BibTex RIS Cite

THE WIEWS OF 3rd GRADE CLASSROOM TEACHERS ABOUT SCIENCE LESSONS OF 3 rd GRADE

Year 2015, Issue: 4, 333 - 347, 01.06.2015

Abstract

Sciences lesson used to be included in primary and secondary schools 4th, 5th, 6th, 7th, and 8th grade programs, and as of 2014-2015 academic year, this lesson is included in the 3rd grade program as well. The purpose of the present research is evaluating sciences lesson included in primary school 3rd grade program for the first time, based on 3rd grade teachers, who are the implementers of the lesson. In accordance with this purpose, 126 3rd grade teachers, randomly selected among teachers working in central districts of Konya province were interviewed with an interview form, which consists of 7 open-ended questions. According to the obtained findings, teachers think that including sciences lesson in the 3rd grade program is appropriate, and their most important problem is the lack of a teacher’s book for the lesson, a student workbook and experiment equipment. Teachers also stated that, sciences lesson attainments were appropriate for student level, and related with daily life.

References

  • Doğan, Y. (2010). Fen Ve Teknoloji Dersi Programının Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. VII, (I), 86-10.
  • Glesne, C., Ersoy, A., & Yalçınoğlu, P. (2013). Nitel araştırmaya giriş =: Becoming qualitative researchers : an introduction (2.baskı.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB(2013). İlköğretim Kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı.Ankara.
  • Öztürk, Ş. (2009). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar (Denizli ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sülün, A ve Balkı, N. (2008). Türkiye’de Fen Ve Teknoloji Eğitimi Ve Kültür. Erzincan üniversitesi eğitim fakültesi dergisi. Cilt. (1) Sayı. 1.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (20011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5.ed.), Ankara:Seçkin Yayıncılık.

İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2015, Issue: 4, 333 - 347, 01.06.2015

Abstract

Fen bilimleri dersi ilkokul ve ortaokul 4,5,6,7 ve 8. Sınıfların programında yer alan bir ders iken ilk kez 2014-2015 eğitim öğretim yılı ile birlikte ilkokulların 3. Sınıf programlarına da eklenmiştir. Yapılan bu araştırmada ilk kez ilkokulların 3. Sınıf programlarında yer alan fen bilimleri dersinin, dersin uygulayıcıları olan 3. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Konya ili merkez Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinden tesadüfi olarak seçilen ilkokulların 3. Sınıflarında derse giren 126 öğretmenle açık uçlu sorulardan oluşan 7 soruluk görüşme formlarıyla fen bilimleri dersi hakkındaki görüşleri alınmıştır. Yapılan araştırma sonucunda sınıf öğretmenleri fen bilimleri dersinin 3. Sınıf programlarında yer almasının uygun olduğunu en önemli eksikliklerin dersin öğretmen kılavuz kitabının, öğrenci çalışma kitabı ile deney araç gereçlerinin olmayışını göstermişlerdir. Öğretmenler ayrıca fen bilimleri dersinin kazanımlarının öğrencilerin seviyesine uygun ve günlük hayatla ilişkili olduğunu belirtmişlerdir.

References

  • Doğan, Y. (2010). Fen Ve Teknoloji Dersi Programının Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. VII, (I), 86-10.
  • Glesne, C., Ersoy, A., & Yalçınoğlu, P. (2013). Nitel araştırmaya giriş =: Becoming qualitative researchers : an introduction (2.baskı.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB(2013). İlköğretim Kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı.Ankara.
  • Öztürk, Ş. (2009). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar (Denizli ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sülün, A ve Balkı, N. (2008). Türkiye’de Fen Ve Teknoloji Eğitimi Ve Kültür. Erzincan üniversitesi eğitim fakültesi dergisi. Cilt. (1) Sayı. 1.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (20011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5.ed.), Ankara:Seçkin Yayıncılık.
There are 6 citations in total.

Details

Other ID JA98VF75UK
Journal Section Research Article
Authors

Sabahattin Çiftçi This is me

Ahmet Saban This is me

Saniye Nur Gündüz

Fatma Tuğba Olaç This is me

Publication Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 4

Cite

APA Çiftçi, S., Saban, A., Gündüz, S. N., Olaç, F. T. (2015). İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 333-347.
AMA Çiftçi S, Saban A, Gündüz SN, Olaç FT. İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. June 2015;(4):333-347.
Chicago Çiftçi, Sabahattin, Ahmet Saban, Saniye Nur Gündüz, and Fatma Tuğba Olaç. “İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 4 (June 2015): 333-47.
EndNote Çiftçi S, Saban A, Gündüz SN, Olaç FT (June 1, 2015) İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 333–347.
IEEE S. Çiftçi, A. Saban, S. N. Gündüz, and F. T. Olaç, “İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, INES Journal, no. 4, pp. 333–347, June 2015.
ISNAD Çiftçi, Sabahattin et al. “İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (June 2015), 333-347.
JAMA Çiftçi S, Saban A, Gündüz SN, Olaç FT. İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2015;:333–347.
MLA Çiftçi, Sabahattin et al. “İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 4, 2015, pp. 333-47.
Vancouver Çiftçi S, Saban A, Gündüz SN, Olaç FT. İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜÇÜNCÜ SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2015(4):333-47.