BibTex RIS Cite

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BÖLÜMLERİNE YÖNELİK ALGISI: ODTÜ BÖTE ÖRNEĞİ

Year 2016, Volume: 17 Issue: 1, 439 - 459, 01.01.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BÖTE bölümünde kayıtlı olan öğrencilerin bölümleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında 68 erkek 64 kadın, toplam 132 öğrencinin bu bölümünü seçme sebepleri, bölüm hakkındaki düşünceleri ve kariyer planları araştırılmıştır. Katılımcıların % 26.5 ini 1. Sınıf, %30.3’ ünü 2. Sınıf, %25.8 ini 3. Sınıf ve %23 ünü 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler 62 sorudan oluşan çevrimiçi anket yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, ODTÜ BÖTE bölümündeki öğrencilerin, bu bölümü, seçim esnasında verilen ek puan ve bölüm isminde bilgisayar olması nedeniyle, biraz da zorunlu olarak seçtikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, Bilişim Teknolojileri Öğretmenliğinin gereksiz bir meslek olduğunu ve BÖTE bölümünün işlevselliğinin olmadığını düşünmelerine karşın, genel olarak bölümün mesleki anlamda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlayan bir bölüm olduğunu ve ülkemizdeki bilişim ve öğretim teknolojileri alanına olumlu katkıları olacağına inandıklarını belirterek gelecekle ilgili karamsar olmadıklarını dile getirmişlerdir.

References

  • Abbasoğlu, E. (2011). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve benlik saygılarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Akdağ, M. (2004). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni adaylarının demografik özellikleri ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 06-09 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye.
  • Akkaya, N. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 35-42.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Educational technology in Turkey: Past, present and future. Educational Media International. 39 (2), 165-173.
  • Akkoyunlu, B., ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2(3), 86-93.
  • Akkoyunlu, B., Orhan, F., ve Umay, A. (2005). Bilgisayar öğretmenleri için “Bilgisayar öğretmenliği öz-yeterlik ölçeği” geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 1-8.
  • Altun, E., ve Ates, A. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sorunları ve geleceğe yönelik kaygıları. Elementary Education Online, 7(3), 680- 692.
  • Arslan, A. (2013). Türkçe öğretmenleri ile öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına ilişkin karşılaştırmalı bir çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36, 71-80.
  • Aynal, Ş. Ö. (2013). Okulöncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. TheJournal of Academic Social Science Studies, 6(5), 1037-1048.
  • Başçiftçi, F.,Yanpınar, O., ve Ergül, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi: Selçuk Üniversitesi örneği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-9.
  • Baykara-Pehlivan, K. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyo-kültürel özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 151-168.
  • Bozdoğan, A. E., Aydın, D., ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83-97.
  • Camadan, F., ve Duysak, A. (2010). Farklı programlardaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması: Rize Üniversitesi örneği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 Kasım, 2010 Antalya-Turkey.
  • Can, Ş. (2010). Tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 13-28.
  • Çakır, Ö. (2005). Anadolu Üniversitesi açık öğretim fakültesi İngilizce öğretmenliği lisans programı (İÖLP) ve eğitim fakülteleri İngilizce öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları ve mesleki yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 27-42.
  • Çakır, Ö., Erkuş, A., ve Kılıç, F. (2000). Mersin üniversitesi 1999-2000 yılı öğretmenlik meslek bilgisi programının (ÖMBP) çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Araştırma Fonu Saymanlığı EF (ÖÇ) 2000-1 Nolu Araştırma Projesi
  • Çapa, Y.,ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69 – 73.
  • Çapri, B., ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum vemesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çiçek-Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğineyönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 59-69.
  • Çuhadar, C., ve Dursun, Ö.Ö. (2010) Bilişim teknolojileri öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmenlik mesleği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1 (1).
  • Demirtaş, H., Cömert, M., ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Dilmaç, B., Çıkılı, Y., Işık, H., ve Sungur, C. (2009). Teknik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleklerine ilişkin tutumlarının yordayıcısı olarak mesleki benlik saygısı. Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik-Online Dergi, 8(2), 127-143.
  • Doğan, T., ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Eraslan, L.,ve Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427-438.
  • Erdem, C. (2012). Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlilik algıları ve tutumları üzerine bir araştırma. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish orTurkic, 7(4), 1727-1747.
  • Erdoğan, Y. (2006). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mesleki Beklentilerinin Belirlenmesi. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 7, 60.
  • Erkoç, M.F. ve Bayrak, B.K. (2008). Yükseköğretim öğrencilerinin mesleki tercih ve zekâ alanları üzerine bir araştırma: Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencileri örneği. Proceedings of the 8th International Education Technology Conference (s.655-659). Eskişehir, Türkiye. http://www.iet-c.net/publications/ ietc2008.pdf adresinden 10 Temmuz 2013 tarihinde edinilmiştir
  • Ertmer, P.A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration?. ETRveD, 53 (4), 25-39.
  • Eş, Ü. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • George, D., ve Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 11.0 update (4th ed.). Boston: Allyn ve Bacon.
  • Gezgin, D., M. (2015). Bı lgı sayar ve öğretı m teknolojı lerı eğı tı mı bölümünde öğrenı m gören öğrencı lerı n bölümlerı nı seçme nedenlerı nı n ı ncelenmesı : Trakya Ünı versı tesı örneğı . Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 297-311.
  • Girgin, G., Akamca, G. Ö., Ellez, A. M., ve Oğuz, E. (2010). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, mesleki benlik saygıları ve mesleki yeterlik inançları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1-15.
  • Hacıoğlu, F.,veAlkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları-Öğretim teknolojisi. Ankara:Alkım Yayınevi.
  • Hacıömeroğlu, G., ve Şahin-Taşkın, Ç. (2010). Fen bilgisi öğretmenliği ve ortaöğretim fen ve matematik alanları (OFMA) eğitimi bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1),77-90.
  • Karataş, S. (2010). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri (BÖTE) öğretmen adaylarının mesleklerine ilişkin zihin haritalarının analizi (Gazi Üniversitesi Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 159-173.
  • Kartal, S. (2009). Tezsiz yüksek lisans programlarına devam eden öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 223-239
  • Kartal, T.,ve Taşdemir, A. (2012). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73- 96.
  • Kaya, K. (2004). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kayak, S. ve Orhan, F. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görev yaptıkları okullarda üstlendikleri sorumlulukların incelenmesi. 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye. 1-3 Mayıs 2009.
  • Kesen, İ., ve Polat, M. (2014). Eğitim Fakültesi 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları: Muş Alparslan Ü. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (2), 556-578.
  • Kılıç, D., ve Bektaş, F. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 15-25.
  • Kızıltaş, E.,Halmatov, M., ve Sarıçam, H. (2012). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 173 – 189.
  • Meşe, C. Özer, S. Dindar, M., ve Odabaşı, H. F. (2014). “İlgi” ve BÖTE Öğrencilerinin Çalışma Alanlarındaki Önemi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 143-170.
  • Numanoğlu, G. ve Bayır, Ş. (2009). Bilgisayar öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 197-212.
  • ODTÜ (2008). 19.11.2014 tarihinde http://tanitim.odtu.edu.tr/w_bote.php adresinden alınmıştır.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M., ve Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 221-232.
  • Özder, H., Konedralı, G., ve Perkan-Zeki, C. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 253-275.
  • Pehlivan, K. B. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyo-kültürel özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 151-168.
  • Pehlivan, Z. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının fiziksel benlik algıları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının analizi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 126- 141.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik formasyon sertifika programı ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 48-60.
  • Sağlam, A. Ç. (2008). Müzik Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 59-69.
  • Sanalan, V.A., Telli, E. Selim, Y., Öz, R., Koç, A. ve Çelik, E. (2010). BÖTE öğrencilerinin programa bakış açıları: Tercih öncesi ve sonrası durum. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 33-51.
  • Sandıkçı, M.,ve Öncü, E. (2013). Beden Eğitimi ile diğer alanlardaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin yeterlik algıları ve tutumlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(1), 135-151.
  • Semerci, Ç. (2012). Öğrencilerin BÖTE Bölümüne İlişkin Görüşlerinin Rasch Ölçme Modeline Göre Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). NWSA: Education Sciences, 7(2), 777-784.
  • Sevim, O., ve Varışoğlu, B. (2012). Duygusal semantik farklılığa göre Atatürk Üniversitesindeki Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yükledikleri değerler. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(2), 27-37.
  • Sezer, A., Pınar, A., ve Yıldırım, A. (2010). Coğrafya öğretmeni adaylarının bazı profil özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 43 – 69.
  • Sünbül, A.M. (2001). Bir meslek olarak öğretmenlik. Ö. Demirel, Z. Kaya (Ed.), Öğretmenlik meleğine giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1).
  • Şumuer, E., Yakın, İ., ve Yıldırım, S. (2010). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının demografik özellikleri, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve eğitime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 9(18), 21-46.
  • Tanel, R., Kaya-Şengören, S., ve Tanel, Z. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-9.
  • Tataroğlu, B., Özgen, K. ve Alkan, H. (2011). Matematik öğretmen adaylarının öğretmenliği tercih nedenleri ve beklentileri. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 Nisan 2011, Antalya, Turkey. http://iconte.org/FileUpload/ks59689/File/176..pdf adresinden 1 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Tekerek, M.,ve Polat, S. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. 5th International Computer ve Instructional Technologies Symposium, 22-24 Eylül 2011, Fırat University, Elazığ.
  • Telli, E. ve Selim, Y. (2009). BÖTE öğrencilerinin tercih aşamasındaki ve sonrasındaki mesleki beklentilerinin belirlenmesi. P. Aşkar, B. Akkoyunlu, A. Altun, M. Erdem, S.S. Seferoğlu, Y.K.Usluel, H. Tüzün, A. Özkök, ve H. Yurdagül (Ed.), Proceedings of the 9th International Education Technology Conference (s. 529-535). Ankara, Türkiye. www.iet-c.net/publications/ietc2009.pdf adresinden 10 Temmuz 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Temizkan, M. (2008) Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Türk Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486.
  • Tüfekci, A., ve Kocabatmaz, H. (2015). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3).
  • Uğurlu, C. T.,ve Polat, S. (2011). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 68-74.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., ve Cömert, M. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Örneği). Eğitim ve Bilim, 34(151), 140-155.
  • Ünal, S., Ada, S. (2001). Öğretmenlik mesleğine giriş (2.Basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Yalız, D. (2010). Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. BESBD, 5(1), 7-14.

Perceptions of Pre-Service ICT Teachers About Their Departments: The Case of CEIT Department at METU

Year 2016, Volume: 17 Issue: 1, 439 - 459, 01.01.2016

Abstract

The purpose of the study was to determine the perceptions of students registered to Department of Computer Education and Instructional Technology at Middle East Technical University. Data for the study was collected from a total of 132 students 68 male, 64 female via Likert type questionnaire consisted of 62 questions Cronbach Alpha= .86 in order to investigate reasons for choosing the designated department, their opinions about the department, and career plans of the students. Results of the study show that students obligated to choose the department due to exstra points added to the University Entrance Exam OSS scores, and the presence of “computer” term in the department’s name. Although students think that there is no need to ICT Teachers and, that CEIT is not a functional department; they state that they are not pessimist about their future and think that this department helps them to improve themselves in terms of professional life while contributing to information and instructional technology field in Turkey

References

  • Abbasoğlu, E. (2011). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve benlik saygılarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Akdağ, M. (2004). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni adaylarının demografik özellikleri ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 06-09 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye.
  • Akkaya, N. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 35-42.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Educational technology in Turkey: Past, present and future. Educational Media International. 39 (2), 165-173.
  • Akkoyunlu, B., ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2(3), 86-93.
  • Akkoyunlu, B., Orhan, F., ve Umay, A. (2005). Bilgisayar öğretmenleri için “Bilgisayar öğretmenliği öz-yeterlik ölçeği” geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 1-8.
  • Altun, E., ve Ates, A. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sorunları ve geleceğe yönelik kaygıları. Elementary Education Online, 7(3), 680- 692.
  • Arslan, A. (2013). Türkçe öğretmenleri ile öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına ilişkin karşılaştırmalı bir çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36, 71-80.
  • Aynal, Ş. Ö. (2013). Okulöncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. TheJournal of Academic Social Science Studies, 6(5), 1037-1048.
  • Başçiftçi, F.,Yanpınar, O., ve Ergül, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi: Selçuk Üniversitesi örneği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-9.
  • Baykara-Pehlivan, K. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyo-kültürel özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 151-168.
  • Bozdoğan, A. E., Aydın, D., ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83-97.
  • Camadan, F., ve Duysak, A. (2010). Farklı programlardaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması: Rize Üniversitesi örneği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 Kasım, 2010 Antalya-Turkey.
  • Can, Ş. (2010). Tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 13-28.
  • Çakır, Ö. (2005). Anadolu Üniversitesi açık öğretim fakültesi İngilizce öğretmenliği lisans programı (İÖLP) ve eğitim fakülteleri İngilizce öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları ve mesleki yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 27-42.
  • Çakır, Ö., Erkuş, A., ve Kılıç, F. (2000). Mersin üniversitesi 1999-2000 yılı öğretmenlik meslek bilgisi programının (ÖMBP) çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Araştırma Fonu Saymanlığı EF (ÖÇ) 2000-1 Nolu Araştırma Projesi
  • Çapa, Y.,ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69 – 73.
  • Çapri, B., ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum vemesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çiçek-Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğineyönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 59-69.
  • Çuhadar, C., ve Dursun, Ö.Ö. (2010) Bilişim teknolojileri öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmenlik mesleği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1 (1).
  • Demirtaş, H., Cömert, M., ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Dilmaç, B., Çıkılı, Y., Işık, H., ve Sungur, C. (2009). Teknik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleklerine ilişkin tutumlarının yordayıcısı olarak mesleki benlik saygısı. Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik-Online Dergi, 8(2), 127-143.
  • Doğan, T., ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Eraslan, L.,ve Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427-438.
  • Erdem, C. (2012). Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlilik algıları ve tutumları üzerine bir araştırma. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish orTurkic, 7(4), 1727-1747.
  • Erdoğan, Y. (2006). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mesleki Beklentilerinin Belirlenmesi. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 7, 60.
  • Erkoç, M.F. ve Bayrak, B.K. (2008). Yükseköğretim öğrencilerinin mesleki tercih ve zekâ alanları üzerine bir araştırma: Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencileri örneği. Proceedings of the 8th International Education Technology Conference (s.655-659). Eskişehir, Türkiye. http://www.iet-c.net/publications/ ietc2008.pdf adresinden 10 Temmuz 2013 tarihinde edinilmiştir
  • Ertmer, P.A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration?. ETRveD, 53 (4), 25-39.
  • Eş, Ü. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • George, D., ve Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 11.0 update (4th ed.). Boston: Allyn ve Bacon.
  • Gezgin, D., M. (2015). Bı lgı sayar ve öğretı m teknolojı lerı eğı tı mı bölümünde öğrenı m gören öğrencı lerı n bölümlerı nı seçme nedenlerı nı n ı ncelenmesı : Trakya Ünı versı tesı örneğı . Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 297-311.
  • Girgin, G., Akamca, G. Ö., Ellez, A. M., ve Oğuz, E. (2010). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, mesleki benlik saygıları ve mesleki yeterlik inançları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1-15.
  • Hacıoğlu, F.,veAlkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları-Öğretim teknolojisi. Ankara:Alkım Yayınevi.
  • Hacıömeroğlu, G., ve Şahin-Taşkın, Ç. (2010). Fen bilgisi öğretmenliği ve ortaöğretim fen ve matematik alanları (OFMA) eğitimi bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1),77-90.
  • Karataş, S. (2010). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri (BÖTE) öğretmen adaylarının mesleklerine ilişkin zihin haritalarının analizi (Gazi Üniversitesi Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 159-173.
  • Kartal, S. (2009). Tezsiz yüksek lisans programlarına devam eden öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 223-239
  • Kartal, T.,ve Taşdemir, A. (2012). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73- 96.
  • Kaya, K. (2004). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kayak, S. ve Orhan, F. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görev yaptıkları okullarda üstlendikleri sorumlulukların incelenmesi. 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye. 1-3 Mayıs 2009.
  • Kesen, İ., ve Polat, M. (2014). Eğitim Fakültesi 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları: Muş Alparslan Ü. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (2), 556-578.
  • Kılıç, D., ve Bektaş, F. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 15-25.
  • Kızıltaş, E.,Halmatov, M., ve Sarıçam, H. (2012). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 173 – 189.
  • Meşe, C. Özer, S. Dindar, M., ve Odabaşı, H. F. (2014). “İlgi” ve BÖTE Öğrencilerinin Çalışma Alanlarındaki Önemi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 143-170.
  • Numanoğlu, G. ve Bayır, Ş. (2009). Bilgisayar öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 197-212.
  • ODTÜ (2008). 19.11.2014 tarihinde http://tanitim.odtu.edu.tr/w_bote.php adresinden alınmıştır.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M., ve Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 221-232.
  • Özder, H., Konedralı, G., ve Perkan-Zeki, C. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 253-275.
  • Pehlivan, K. B. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyo-kültürel özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 151-168.
  • Pehlivan, Z. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının fiziksel benlik algıları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının analizi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 126- 141.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik formasyon sertifika programı ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 48-60.
  • Sağlam, A. Ç. (2008). Müzik Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 59-69.
  • Sanalan, V.A., Telli, E. Selim, Y., Öz, R., Koç, A. ve Çelik, E. (2010). BÖTE öğrencilerinin programa bakış açıları: Tercih öncesi ve sonrası durum. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 33-51.
  • Sandıkçı, M.,ve Öncü, E. (2013). Beden Eğitimi ile diğer alanlardaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin yeterlik algıları ve tutumlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(1), 135-151.
  • Semerci, Ç. (2012). Öğrencilerin BÖTE Bölümüne İlişkin Görüşlerinin Rasch Ölçme Modeline Göre Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). NWSA: Education Sciences, 7(2), 777-784.
  • Sevim, O., ve Varışoğlu, B. (2012). Duygusal semantik farklılığa göre Atatürk Üniversitesindeki Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yükledikleri değerler. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(2), 27-37.
  • Sezer, A., Pınar, A., ve Yıldırım, A. (2010). Coğrafya öğretmeni adaylarının bazı profil özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 43 – 69.
  • Sünbül, A.M. (2001). Bir meslek olarak öğretmenlik. Ö. Demirel, Z. Kaya (Ed.), Öğretmenlik meleğine giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1).
  • Şumuer, E., Yakın, İ., ve Yıldırım, S. (2010). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının demografik özellikleri, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve eğitime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 9(18), 21-46.
  • Tanel, R., Kaya-Şengören, S., ve Tanel, Z. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-9.
  • Tataroğlu, B., Özgen, K. ve Alkan, H. (2011). Matematik öğretmen adaylarının öğretmenliği tercih nedenleri ve beklentileri. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 Nisan 2011, Antalya, Turkey. http://iconte.org/FileUpload/ks59689/File/176..pdf adresinden 1 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Tekerek, M.,ve Polat, S. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. 5th International Computer ve Instructional Technologies Symposium, 22-24 Eylül 2011, Fırat University, Elazığ.
  • Telli, E. ve Selim, Y. (2009). BÖTE öğrencilerinin tercih aşamasındaki ve sonrasındaki mesleki beklentilerinin belirlenmesi. P. Aşkar, B. Akkoyunlu, A. Altun, M. Erdem, S.S. Seferoğlu, Y.K.Usluel, H. Tüzün, A. Özkök, ve H. Yurdagül (Ed.), Proceedings of the 9th International Education Technology Conference (s. 529-535). Ankara, Türkiye. www.iet-c.net/publications/ietc2009.pdf adresinden 10 Temmuz 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Temizkan, M. (2008) Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Türk Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486.
  • Tüfekci, A., ve Kocabatmaz, H. (2015). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3).
  • Uğurlu, C. T.,ve Polat, S. (2011). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 68-74.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., ve Cömert, M. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Örneği). Eğitim ve Bilim, 34(151), 140-155.
  • Ünal, S., Ada, S. (2001). Öğretmenlik mesleğine giriş (2.Basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Yalız, D. (2010). Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. BESBD, 5(1), 7-14.
There are 69 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Neşe Sevim

Ömer Faruk İslim This is me

Göknur Akıllı This is me

Publication Date January 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Sevim, N., İslim, Ö. F., & Akıllı, G. (2016). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BÖLÜMLERİNE YÖNELİK ALGISI: ODTÜ BÖTE ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 439-459.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124