BibTex RIS Cite

Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods' Effect on Gaining the Environmental Literacy

Year 2016, Volume: 13 Issue: 35, 0 - 0, 24.09.2016

Abstract

Çalışma, çevre okuryazarlığının kazandırılmasında yaratıcı drama yönteminin etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın veri toplama kısmında nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel kısım için ön test-son test tek gruplu desen tercih edilmiştir. Nitel kısım ise öğrencilerin yaratıcı dramaya ilişkin görüşlerinin alındığı bir olgubilim çalışmasıdır. Nicel veri toplama aşamasında Erdoğan, 2009 tarafından geliştirilmiş geçerlilik ve güvenilirlikleri test edilmiş Çevreye Yönelik Duyuşsal Eğilimler Ölçeği -4'lü likert 14 madde- ile Çevreye Yönelik Sorumlu Davranış Ölçeği -26 madde- kullanılmıştır. Araştırmada nitel veriler Çevre Okuryazarlığı Ölçeği ve Yaratıcı Dramaya İlişkin Öğrenci Görüşleri ölçekleri ile mülakat yolu ile toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda çevre okuryazarlığı oturumlarının öğrencilerin çevreye yönelik duyuşsal eğilimlerini etkilemezken, çevreye yönelik sorumlu davranışlarını olumlu yönde etkilediği –artırdığı- sonucuna ulaşılmıştır. 

Year 2016, Volume: 13 Issue: 35, 0 - 0, 24.09.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

İren Özgün Nalçacı

Murtaza Aykaç

Publication Date September 24, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 35

Cite

APA Nalçacı, İ. Ö., & Aykaç, M. (2016). Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35).
AMA Nalçacı İÖ, Aykaç M. Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. September 2016;13(35).
Chicago Nalçacı, İren Özgün, and Murtaza Aykaç. “Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13, no. 35 (September 2016).
EndNote Nalçacı İÖ, Aykaç M (September 1, 2016) Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 35
IEEE İ. Ö. Nalçacı and M. Aykaç, “Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 13, no. 35, 2016.
ISNAD Nalçacı, İren Özgün - Aykaç, Murtaza. “Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13/35 (September 2016).
JAMA Nalçacı İÖ, Aykaç M. Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;13.
MLA Nalçacı, İren Özgün and Murtaza Aykaç. “Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 13, no. 35, 2016.
Vancouver Nalçacı İÖ, Aykaç M. Çevre Okuryazarlığının Kazandırılmasında Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi / Creative Drama Methods’ Effect on Gaining the Environmental Literacy. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;13(35).

.