BibTex RIS Cite

-

Year 2012, Issue: 25, 1 - 17, 02.10.2013

Abstract

-

References

  • Besenyei, L., Watkin, G. ve Oliver, K. (2004). An evaluation of the educational effectiveness of fieldwork within environmental science awards at the University of Wolverhampton. Unıversıty Of Wolverhampton, Learnıng And Teachıng Projects 2003/2004
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Eurydice. (2007). Avrupa yükseköğretim yapısına bakış 2006/07. Ankara: Eurydice Avrupa Birimi, Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Garipağaoğlu, N. (2001). Gezi-gözlem metodunun coğrafya eğitimi ve öğretimindeki yeri. Marmara Coğrafya Dergisi. 3(2). 13-30.\
  • Gözenç, S. (1998). Avrupa Ülkeler Coğrafyası. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks Kitabevi.
  • Gülsoy, E. (2007). İngiltere Ülke Raporu 2007. Ankara: T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi Yayınları.
  • Gürüz, K. (2003). Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretim.(2. baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim ilke ve yöntemler, eğitim programları ve öğretim.(4.baskı) İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Hofman R. H. (2004). Institutional context of education systems in Europe. London: Kluwer Academic Publishers.
  • İzbırak, R. Coğrafya terimler sözlüğü, İstanbul: MEB yayınları Jones, K. (2003). Education in Britain: 1944 to present. Oxford: WileyBlackwell Publishing.
  • Kent, M., Gılbertson, D. D. ve Hunt, O. C. (1997). Fieldwork in Geography Teaching: a critical review of the literature and approaches. Journal of Geography in Higher Education. 21(3). s.313- 332, London.
  • Lambert, D. & Balderstone, D. (2000). Learning to teach geography in the secondary school. London: Routledge. Oğuzkan, A. F. (1985). Ortadereceli Okullarda Öğretim: Amaç İlke Yöntem ve Teknikler. Ankara: Emel Matbaacılık
  • Özey, R. (2009). Avrupa Coğrafyası. İstanbul: Aktif Yayınları.
  • Özgüç, N ve Tümertekin, E. (2010). Coğrafya: Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Özgüç, N. (1994). Beşeri coğrafya’da veri toplama ve değerlendirme yöntemleri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basımevi.
  • Seyidoğlu, H. (1993). Bilimsel Araştırma Ve Yazma El Kitabı. (5.baskı). İstanbul: Güzem Yayınları
  • Şahin, V. (2011). İngiltere’de Yükseköğretimde, Coğrafya Eğitim Ve Öğretiminin Müfredat, Metot ve Araç-Gereç Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • T.C. Londra Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği. (2010). İngiltere ülke profili. www.musavirlikler.gov.tr/upload/LON/Ingiltere%20Profili% 202010.pdf Veri Bilgi 25 Mayıs 2011
  • YÖK. (2000). Avrupa Birliği Ülkelerinde Yükseköğretim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.

İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI

Year 2012, Issue: 25, 1 - 17, 02.10.2013

Abstract

Arazi gezisi araştırmaları uzun bir tarihe sahiptir. Arazi çalışmaları
İngiltere’de lisans eğitimi müfredatlarının önemli bir kısmıdır. Coğrafi arazi
çalışması, lisans eğitimin döneminde coğrafyada temel kısımlardandır. Coğrafi
arazi çalışması üniversitelerde önemli bir eğitim ve öğretim metodudur. Arazi
çalışması, yeni veri toplamayı ve değerlendirme yapmayı kapsayan bir süreçtir.
Arazi çalışmaları ile öğrenciler sınıf ortamından uzakta ilk elden coğrafi
konular üzerine deneyimler kazanır. Coğrafi arazi çalışması İngiltere’de
coğrafya bölümü lisans programlarının önemli bir kısmı ve bileşeni
durumundadır. İngiltere’de lisans eğitimi müfredatlarında coğrafi arazi
çalışmaları yarım günlük, tam günlük veya yatılı kalarak gerçekleştirilen arazi
derslerinden oluşmaktadır. Arazi gezileri gerek İngiltere’nin kendi sınırları
içinden seçilen yerlere gerekse deniz aşırı ülkelerden seçilen alanlara
düzenlenmektedir. İngiltere’de üniversitelerde lisans düzeyinde coğrafya
derslerinde coğrafi arazi çalışmaları yaygınca gerçekleştirilmektedir.

References

  • Besenyei, L., Watkin, G. ve Oliver, K. (2004). An evaluation of the educational effectiveness of fieldwork within environmental science awards at the University of Wolverhampton. Unıversıty Of Wolverhampton, Learnıng And Teachıng Projects 2003/2004
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Eurydice. (2007). Avrupa yükseköğretim yapısına bakış 2006/07. Ankara: Eurydice Avrupa Birimi, Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Garipağaoğlu, N. (2001). Gezi-gözlem metodunun coğrafya eğitimi ve öğretimindeki yeri. Marmara Coğrafya Dergisi. 3(2). 13-30.\
  • Gözenç, S. (1998). Avrupa Ülkeler Coğrafyası. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks Kitabevi.
  • Gülsoy, E. (2007). İngiltere Ülke Raporu 2007. Ankara: T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi Yayınları.
  • Gürüz, K. (2003). Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretim.(2. baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim ilke ve yöntemler, eğitim programları ve öğretim.(4.baskı) İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Hofman R. H. (2004). Institutional context of education systems in Europe. London: Kluwer Academic Publishers.
  • İzbırak, R. Coğrafya terimler sözlüğü, İstanbul: MEB yayınları Jones, K. (2003). Education in Britain: 1944 to present. Oxford: WileyBlackwell Publishing.
  • Kent, M., Gılbertson, D. D. ve Hunt, O. C. (1997). Fieldwork in Geography Teaching: a critical review of the literature and approaches. Journal of Geography in Higher Education. 21(3). s.313- 332, London.
  • Lambert, D. & Balderstone, D. (2000). Learning to teach geography in the secondary school. London: Routledge. Oğuzkan, A. F. (1985). Ortadereceli Okullarda Öğretim: Amaç İlke Yöntem ve Teknikler. Ankara: Emel Matbaacılık
  • Özey, R. (2009). Avrupa Coğrafyası. İstanbul: Aktif Yayınları.
  • Özgüç, N ve Tümertekin, E. (2010). Coğrafya: Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Özgüç, N. (1994). Beşeri coğrafya’da veri toplama ve değerlendirme yöntemleri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basımevi.
  • Seyidoğlu, H. (1993). Bilimsel Araştırma Ve Yazma El Kitabı. (5.baskı). İstanbul: Güzem Yayınları
  • Şahin, V. (2011). İngiltere’de Yükseköğretimde, Coğrafya Eğitim Ve Öğretiminin Müfredat, Metot ve Araç-Gereç Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • T.C. Londra Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği. (2010). İngiltere ülke profili. www.musavirlikler.gov.tr/upload/LON/Ingiltere%20Profili% 202010.pdf Veri Bilgi 25 Mayıs 2011
  • YÖK. (2000). Avrupa Birliği Ülkelerinde Yükseköğretim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Vedat Şahin

Ramazan Özey

Publication Date October 2, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 25

Cite

APA Şahin, V., & Özey, R. (2013). İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 1-17.
AMA Şahin V, Özey R. İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(25):1-17.
Chicago Şahin, Vedat, and Ramazan Özey. “İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 25 (October 2013): 1-17.
EndNote Şahin V, Özey R (October 1, 2013) İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi 25 1–17.
IEEE V. Şahin and R. Özey, “İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 25, pp. 1–17, October 2013.
ISNAD Şahin, Vedat - Özey, Ramazan. “İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (October 2013), 1-17.
JAMA Şahin V, Özey R. İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:1–17.
MLA Şahin, Vedat and Ramazan Özey. “İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 25, 2013, pp. 1-17.
Vancouver Şahin V, Özey R. İNGİLTERE’DE LİSANS DÜZEYİNDE COĞRAFİ ARAZİ ÇALIŞMALARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):1-17.