Araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının yıldız ile ilgili çoktan seçmeli sorulara verdikleri cevapların yoğunlaşma analizini yaparak ilgili fen konusuna ilişkin modelleme durumları hakkında bilgi elde etmektir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Batı Karadeniz Bölgesinde bir üniversitenin Fen Bilgisi Öğretmenliği programı son sınıfta öğrenim gören 73 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olan "Yıldız Konusu Kavram Testi (YKKT)" kullanılmıştır. Veriler yoğunlaşma analizi ile analiz edilmiştir. Bu anlamda yoğunlaşma puanı, yoğunlaşma faktörü ve yoğunluk sapması formülleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmen adaylarında ön testte DD tipi modellemenin olduğu, son testte ise sorularda YY modeline yaygın olarak yer verildiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında, bu durumun öğretim öncesi değerlendirilmesi ve farklı öğretim yöntemlerinin etkililiğinin analiz edilmesi konularına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The aim of the research is to obtain information about the modeling status of the related science subject by making a concentration analysis of the answers given by the prospective science teachers to the multiple choice questions about the star. The quantitative research method was used in this study. The study group of the research consists of 73 prospective teachers studying at the senior year of the Science Education department of a university in the Western Black Sea Region. Data collection tool "Star Subject Concept Test (SSCT)" was used. The data were analyzed by concentration analysis. In this sense, concentration score, concentration factor and concentration deviation formulas are used. In line with the findings obtained, it was determined that there was LL type modeling in the pretest in prospective teachers, and posttest showed that HH modeling was common in the questions. In the light of the results obtained, suggestions were made to evaluate this situation before teaching and to analyze the effectiveness of different teaching methods.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 30, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Acceptance Date | August 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 13 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD is under review EBSCO, SCOPUS, E-SCI and TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT.