Öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında bir araç olarak yaratıcı dramaya ilişkin analojiler geliştirmeleri amaçlanan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, Temel Eğitim Bölümü’ne devam eden amaçlı örneklem yöntemiyle belirlenen 90 öğretmen adayından analoji geliştirme formu aracılığıyla toplanmıştır. Adayların geliştirmiş olduğu analojiler; kaynak kavram ve hedef kavram arasındaki ilişki, sunum şekli, soyutlanma düzeyi, zenginlik durumu bakımından sınıflandırılmıştır. Araştırmada güvenirliğin sağlanması için veriler arası karşılaştırma yapılmış, araştırmacılar arasındaki güvenirlik oranı %88 olarak tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında bir araç olarak yaratıcı drama kavramına yönelik geliştirdikleri analojilerin sınıflama biçimlerine göre tamamının sözel analojiler olduğu, basit analoji, yapısal analoji ve somut-soyut analojilerin sayıca fazla olduğu belirlenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının sınırlı çeşitlilikte geliştirmiş oldukları analojiler irdelendiğinde, soyut bir kavram olan sosyal girişimcilik kavramını aktif bir yöntem olan yaratıcı drama ile ilişkilendirme noktasında sorun yaşadıklarını, sosyal girişimciliğin çok boyutlu yapısını tam olarak kavrayamadıkları görülmektedir. Araştırma sonuçları çerçevesinde hizmet öncesinde öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik konusunda donanımlı yetiştirilmesi için yaratıcı drama gibi etkileşimli tekniklerin kullanımının yaygınlaştırılması ve uygulamalı eğitimler ile farkındalık oluşturulması önerilmektedir.
*Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
SBA-2019-3027
*Bu çalışma “Yaratıcı Drama Yöntemiyle Hazırlanan Etkinliklerin Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının Sosyal Girişimcilik Becerilerine Etkisi” başlıklı bağımsız araştırma projesi kapsamında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Tarafından SBA-2019-3027 numaralı proje kapsamında desteklenerek gerçekleştirilmiştir.
This study aimed to develop analogies related to creative drama as a tool for teaching pre-service teachers' social entrepreneurship skills. A holistic single state pattern, one of the qualitative research methods, was used. 90 pre-service primary teachers participated to the current study determined by purposeful sampling method. The related data were collected were collected by analogy development form. The analogies developed by pre-service teachers were classified in terms of the relationship between the source concept and the target concept, presentation style, level of abstraction and content richness. Data analysis of researchers was compared, and the reliability rate of the researchers was determined as 88% in order to ensure reliability. Results indicated that the analogies developed by the pre-service teachers towards the concept of creative drama as a tool to gain social entrepreneurship skills were verbal analogies in terms of classification styles. In addition, it has been determined that simple analogy, structural analogy and concrete-abstract analogies were more numerous. When the analogies created by the pre-service teachers in a limited variety was examined, it was seen that they had problems in associating the concept of social entrepreneurship with creative drama, and they could not fully grasp the multidimensional structure of social entrepreneurship. It was also recommended to increase the use of interactive techniques such as creative drama and raise awareness through applied trainings in order to train pre-service teachers equipped with social entrepreneurship.
SBA-2019-3027
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | SBA-2019-3027 |
Publication Date | April 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 17 Issue: 1 |
.