from audience to outsiders: A metaphor analysis of synchronous hybrid learning. Learning Environments Research. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s10984-023-09466-w
  • Varışoğlu, B., & Koç Ardıç, İ. (2019). Türkçe öğretmenliğine ilişkin algıları belirlemeye yönelik metaforik bir çalışma. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(1), 299-314.
  • Yanarateş, E., & Yılmaz, A. (2020). Öğretmen adaylarının “çevre duyarlılığı” kavramına yönelik metaforik algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050. https://doi.org/10.17152/gefad.699406
  • Yaşar, Ş., & Girmen, P. (2012). İlköğretim öğrencilerinin Türkçe dersi konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 13-23.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Seçkin.

ÖĞRETMENLERİN YAZMA KAVRAMINA YÖNELİK ALGILARI: BİR METAFOR ANALİZİ

Year 2023, Issue: Özel Sayı, 282 - 300, 27.10.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1343919

Abstract

Yazma, en karmaşık dil becerilerinden biridir ve onun geliştirilmesi oldukça önemlidir. Öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesine en büyük katkıyı öğretmenler sağlamaktadır. Dolayısıyla, onların yazmaya yönelik algılarının belirlenmesi yazmaya sunacakları katkılar bakımından önemlidir. Bu doğrultuda, bu çalışmada öğretmenlerin yazma kavramına yönelik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay’da görev yapan Türkçe, İngilizce, edebiyat ve sınıf öğretmenliği branşlarından toplam 97 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin yazma kavramına yönelik algılarını belirlemek amacıyla onlardan çevrimiçi olarak “Yazmak ……… gibidir çünkü ………” şeklindeki bir cümleyi tamamlamaları istenmiştir. Araştırmanın verileri, bir nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğretmenler yazma kavramına yönelik toplamda 73 metafor üretmiştir. Bu metaforlar, sekiz kategori altında toplanmıştır. Ortaya çıkan metaforlar, tüm öğretmenlerin yazma kavramına yönelik olumlu bir algıya sahip olduklarını göstermiştir. Çalışma, öğretmenlerin yazma kavramını nasıl algıladıklarını göstermesi açısından önemlidir. Bulguların, öğretmen eğitimi ve yazma öğretimi alanında ileriye yönelik çalışmalara rehberlik edeceği öngörülmektedir. Sonuç olarak, çalışma öğretmenlerin yazma konusundaki bilinçlerini artırması ve yazma alanında eğitimcilere ve araştırmacılara yol göstermesi bakımından değerlidir. Gelecek çalışmalarda, öğretmenlerin yazmaya yönelik algılarının yanında motivasyon ve tutumlarının da araştırılması daha sağlam sonuçlar elde edilebilmesi bakımından önerilebilir.

References

  • Akkaya, S., & Doyumğaç, İ. (2022). Türkçenin anlam açısından temel özellikleri ve öğretimi. M. N. Kardaş & N. Kardaş (Eds.) Dil bilgisi öğretimi içinde (ss. 117-140). Pegem Akademi
  • Assael, H. (1995). Consumer behavior & marketing action (5th ed.). PWS-Kent.
  • Azizoğlu, N. İ., & Okur, A. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının ekrandan okumaya yönelik metaforik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 1-21. https://doi.org/10.21764/maeuefd.334140
  • Baki, Y., & Karakuş, N. (2017). Öğretmen adaylarının yazmaya ilişkin algıları ve yazma sürecinde karşılaştıkları güçlükler: RTEÜ örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 573-593.
  • Bates, J. (1984). Educational policies that support language development. Theory into Practice, 23(3), 255-260. https://doi.org/10.1080/00405848409543121
  • Bless, M. M. (2017). Impact of audio feedback technology on writing instruction [Unpublished doctoral dissertation]. Walden University.
  • Bozpolat, E. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının dört temel dil becerisine ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 10(11). https://doi.org//10.7827/TurkishStudies.8552
  • Bulut, P., & Kuşdemir, Y. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve yazmaya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. TÜBAV Bilim, 11(1), 74-86.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (25. baskı). Pegem Akademi.
  • Çetinkaya Özdemir, E., & Kaya, B. (2021). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ve yazma becerisine ilişkin metaforik algıları. Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 129-145.
  • Çokyaman, M., & Menderes, Ü. (2021). Öğrenci ve öğretmenlerin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1684-1715.
  • Derman, S. (2017). The metaphorical perceptions of prospective Turkish teachers’ related to the concept of “language”. Journal of Education and Training Studies, 5(10), 231-237. https://doi.org/10.11114/jets.v5i10.2607
  • Eddles-Hirsch, K. (2015). Phenomenology and educational research. International Journal of Advanced Research, 3(8), 251-260.
  • Emig, J. (1977). Writing as a mode of learning. College Composition and Communication, 28(2), 122-128.
  • Erdoğan, T., & Erdoğan, Ö. (2013). A metaphor analysis of the fifth grade students’ perceptions about writing. The Asia-Pacific Education Researcher Journal, 22(4), 347–355. https://doi.org/10.1007/s40299-012-0014-4
  • Eroğlu, A. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital hikâyeye yönelik metaforik algıları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (18), 49-60. https://doi.org/10.29000/rumelide.705506
  • Göksu, İ., & Koçak, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik metaforik algıları. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(2), 125-143.
  • Kadan, Ö. F. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi tutum ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1322-1333. https://doi.org/10.32709/akusosbil.887978
  • Kalın Salı, M. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders materyalindeki kavramsal metaforların tespitine yönelik bir çalışma. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 77-93. https://doi.org/10.29000/rumelide.1220240
  • Karaman, F. (2019). Almanca öğretmen adaylarının Almanca dinleme ve konuşma becerilerine ilişkin metaforik algıları. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 500-523.
  • Karatay, H. (2011). 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modelinin öğretmen adaylarının yazılı anlatım tutumlarını ve yazma becerilerini geliştirmeye etkisi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(3), 1029-1047. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.2622
  • Kaya, İ. (2014). Nitel araştırma yöntemleri. Y. Arı & İ. Kaya (Eds.) Coğrafya araştırma yöntemleri içinde (2. baskı, ss. 267-301). Coğrafyacılar Derneği.
  • Knickerbocker, M. T. (2017). Preservice elementary teachers’ writing skills: Perceptions versus abilities [Unpublished master’s thesis]. Montana State University.
  • Kuvaç, M., & Nerimanoğlu, K. V. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının yabancı dil olarak Türkçeye yönelik metaforik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 655-667. https://doi.org/10.17679/inuefd.597162
  • Lindsay, P., & Norman, D. A. (1977). Human information processing: An introduction to psychology. Harcourt Brace Jovanovich.
  • Lüle Mert, E. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının dört temel dil becerisine ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(27), 357-372.
  • MEB (2019). Türkçe dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=663 Nas, F., & Göçen, G. (2023). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital yazmaya yönelik metaforik algıları. Journal of Sustainable Education Studies, 4(2), 150-168.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26(1), 3–50. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(97)00071-7
  • Öztürk, D., & Koca, A. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin laboratuvar ve uzaktan eğitim kavramlarına yönelik metaforik algıları. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 179-199. https://doi.org/10.35346/aod.929576
  • Parlak Kalkan, G., & Kıribiş, A. (2021). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin Türkçe öğretmenlerine yönelik geliştirdiği metaforların dil bilimsel tahlili. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2031-2067. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1575344
  • Pickens, J. (2005). Attitudes and perceptions. In N. Borkowski (Ed.) Organizational behavior in health care (ss. 43-76). Jones and Barlett.
  • Pilav, S., & Elkatmış, M. (2013). Öğretmen adaylarının Türkçe kavramına ilişkin metaforları. Electronic Turkish Studies, 8(4), 1207-1220.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Sağlamel, H., & Erbay Çetinkaya, Ş. (2022). Unraveling college students’ conceptualisation of emergency remote teaching: A metaphor analysis. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(3), 481-499. https://doi.org/10.31681/jetol.1034422
  • Sözdemir, S. (2019, Nisan, 24-27). Türkçe öğretmeni adaylarının yazmaya yönelik algıları [Sözlü Sunum]. 3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2019), Muğla, Türkiye.
  • Susar Kırmızı F., & Çelik, D. (2015). İlkokul öğrencilerinin ilk okuma yazma öğrenme sürecine ilişkin metafor algıları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(10), p. 793-816. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.8471
  • Şimşek, A. & Kaplan, K. (2022). Türkçe öğretmenlerinin dilbilim kavramına yönelik metaforik algıları. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 9, 148-160. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1192798
  • Taşgın, A., İleritürk, D., & Köse, E. (2018). Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi ve Türkçe öğretmenine ilişkin metaforları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 397-410.
  • Tiryaki, E. N., & Demir, A. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerisine yönelik metaforik algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 18-27.
  • Topçuoğlu Ünal, F., & Tekin, M. T. (2013). Eleştirel yazmaya ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının metaforik algıları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(13), 1595-1606.
  • Toprak, A. R., & Çelik, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarında metaforik algı bağlamında küreselleşme. Turkish Studies-Educational Sciences, 17(5), 959-973. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.63307
  • Ulu, H. (2019). Öğretmen adaylarının dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine ilişkin metaforik algıları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 272-314.
  • Ulusoy, M. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe ve Öğrenme Alanları ile İlgili Metaforları. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14, 1-18.
  • Ungan, S. (2007). Yazma becerisinin geliştirilmesi ve önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 461-472.
  • Usher, M., Hershkovitz, A. (2023). From guides to jugglers, from audience to outsiders: A metaphor analysis of synchronous hybrid learning. Learning Environments Research. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s10984-023-09466-w
  • Varışoğlu, B., & Koç Ardıç, İ. (2019). Türkçe öğretmenliğine ilişkin algıları belirlemeye yönelik metaforik bir çalışma. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(1), 299-314.
  • Yanarateş, E., & Yılmaz, A. (2020). Öğretmen adaylarının “çevre duyarlılığı” kavramına yönelik metaforik algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050. https://doi.org/10.17152/gefad.699406
  • Yaşar, Ş., & Girmen, P. (2012). İlköğretim öğrencilerinin Türkçe dersi konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 13-23.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Seçkin.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Ömer Faruk Kadan 0000-0001-5187-3694

Publication Date October 27, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: Özel Sayı

Cite

APA Kadan, Ö. F. (2023). ÖĞRETMENLERİN YAZMA KAVRAMINA YÖNELİK ALGILARI: BİR METAFOR ANALİZİ. EKEV Akademi Dergisi(Özel Sayı), 282-300. https://doi.org/10.17753/sosekev.1343919