Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 18 - 25, 30.06.2018

Abstract

References

  • Asthana, H. S., & Bhushan, B. (2007). Statistics for social sciences: With SPSS application. Delhi: PHI Learning Private Limited.
  • Bakioğlu, A., & Yaman, E. (2004). Araştırma Görevlilerinin Kariyer Gelişimleri: Engeller ve Çözümler. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(20), 1-20.
  • Çinemre, S. (2014). Araştırma görevlilerinin sorun ve beklentileri: İlahiyat fakülteleri örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14(1), 261-289.
  • Doğan, D. (2013). Yeni kurulan üniversitelerin sorunları ve çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 108-116.
  • Dudley-Evans, T. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge University Press.
  • Hacettepe Üniversitesi (2013). Hacettepe üniversitesi lisansüstü eğitim-öğretim ve yönetmeliği. Retrieved from http://www.sosyalbilimler.hacettepe.edu.tr/yonetmelik_02_12_2013.pdf on 24.10.2016.
  • Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. A learning-centred approach. Cambridge. CUP.
  • Hyland, K. (2004). Genre and second language writing. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
  • Hyland, K. (2006). English for Academic Purposes: An Advanced Resource Book. London: Routledge.
  • İstanbul Üniversitesi (2012). İstanbul üniversitesi lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. Retrieved from http://www3.istanbul.edu.tr/oidb/mevzuatdosyalar/Yonetmelikler/ LisansustuEgitimOgretim_Yonetmeligi.html on 24.10.2016.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. S. (1985). Naturalistic inquiry, Beverly Hills: Sage.
  • Örücü, D., & Şimşek, A. (2011). Akademisyenlerin gözünden Türkiye’de eğitim yönetiminin akademik durumu: Nitel bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 167-197.
  • Poyraz, B. (2013). Akademi kadınların cenneti mi: Ankara üniversitesi örneği. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 1-18.
  • Solak, E., & Bayar, A. (2015). Current challenges in English language learning in Turkish EFL context. Participatory Educational Research (PER), 2(1), 106-115.
  • Şahin, İ. (2007). Türkiye eğitim sisteminde değişim. Eğitim Bilim Toplum, 5(20), 30-54.
  • YÖK (1982). Öğretim üyeliğine yükseltilme ve atanma yönetmeliği. Retrieved from http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfY Rx/10279/17641 on 24.10.2016.

English for Academic Purposes Needs of Research Assistants: A Qualitative Needs Analysis

Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 18 - 25, 30.06.2018

Abstract

English for Academic Purposes (EAP), which aims to help the learner research and study in English, is one of the problematic areas within the Turkish academia, as put forward in numerous research studies. However, the literature seems to lack field-specific needs analysis studies within the Turkish context with regards to EAP. In this regard, the present study aims to fill a gap in the literature by documenting the EAP needs of the research assistants working for a Nursing department in Turkey. The study is of a qualitative nature and the data is collected through an open-ended questionnaire, whose questions are based on Hutchinson & Waters’s (1987) framework which aims at identifying the target needs of language learners. The findings of the study reveal that the participants are in need of improving their academic speaking and writing skills within the context of Nursing in order to perform better in writing research articles and giving presentations in international conferences. 

References

  • Asthana, H. S., & Bhushan, B. (2007). Statistics for social sciences: With SPSS application. Delhi: PHI Learning Private Limited.
  • Bakioğlu, A., & Yaman, E. (2004). Araştırma Görevlilerinin Kariyer Gelişimleri: Engeller ve Çözümler. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(20), 1-20.
  • Çinemre, S. (2014). Araştırma görevlilerinin sorun ve beklentileri: İlahiyat fakülteleri örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14(1), 261-289.
  • Doğan, D. (2013). Yeni kurulan üniversitelerin sorunları ve çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 108-116.
  • Dudley-Evans, T. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge University Press.
  • Hacettepe Üniversitesi (2013). Hacettepe üniversitesi lisansüstü eğitim-öğretim ve yönetmeliği. Retrieved from http://www.sosyalbilimler.hacettepe.edu.tr/yonetmelik_02_12_2013.pdf on 24.10.2016.
  • Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. A learning-centred approach. Cambridge. CUP.
  • Hyland, K. (2004). Genre and second language writing. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
  • Hyland, K. (2006). English for Academic Purposes: An Advanced Resource Book. London: Routledge.
  • İstanbul Üniversitesi (2012). İstanbul üniversitesi lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. Retrieved from http://www3.istanbul.edu.tr/oidb/mevzuatdosyalar/Yonetmelikler/ LisansustuEgitimOgretim_Yonetmeligi.html on 24.10.2016.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. S. (1985). Naturalistic inquiry, Beverly Hills: Sage.
  • Örücü, D., & Şimşek, A. (2011). Akademisyenlerin gözünden Türkiye’de eğitim yönetiminin akademik durumu: Nitel bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 167-197.
  • Poyraz, B. (2013). Akademi kadınların cenneti mi: Ankara üniversitesi örneği. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 1-18.
  • Solak, E., & Bayar, A. (2015). Current challenges in English language learning in Turkish EFL context. Participatory Educational Research (PER), 2(1), 106-115.
  • Şahin, İ. (2007). Türkiye eğitim sisteminde değişim. Eğitim Bilim Toplum, 5(20), 30-54.
  • YÖK (1982). Öğretim üyeliğine yükseltilme ve atanma yönetmeliği. Retrieved from http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfY Rx/10279/17641 on 24.10.2016.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Kutay Uzun

Publication Date June 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Uzun, K. (2018). English for Academic Purposes Needs of Research Assistants: A Qualitative Needs Analysis. International Journal of Contemporary Educational Research, 5(1), 18-25.

133171332113318  2351823524 13319 13327 13323  13322


13325

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

IJCER (International Journal of Contemporary Educational Research) ISSN: 2148-3868