Bu araştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin sınıf içi ölçme ve
değerlendirmeler kapsamında yazılı yoklamalarda kullandıkları açık uçlu
maddeleri hazırlama yeterliklerini, açık uçlu madde yazımına yönelik kuramsal bilgileri
ile kendi hazırladıkları maddeleri dikkate alarak değerlendirmektir. Araştırma,
nicel araştırma yaklaşımı ile tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın
örneklemini167 öğretmen oluşturmuştur. Örnekleme yöntemi olarak maksimum
çeşitlik örneklemesi kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından
geliştirilen “Açık Uçlu Soru Hazırlama Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde yüzde ve sıklık dağılımları, ki-kare bağımsızlık testi ve doküman
analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, en yüksek yeterlik
düzeyinin bulunduğu ölçüt %31,7 ile “maddenin yaş ve sınıf düzeyine uygunluğunu
dikkate alınması” olarak belirlenmiştir. Belirlenen 18 ölçüt içerisinden
yalnızca “maddenin yaş ve sınıf düzeyine uygunluğunun dikkate alınması”
ölçütüne dair öğretmen yeterlikleri ile cinsiyet ve okul türü değişkenleri
arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Sınıf içi ölçme ve değerlendirmelerde açık
uçlu maddelerden oluşan testler yaygın bir şekilde kullanılıyor olmakla
birlikte öğretmenlerin bu maddeleri hazırlamada genel olarak çok yetersiz
oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |