Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 7 Issue: 3, 101 - 110, 12.09.2020

Abstract

References

  • Acer, Y., Kaya, İ. & Gümüş, M. (2010). Küresel ve bölgesel perspektiften Türkiye’nin iltica stratejisi. Ankara: Usak.
  • Ağır, O. & Sezik, M. (2015). Suriye’den Türkiye’ye yaşanan göç dalgasından kaynaklanan güvenlik sorunları. Birey ve Toplum, 5 (9), 95-123.
  • Akpınar, T. (2017). Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların ve kadınların sosyal politika bağlamında yaşadıkları sorunlar. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3(03), 16-29.
  • Ardıç-Çobaner, A. (2015). Çocuk hakları bağlamında Suriyeli mülteci çocukların haberlerde temsili. Marmara İletişim Dergisi, 24, 27-54. doi: 10.17829/midr.20152419996
  • Aybay, R. (2005). Yabancılar hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi University Publishing.
  • Başar, M., Akan, D. & Çiftçi, M. (2018). Mülteci öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğrenme sürecinde karşılaşılan sorunlar. Kastamonu Education Journal, 26(5), 1571-1578. doi:10.24106/kefdergi.427432
  • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (1997). Dünya mültecilerinin durumu bir insanlık sorunu. New York: Oxford University Press.
  • Bozbeyoğlu, E. (2015). Mülteciler ve İnsan Hakları. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 2(1): 60-80. doi:10.17572/mj2015.1.6080
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgül, E. Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cengiz, D. (2015). Zorunlu göçün mekânsal etkileri ve yerel halkın algısı: Kilis Example. Turkish Studies Educational Sciences, 10(2), 101-122. doi: 10,7827/TurkishStudies.7938
  • Creswell , J. W. (2013). Research design. Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir. Ankara: Eğiten Kitap
  • Çetin, A. & Uzman, N. (2012). Sığınmacılar çerçevesinde Suriye-Türkiye ilişkilerine bir bakış. Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası Avrasya Strateji Dergisi,1(1), 3-18.
  • Çifçi, T., Arseven, İ., Arseven, A. & Orhan, A. (2019). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sivas Example). Cumhuriyet International Journal of Education, 8(4), 1082-1101. doi: 10.30703/cije.581407
  • Demir, O. Ö. & Erdal, H. (2012). Yasa dışı göç ile ilgili kavramların doğru anlaşılmaması sorunu ve yazılı basında çıkan haberler üzerine bir inceleme. Polis Bilimleri Dergisi, 12(1), 29-54.
  • Ekici, H. (2019). Türk toplumunda Suriyelilere yönelik algılanan tehditler ve çözüm önerileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 19(44), 695-730. doi: 10.21560/spcd.v19i49119.487325
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. SETA Analiz, 153. Retrived from http://file.setav.org/Files/Pdf/20160309195808_turkiyedeki-suriyeli-cocuklarin-egitimi-pdf.pdf
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1(1),26-42.
  • Erdoğan, M. (2015), Türkiye’deki Suriyeliler: toplumsal kabul ve uyum. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Publications.
  • Erten Özalp, R. (2019). Sığınmacı öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde yaşadıkları sorunlar. (Unpublished Master Thesis). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Tokat
  • Geneva Convention (1951). Retrived from http://www.multeci.org.tr/wp-content/uploads/2016/12/1951- Cenevre-Sozlesmesi-1.pdf
  • Güroğlu Alanyalı, N. (2014). 20.Yy belgesel fotoğrafçılarının göçmen ve sığınmacı konusundaki fotografik vizyonları. (Unpublished Master Thesis). Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü. İzmir.
  • İmamoğlu, H. V. & Çalışkan, E. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin devlet okullarında ilkokul eğitimine dair öğretmen görüşleri: Sinop Example, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 529-546.
  • Kabaklı-Çimen, L. & Ersoy-Quadır, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin Suriyeli sığınmacılarla ilgili tutumlarının sivil katılımları bağlamında incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1251-1273
  • Kağnıcı, D. Y. (2017). Suriyeli mülteci çocukların kültürel uyum sürecinde okul psikolojik danışmanlarına düşen rol ve sorumluluklar. Elementary Education Online, 16(4), 1768-1776.
  • Kara, Ö. T, Yiğit, A., & Ağırman, F. (2016). Çukurova Üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin Suriyeli mülteci kavramına ilişkin algılarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 945-961. doi: 10,17051/ilkonline.2017.342990
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi (21. Baskı). Ankara, Nobel.
  • Kartal, B. & Başçı, E. (2014). Türkiye'ye yönelik mülteci ve sığınmacı hareketleri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (2), 275-299.
  • Kılcan, B., Çepni, O., & Kılınç, A. Ç. (2017). Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1045-1057. doi:10.14687/jhs.v14i2.4324.
  • Koçoğlu, E. & Salur, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin göç ve mülteci sorununa ilişkin tutumları, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2408-2425. doi: 10.29299/kefad.2018.19.03.017
  • Kolukırık, S. (2009). Mülteci ve sığınmacı olgusunun medyadaki görünümü: Medya politiği üzerine bir değerlendirme. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 1-20.
  • Köse, N., Bülbül, Ö. & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2 (1), 16-29.
  • Mercan Uzun, E., & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [Ministry of Education] (2014). Yabancılara Yönelik Eğitim-Öğretim Hizmetleri. Genelge/2014/21. Issue: 10230228/235/4145933 Retrived from http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1715.pdf adresinden 01.12.2019
  • Oytun, O. & Gündoğar, S. S. (2015). Suriyeli sığınmacıların Türkiye'ye etkileri raporu. ORSAM- TESEV Report No: 195, Ankara.
  • Özdemir, E. (2017). Suriyeli mültecilerin Türkiye'deki algıları. Savunma Bilimleri Dergisi, 16(1), 2148-1776.
  • Palaz, T., Çepni, O. & Kılcan, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik düşüncelerinin ve tutumlarının belirlenmesi. Turkish Studies Educational Sciences, 14(3), 1661-1684. doi: 10.29228/TurkishStudies.22631
  • Refugees Association. (2020). Retrieved from https://multeciler.org.tr/turkiyedeki-suriyeli-sayisi/
  • Sayın, Y. (2016). Arap baharı süreci ve sömürgelerin çözülmesi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18 (30), 65–70.
  • Sayın, Y., Usanmaz, A. & Aslangiri, F. (2016). Uluslararası göç olgusu ve yol açtığı etkiler: Suriye göçü örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18 (31), 1-13
  • Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Refugee children in the educational process: An social psychological assessment. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 86-105. doi: 10.5578/keg.8234
  • Şimşek, D. (2018). Mülteci entegrasyonu, göç politikaları ve sosyal sınıf: Türkiye’deki Suriyeli mülteciler örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40(2), 367-392. doi: 10.21560/spcd.vi.446153
  • Topkaya, Y., & Akdağ, H. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Suriyeli sığınmacılar hakkındaki görüşleri (Kilis 7 Aralık University Eample). Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 767-786
  • Tunca, H. Ö. & Karadağ, A. (2018). Suriye’den Türkiye’ye göç: tehditler ve fırsatlar. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 28(2), 47-68.
  • Tunç A. Ş. (2015). Sığınmacı davranışı ve toplumsal etkileri: Türkiye’deki Suriyelilere ilişkin bir değerlendirme. Tesam Akademi Dergisi, 2 (2), 29-63.
  • Yaşar Can, M., Aktulun Uyanık, Ö., Karaca Hamiden, N. & Teke, H. (2018). Okul öncesi eğitimin 48-66 aylar arasındaki Suriyeli çocukların gelişimine etkisi. Turkish Studies Educational Sciences, 13(27), 341-366. doi: 10.7827/TurkishStudies.14599.
  • Yılmaz, A. (2015). Uluslararası göç ve Türkiye: Türkiye’deki çocuk göçmenler ve sığınmacı ailelere tanınan haklar ve daha iyi uygulamalar için öneriler. Akademik Bakış Dergisi, 49, 475-493.
  • Yurdakul, A. & Tok, T. N. (2018). Öğretmen gözüyle mülteci/göçmen öğrenci, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 46-58.
  • Zayimoğlu-Öztürk, F. (2018). Mülteci öğrencilere sunulan eğitim-öğretim hizmetinin sosyal bilgiler öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(1), 52-79. doi: 10.18039/ajesi.393879

Attitudes of Secondary School Students towards Refugee Students

Year 2020, Volume: 7 Issue: 3, 101 - 110, 12.09.2020

Abstract

Although the refugee problem has been on the agenda of the world for centuries, it has increased its
influence gradually due to the conflicts and wars in the Middle East especially after the 2000s. In this
sense, after the civil war that erupted in Syria in 2011, there has been an influx of refugees into
Turkey, and today millions of Syrians are forced to emigrate to Turkey. Most of the refugees coming
through migration are under the age of 18, defined as "school age". Therefore, one of the basic
problems faced by the school-age refugees, who had to come to Turkey from Syria, is access to
education. Thanks to immediate actualization of the efforts of the Republic of Turkey, immigrant
students were placed in public schools to achieve necessary orientation. The aim of this research is to
determine the attitudes of secondary school students towards refugee students. The study was
attended by 5, 6, 7 and 8th grade students studying in schools affiliated to the Ministry of National
Education in Keçiören district of Ankara, in the 2018-2019 academic year. In the research,
quantitative research method was used to collect data. “Attitude Scale towards Refugee Students”
developed by Kılcan, Çepni and Kılınç (2017) was used as data collection tool. Within the framework
of the purpose of the research, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program was used for
the necessary statistical analyses of the collected data regarding students’ responds to the attitude
scale. It was revealed that the attitudes of the participants towards refugee students showed a
significant difference according to the variables of gender, grade, having a refugee neighbor and
refugee friends. Based on these results, it is recommended to provide awareness training for students
studying in the same environment with refugee students to prevent secondary school students from
developing negative attitudes towards refugees. Based on the positive attitude of secondary school
students who have both a refugee neighbor and a refugee friend, it is suggested that different
studies, especially cultural adaptation trainings, should be conducted for the social acceptance of
Syrians who are in a sense guests in our country due to immigration.

References

  • Acer, Y., Kaya, İ. & Gümüş, M. (2010). Küresel ve bölgesel perspektiften Türkiye’nin iltica stratejisi. Ankara: Usak.
  • Ağır, O. & Sezik, M. (2015). Suriye’den Türkiye’ye yaşanan göç dalgasından kaynaklanan güvenlik sorunları. Birey ve Toplum, 5 (9), 95-123.
  • Akpınar, T. (2017). Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların ve kadınların sosyal politika bağlamında yaşadıkları sorunlar. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3(03), 16-29.
  • Ardıç-Çobaner, A. (2015). Çocuk hakları bağlamında Suriyeli mülteci çocukların haberlerde temsili. Marmara İletişim Dergisi, 24, 27-54. doi: 10.17829/midr.20152419996
  • Aybay, R. (2005). Yabancılar hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi University Publishing.
  • Başar, M., Akan, D. & Çiftçi, M. (2018). Mülteci öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğrenme sürecinde karşılaşılan sorunlar. Kastamonu Education Journal, 26(5), 1571-1578. doi:10.24106/kefdergi.427432
  • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (1997). Dünya mültecilerinin durumu bir insanlık sorunu. New York: Oxford University Press.
  • Bozbeyoğlu, E. (2015). Mülteciler ve İnsan Hakları. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 2(1): 60-80. doi:10.17572/mj2015.1.6080
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgül, E. Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cengiz, D. (2015). Zorunlu göçün mekânsal etkileri ve yerel halkın algısı: Kilis Example. Turkish Studies Educational Sciences, 10(2), 101-122. doi: 10,7827/TurkishStudies.7938
  • Creswell , J. W. (2013). Research design. Çev. Ed. Selçuk Beşir Demir. Ankara: Eğiten Kitap
  • Çetin, A. & Uzman, N. (2012). Sığınmacılar çerçevesinde Suriye-Türkiye ilişkilerine bir bakış. Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası Avrasya Strateji Dergisi,1(1), 3-18.
  • Çifçi, T., Arseven, İ., Arseven, A. & Orhan, A. (2019). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sivas Example). Cumhuriyet International Journal of Education, 8(4), 1082-1101. doi: 10.30703/cije.581407
  • Demir, O. Ö. & Erdal, H. (2012). Yasa dışı göç ile ilgili kavramların doğru anlaşılmaması sorunu ve yazılı basında çıkan haberler üzerine bir inceleme. Polis Bilimleri Dergisi, 12(1), 29-54.
  • Ekici, H. (2019). Türk toplumunda Suriyelilere yönelik algılanan tehditler ve çözüm önerileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 19(44), 695-730. doi: 10.21560/spcd.v19i49119.487325
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. SETA Analiz, 153. Retrived from http://file.setav.org/Files/Pdf/20160309195808_turkiyedeki-suriyeli-cocuklarin-egitimi-pdf.pdf
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1(1),26-42.
  • Erdoğan, M. (2015), Türkiye’deki Suriyeliler: toplumsal kabul ve uyum. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Publications.
  • Erten Özalp, R. (2019). Sığınmacı öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde yaşadıkları sorunlar. (Unpublished Master Thesis). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Tokat
  • Geneva Convention (1951). Retrived from http://www.multeci.org.tr/wp-content/uploads/2016/12/1951- Cenevre-Sozlesmesi-1.pdf
  • Güroğlu Alanyalı, N. (2014). 20.Yy belgesel fotoğrafçılarının göçmen ve sığınmacı konusundaki fotografik vizyonları. (Unpublished Master Thesis). Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü. İzmir.
  • İmamoğlu, H. V. & Çalışkan, E. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin devlet okullarında ilkokul eğitimine dair öğretmen görüşleri: Sinop Example, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 529-546.
  • Kabaklı-Çimen, L. & Ersoy-Quadır, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin Suriyeli sığınmacılarla ilgili tutumlarının sivil katılımları bağlamında incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1251-1273
  • Kağnıcı, D. Y. (2017). Suriyeli mülteci çocukların kültürel uyum sürecinde okul psikolojik danışmanlarına düşen rol ve sorumluluklar. Elementary Education Online, 16(4), 1768-1776.
  • Kara, Ö. T, Yiğit, A., & Ağırman, F. (2016). Çukurova Üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin Suriyeli mülteci kavramına ilişkin algılarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 945-961. doi: 10,17051/ilkonline.2017.342990
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi (21. Baskı). Ankara, Nobel.
  • Kartal, B. & Başçı, E. (2014). Türkiye'ye yönelik mülteci ve sığınmacı hareketleri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (2), 275-299.
  • Kılcan, B., Çepni, O., & Kılınç, A. Ç. (2017). Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1045-1057. doi:10.14687/jhs.v14i2.4324.
  • Koçoğlu, E. & Salur, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin göç ve mülteci sorununa ilişkin tutumları, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2408-2425. doi: 10.29299/kefad.2018.19.03.017
  • Kolukırık, S. (2009). Mülteci ve sığınmacı olgusunun medyadaki görünümü: Medya politiği üzerine bir değerlendirme. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 1-20.
  • Köse, N., Bülbül, Ö. & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2 (1), 16-29.
  • Mercan Uzun, E., & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [Ministry of Education] (2014). Yabancılara Yönelik Eğitim-Öğretim Hizmetleri. Genelge/2014/21. Issue: 10230228/235/4145933 Retrived from http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1715.pdf adresinden 01.12.2019
  • Oytun, O. & Gündoğar, S. S. (2015). Suriyeli sığınmacıların Türkiye'ye etkileri raporu. ORSAM- TESEV Report No: 195, Ankara.
  • Özdemir, E. (2017). Suriyeli mültecilerin Türkiye'deki algıları. Savunma Bilimleri Dergisi, 16(1), 2148-1776.
  • Palaz, T., Çepni, O. & Kılcan, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik düşüncelerinin ve tutumlarının belirlenmesi. Turkish Studies Educational Sciences, 14(3), 1661-1684. doi: 10.29228/TurkishStudies.22631
  • Refugees Association. (2020). Retrieved from https://multeciler.org.tr/turkiyedeki-suriyeli-sayisi/
  • Sayın, Y. (2016). Arap baharı süreci ve sömürgelerin çözülmesi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18 (30), 65–70.
  • Sayın, Y., Usanmaz, A. & Aslangiri, F. (2016). Uluslararası göç olgusu ve yol açtığı etkiler: Suriye göçü örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18 (31), 1-13
  • Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Refugee children in the educational process: An social psychological assessment. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 86-105. doi: 10.5578/keg.8234
  • Şimşek, D. (2018). Mülteci entegrasyonu, göç politikaları ve sosyal sınıf: Türkiye’deki Suriyeli mülteciler örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40(2), 367-392. doi: 10.21560/spcd.vi.446153
  • Topkaya, Y., & Akdağ, H. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Suriyeli sığınmacılar hakkındaki görüşleri (Kilis 7 Aralık University Eample). Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 767-786
  • Tunca, H. Ö. & Karadağ, A. (2018). Suriye’den Türkiye’ye göç: tehditler ve fırsatlar. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 28(2), 47-68.
  • Tunç A. Ş. (2015). Sığınmacı davranışı ve toplumsal etkileri: Türkiye’deki Suriyelilere ilişkin bir değerlendirme. Tesam Akademi Dergisi, 2 (2), 29-63.
  • Yaşar Can, M., Aktulun Uyanık, Ö., Karaca Hamiden, N. & Teke, H. (2018). Okul öncesi eğitimin 48-66 aylar arasındaki Suriyeli çocukların gelişimine etkisi. Turkish Studies Educational Sciences, 13(27), 341-366. doi: 10.7827/TurkishStudies.14599.
  • Yılmaz, A. (2015). Uluslararası göç ve Türkiye: Türkiye’deki çocuk göçmenler ve sığınmacı ailelere tanınan haklar ve daha iyi uygulamalar için öneriler. Akademik Bakış Dergisi, 49, 475-493.
  • Yurdakul, A. & Tok, T. N. (2018). Öğretmen gözüyle mülteci/göçmen öğrenci, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 46-58.
  • Zayimoğlu-Öztürk, F. (2018). Mülteci öğrencilere sunulan eğitim-öğretim hizmetinin sosyal bilgiler öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(1), 52-79. doi: 10.18039/ajesi.393879
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Selman Ablak

Publication Date September 12, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Ablak, S. (2020). Attitudes of Secondary School Students towards Refugee Students. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(3), 101-110.