Research Article
BibTex RIS Cite

Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri

Year 2011, Volume: 10 Issue: 3, 1 - 8, 26.06.2011

Abstract

-

References

  • Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Berlinghoff, P. W. & Gouvea, Q. F. (2004). Math through the ages: a gentle history for teachers and others. Farmington: Oxton Publishers.
  • Bidwell, J. (1993). Humanize your classroom with the history of mathematics. Mathematics Teacher, 86(6), 461-464.
  • Bütüner, S. Ö. (2008). Sekizinci Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi. İlköğretim Online, 7(3), 6-10.
  • Ernest, P. (1998). The history of mathematics in the classroom. Mathematics in School, 27(4), 25-31.
  • Fried, N. M. (2001). Can mathematics education and history of mathematics coexist?. Scince and Education, 10, 391-408.
  • Jankvist, T. U. (2009). A categorization of the whys and hows of using history in mathematics education. Educational Studies in Mathematics, 71, 235-261.
  • Karakuş, F. (2009). Matematik Tarihinin Matematik Öğretiminde Kullanılması: Karekök Hesaplamada Babil Metodu. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi, 3(1), 195-206.
  • Leng, W. N. (2006). Effects of an ancient chinese mathematics enrichment programme on secondary school students’ achievement in mathematics. International Journal of Science and Mathematical Education, 4, 485-511.
  • Liu, H. P. (2003). Do teachers need to incorporate the history of mathematics in their teaching?. Mathematics Teacher, 96(6), 416-421.
  • McBride, C. C. & Rollins, H. J. (1977). The effects of history for mathematics on attitudes toward mathematics of college algebra students. Journal for Research in Mathematics Education, 8(1), 57-61.
  • MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim 6-8. sınıflar öğretim programı kitabı. Ankara.
  • Mitchell, M. (1995). Mathematical history, activities, puzzles, stories and games. Virginia: National Council of Mathematics Teacher.
  • Reimer, W. & Reimer, L. (1992). Historical connections in mathematics Volume I. California: AIMS Educational Foundation.
  • Siu, M. K. (2004). “No, I do not use history of mathematics in my class. Why?”. Paper presented at the HPM Satellite meeting, Uppsala.
  • Siu, M. K. (2003). Proof and pedagogy in ancient china: examples from Liu Hui’s commentary on Jiu Zhang Suan Shu. Educational Studies in Mathematics, 24, 345-357.
  • Swetz, J. F. (1994). Learning activities from the history of mathematics. Portland: Walch Publishing.
  • Tzanakis, C. & Arcavi, A. (2000). Integrating history of mathematics in the classroom: an analytic survey. In Favuel, J. & Van Manen, J. (Eds.), History in Mathematics Education, (pp. 201-240). Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • URL-1. http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/
  • Veljan, D. (2000). The 2500-year old pythagorean theorem. Mathematics Magazine, 73(4), 259-272.
  • Wang, Y. (2009). Hands-on mathematics: two cases from ancient Chinese mathematics. Science & Education, 18, 631-640.

Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri

Year 2011, Volume: 10 Issue: 3, 1 - 8, 26.06.2011

Abstract

Eski Matematik bilginlerinin kullandıkları modellerin günümüz sınıflarında öğrenciler tarafından kullanılması matematik tarihinin kullanım yollarından biridir. Bu öğretim uygulaması, Çinli Matematikçi Yang Hui ve modelleme düşüncesine dayalı olarak geliştirilmiştir. Eski matematik bilginlerinden Yang Hui tarafından kullanılan modellerin, öğretim ortamında öğrenciler tarafından kullanılması istenerek, matematik tarihinin öğretim ortamında nasıl kullanılabileceği ortaya koyulmuştur. Etkinlik, ardışık pozitif tamsayıların, üçgensel ve karesel sayıların toplamını bulmak için kullanılan kuralların öğrenciler tarafından keşfedilmesi amacıyla hazırlandığından matematik tarihinin araç olarak kullanımına hizmet etmektedir. Bu etkinlik ile öğrencilerden, modeller kullanarak örüntülerden genellemelere ulaşmaları beklenmektedir. Etkinlik, ilköğretim 8. sınıf düzeyinde, Cebir öğrenme alanının, örüntüler ve ilişkiler alt öğrenme alanı içerisinde kullanılabilir. Hazırlanan bu öğretim uygulamasının, matematik tarihinin öğretim ortamında nasıl kullanılabileceği konusunda öğretmenlere ışık tutması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.

References

  • Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Berlinghoff, P. W. & Gouvea, Q. F. (2004). Math through the ages: a gentle history for teachers and others. Farmington: Oxton Publishers.
  • Bidwell, J. (1993). Humanize your classroom with the history of mathematics. Mathematics Teacher, 86(6), 461-464.
  • Bütüner, S. Ö. (2008). Sekizinci Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi. İlköğretim Online, 7(3), 6-10.
  • Ernest, P. (1998). The history of mathematics in the classroom. Mathematics in School, 27(4), 25-31.
  • Fried, N. M. (2001). Can mathematics education and history of mathematics coexist?. Scince and Education, 10, 391-408.
  • Jankvist, T. U. (2009). A categorization of the whys and hows of using history in mathematics education. Educational Studies in Mathematics, 71, 235-261.
  • Karakuş, F. (2009). Matematik Tarihinin Matematik Öğretiminde Kullanılması: Karekök Hesaplamada Babil Metodu. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi, 3(1), 195-206.
  • Leng, W. N. (2006). Effects of an ancient chinese mathematics enrichment programme on secondary school students’ achievement in mathematics. International Journal of Science and Mathematical Education, 4, 485-511.
  • Liu, H. P. (2003). Do teachers need to incorporate the history of mathematics in their teaching?. Mathematics Teacher, 96(6), 416-421.
  • McBride, C. C. & Rollins, H. J. (1977). The effects of history for mathematics on attitudes toward mathematics of college algebra students. Journal for Research in Mathematics Education, 8(1), 57-61.
  • MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim 6-8. sınıflar öğretim programı kitabı. Ankara.
  • Mitchell, M. (1995). Mathematical history, activities, puzzles, stories and games. Virginia: National Council of Mathematics Teacher.
  • Reimer, W. & Reimer, L. (1992). Historical connections in mathematics Volume I. California: AIMS Educational Foundation.
  • Siu, M. K. (2004). “No, I do not use history of mathematics in my class. Why?”. Paper presented at the HPM Satellite meeting, Uppsala.
  • Siu, M. K. (2003). Proof and pedagogy in ancient china: examples from Liu Hui’s commentary on Jiu Zhang Suan Shu. Educational Studies in Mathematics, 24, 345-357.
  • Swetz, J. F. (1994). Learning activities from the history of mathematics. Portland: Walch Publishing.
  • Tzanakis, C. & Arcavi, A. (2000). Integrating history of mathematics in the classroom: an analytic survey. In Favuel, J. & Van Manen, J. (Eds.), History in Mathematics Education, (pp. 201-240). Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • URL-1. http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/
  • Veljan, D. (2000). The 2500-year old pythagorean theorem. Mathematics Magazine, 73(4), 259-272.
  • Wang, Y. (2009). Hands-on mathematics: two cases from ancient Chinese mathematics. Science & Education, 18, 631-640.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Suphi Önder Bütüner

Publication Date June 26, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Bütüner, S. Ö. (2011). Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri. İlköğretim Online, 10(3), 1-8.
AMA Bütüner SÖ. Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri. EEO. September 2011;10(3):1-8.
Chicago Bütüner, Suphi Önder. “Örüntü Ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri”. İlköğretim Online 10, no. 3 (September 2011): 1-8.
EndNote Bütüner SÖ (September 1, 2011) Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri. İlköğretim Online 10 3 1–8.
IEEE S. Ö. Bütüner, “Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri”, EEO, vol. 10, no. 3, pp. 1–8, 2011.
ISNAD Bütüner, Suphi Önder. “Örüntü Ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri”. İlköğretim Online 10/3 (September 2011), 1-8.
JAMA Bütüner SÖ. Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri. EEO. 2011;10:1–8.
MLA Bütüner, Suphi Önder. “Örüntü Ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri”. İlköğretim Online, vol. 10, no. 3, 2011, pp. 1-8.
Vancouver Bütüner SÖ. Örüntü ve İlişkiler: Eski Çin Matematiğinden Alınmış Birim Küp Modelleri. EEO. 2011;10(3):1-8.