Research Article
BibTex RIS Cite

Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

Year 2017, Volume: 16 Issue: 3, 1201 - 1219, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251

Abstract

Çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin modelleme yeterlikleri ile sınıf düzeyi ve matematik başarıları arasındaki ilişkileri ve öğrencilerin modelleme yaklaşımlarını incelemektir. Çalışmaya 311 5., 6., 7. ve 8. Sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin modelleme yeterliklerini belirlemeyi amaçlayan sorulara verdiği yanıtlar bir rubrik aracılığıyla analiz edilirken söz konusu ilişkileri belirlemek için istatistiksel analizler gerçekleştirilmiştir. Sınıf seviyesi arttıkça doğrulama dışındaki tüm yeterlik düzeylerinin artmış ve matematik dersi başarısı yüksek olan öğrencilerin modelleme yeterlik düzeyleri de yüksek çıkmıştır.  Öğrencilerin verilen probleme uygun varsayımları seçerek gerçek modeller oluşturdukları görülmüştür. Farklı gösterim şekillerinden faydalanarak matematiksel modeller oluşturan öğrenciler matematiksel modelleri çözerken hatalar yapmışlardır. Gerçek yaşamlarında karşılaşabilecekleri bir durumu yorumlamaya çalışan öğrenciler, doğrulama yaparken varsayımları, matematiksel modelleri ve ulaşılan sonuçların anlamlılığını değerlendirmişlerdir.

Year 2017, Volume: 16 Issue: 3, 1201 - 1219, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Ayşe Tekin Dede

Publication Date April 21, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 3

Cite

APA Tekin Dede, A. (2017). Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. İlköğretim Online, 16(3), 1201-1219. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251
AMA Tekin Dede A. Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. EEO. April 2017;16(3):1201-1219. doi:10.17051/ilkonline.2017.330251
Chicago Tekin Dede, Ayşe. “Modelleme Yeterlikleri Ile Sınıf Düzeyi Ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. İlköğretim Online 16, no. 3 (April 2017): 1201-19. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251.
EndNote Tekin Dede A (April 1, 2017) Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. İlköğretim Online 16 3 1201–1219.
IEEE A. Tekin Dede, “Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, EEO, vol. 16, no. 3, pp. 1201–1219, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.330251.
ISNAD Tekin Dede, Ayşe. “Modelleme Yeterlikleri Ile Sınıf Düzeyi Ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. İlköğretim Online 16/3 (April 2017), 1201-1219. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251.
JAMA Tekin Dede A. Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. EEO. 2017;16:1201–1219.
MLA Tekin Dede, Ayşe. “Modelleme Yeterlikleri Ile Sınıf Düzeyi Ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 3, 2017, pp. 1201-19, doi:10.17051/ilkonline.2017.330251.
Vancouver Tekin Dede A. Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. EEO. 2017;16(3):1201-19.