Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bazı değişkenler yardımıyla (cinsiyet, futbol oynama sıklığı, müsabaka izleme sıklığı, taraftarı olduğu takım) futbola yüklediği değer algıları açısından görüşlerinin değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, Akdeniz Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi’nde öğrenim gören 374 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ve 20 maddeden oluşan 5’li likert tipi anket ile toplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda faktör yükleri .63 - .93 arasında değişen 15 madde tespit edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde frekans, yüzdelik, aritmetik ortalama, t-testi ve One-way Anova testleri kullanılmıştır. Anketten elde edilen toplam puanlara göre yapılan veri analizinde; öğretmenlerin adaylarının, cinsiyet ve futbola yüklenen değer algıları gibi değişkenler açısından görüşleri arasında anlamlı bir fark çıkmıştır. Cinsiyetin, öğretmen adaylarının futbola yüklenen değer algılarına yönelik farkındalık düzeyini etkilediği sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının verdiği cevaplarda futbolu daha çok bir tutku olarak gördükleri saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 27 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).