Araştırmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerinin kareköklü ifadeler konusundaki matematiksel dili anlayabilme ve kullanabilme düzeyleri ile matematiksel dil kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek ve bunları bazı değişkenler açısından incelemektir. Ayrıca kareköklü ifadeler konusundaki matematiksel dili anlayabilme ve kullanabilme düzeyleri ile matematiksel dil kullanıma yönelik görüşleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini AĞRI ilinin Diyadin ilçesindeki 2 farklı devlet okulundan uygun örnekleme yöntemiyle belirlenmiş toplam 114 8. Sınıf öğrencisi ile çalışma yürütülmüştür. Nicel araştırma yöntemlerinden Tarama Modeli kullanılmıştır. Başarı ve tutumlar arasındaki ilişki incelendiğinden ilişkisel taramaya da örnek gösterilebilir. Veri toplama araçları olarak “Kareköklü İfadeler Başarı Testi “ ve “ Matematiksel Dil Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 23.0 paket programı kullanılarak frenkans dağılımı ,betimsel istatistikler, korelasyon ve bağımsız örneklemler t testi ile test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda ; öğrencilerin kareköklü ifadeler konusunda eksikliklerinin olduğu ve bunların geliştirilmesi gerektiği, öğrencilerin matematiksel dili anlayabilme ve kullanabilme düzeyi ile matematik not ortalamaları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu ve cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği ayrıca matematiksel dile yönelik tutumları arasında düşük ve anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin matematiksel dil kullanımına yönelik görüşlerinin genelde olumlu olduğu , matematik başarıları ile görüşleri arasında ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca elde edilen verilere göre öğrencilerin matematiksel dil kullanımına yönelik görüşlerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | May 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 3 |