BibTex RIS Cite

BİLİMSEL YARATICILIĞI DESTEKLEYEN ÖĞRETİMİN MADDELERİN AYRILMASI KONUSUNDAKİ ÖĞRENCİ ÇİZİMLERİNE ETKİSİ

Year 2017, Issue: 42, 83 - 104, 15.06.2017

Abstract

Öğrencilerin kimyayı öğrenmelerinde, maddenin submikroskobik düzeydeki yapısıyla ilgili uygun imgelere sahip olmaları esastır. Submikroskobik düzeyle ilgili imgeleme; yeterli önbilginin yanında, bu düzey algılanamadığından hayal gücünü de gerekli kılar. Hayal gücü ise literatürde yaratıcılığın kapsamında ele alınmıştır. Bilişsel psikoloji alanında yapılan çalışmalar imgelerin niteliği ile yaratıcı düşünme arasında zayıf-orta şiddette ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, öğrencilerin maddelerin ayrılması konusunda submikroskobik düzeyle ilgili imgelerini yansıtan çizimlerinin ayrıntılığına, bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretimin etkisi incelendi. Araştırma, 9. sınıfta öğrenim gören 57 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırma yöntemi olarak, yarı deneysel desen kullanıldı. Araştırmada, katılımcıların önbilgileri ve bilimsel yaratıcılıkları kontrol altına alındığında, bilimsel modele uygun ayrıntılar içeren çizimler yapmalarında, bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretimin, geleneksel öğretimden daha etkili olduğu belirlendi.

Year 2017, Issue: 42, 83 - 104, 15.06.2017

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Hakkı Kadayıfçı

Basri Atasoy This is me

Hüseyin Akkuş

Publication Date June 15, 2017
Submission Date April 29, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 42

Cite

APA Kadayıfçı, H., Atasoy, B., & Akkuş, H. (2017). BİLİMSEL YARATICILIĞI DESTEKLEYEN ÖĞRETİMİN MADDELERİN AYRILMASI KONUSUNDAKİ ÖĞRENCİ ÇİZİMLERİNE ETKİSİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 83-104. https://doi.org/10.21764/efd.76520