Research Article
BibTex RIS Cite

Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi

Year 2017, Volume: 16 Issue: 3, 1101 - 1120, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı öğrencilerin model geliştirme süreçlerini ve bir disiplinler arası modelleme problemi ile bazı fen ve matematik terimlerini öğrenmelerin görmektir. Bu amaçla, araştırmacılar Fen öğretmeni ile birlikte çalışarak disiplinler arası bir modelleme problemi olan "Enerji Tasarrufu Problemi" geliştirdiler. Geliştirilen bu problem, Türkiye'nin Doğu Anadolu Bölgesinde bir il merkezinde bulunan bir okulda 3-4 kişilik gruplar halinde 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.  Disiplinler arası problem çözme sürecinde, öğrenciler fenle ilgili bazı kavramları öğrendiler ve bu kavramları birbirleriyle ilişkilendirdikten sonra gelecekteki modellerinde hangi faktörleri dahil edeceklerini ve nasıl ölçeceklerini tartıştılar. Öğrencilerin modellerinin birbirlerinden farklı olmasında öğrencilerin ilk defa böyle bir problemle karşılaşmış olmaları, gruplar içindeki farklı düşünme biçimleri ve modelleme problemlerinin doğası gereği karmaşık olması etkili olmuştur.

Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi

Year 2017, Volume: 16 Issue: 3, 1101 - 1120, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245

Abstract

















There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Yunus Güder

Ramazan Gürbüz

Publication Date April 21, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 3

Cite

APA Güder, Y., & Gürbüz, R. (2017). Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. İlköğretim Online, 16(3), 1101-1120. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245
AMA Güder Y, Gürbüz R. Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. EEO. April 2017;16(3):1101-1120. doi:10.17051/ilkonline.2017.330245
Chicago Güder, Yunus, and Ramazan Gürbüz. “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”. İlköğretim Online 16, no. 3 (April 2017): 1101-20. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245.
EndNote Güder Y, Gürbüz R (April 1, 2017) Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. İlköğretim Online 16 3 1101–1120.
IEEE Y. Güder and R. Gürbüz, “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”, EEO, vol. 16, no. 3, pp. 1101–1120, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.330245.
ISNAD Güder, Yunus - Gürbüz, Ramazan. “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”. İlköğretim Online 16/3 (April 2017), 1101-1120. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245.
JAMA Güder Y, Gürbüz R. Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. EEO. 2017;16:1101–1120.
MLA Güder, Yunus and Ramazan Gürbüz. “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 3, 2017, pp. 1101-20, doi:10.17051/ilkonline.2017.330245.
Vancouver Güder Y, Gürbüz R. Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. EEO. 2017;16(3):1101-20.