Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 940 - 953, 01.04.2010

Abstract

MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 940 - 953, 01.04.2010

Abstract

Bu çalışma ile Türkiye’de matematik eğitimi alanında, ilköğretim düzeyinde yapılan kavram yanılgıları araştırmalarını incelemeyi ve bu araştırmalarının genel durumunu belirlemeyi amaçlanmıştır. Bu amaçla tarama modeli ile betimsel bir araştırma yapılmıştır. İnternet üzerinden matematik eğitiminde ilköğretim düzeyinde kavram yanılgıları hakkında yapılan toplam 21 makaleye ulaşılmış ve bu makaleler konu alanı, örneklem dağılımı, yayın yılı gibi genel özellikleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Sonuçta, her ne kadar bu alanda yapılan araştırmalarda son yıllarda bir artış olduğu gözlense de yapılan araştırmaların yeterli olmadığı görülmüştür. Farklı konu alanlarında da kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesine yönelik çalışmalar yapılması önerilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Tayfun Tutak This is me

Nida Emül This is me

Zühal Gün

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Tutak, T., Emül, N., & Gün, Z. (2010). MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. Education Sciences, 5(3), 940-953.
AMA Tutak T, Emül N, Gün Z. MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. NWSA. April 2010;5(3):940-953.
Chicago Tutak, Tayfun, Nida Emül, and Zühal Gün. “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 940-53.
EndNote Tutak T, Emül N, Gün Z (April 1, 2010) MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. Education Sciences 5 3 940–953.
IEEE T. Tutak, N. Emül, and Z. Gün, “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”, NWSA, vol. 5, no. 3, pp. 940–953, 2010.
ISNAD Tutak, Tayfun et al. “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 940-953.
JAMA Tutak T, Emül N, Gün Z. MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. NWSA. 2010;5:940–953.
MLA Tutak, Tayfun et al. “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 940-53.
Vancouver Tutak T, Emül N, Gün Z. MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. NWSA. 2010;5(3):940-53.