The main
purpose of this study is to determine student and teacher opinions on rotating
class system which is widely used abroad. To do that, the “Teacher and Student
Questionnaires for Rotating Class System” developed by Ersöz was administered
to teachers and students after they were revised. The study group of this study
was teachers and secondary school students at 8 official secondary school of
the Ministry of National Education in Ordu province during 2014-2015 academic
year. All the teachers and students in these 8 schools were contacted and the
questionnaires were administered to volunteering 170 teachers and 767 students.
As a result of the research, it has been seen that the teachers’ opinions
related to the rotating class system, are on the more positive side. With the
rotating class system, classes with different content will not be carried out
in the same classroom but in environments that are organized and equipped
according to the needs of that class. It is believed that this could have
impacts in improving student motivation and success.
Çalışmanın
temel amacı, yurt dışında birçok okulda uygulanan branş derslik sistemine dair öğretmen
ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda öğretmen ve öğrencilere
Ersöz, (2012) tarafından geliştirilen “Branş Derslik Sistemi Öğretmen ve Öğrenci
Anketleri” revize edilerek uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini
2014-2015 eğitim ve öğretim yılında Ordu İl merkezinde bulunan ve Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı 8 resmi ortaokulda görev yapan öğretmenler ve ortaokul öğrencileri
oluşturmaktadır. Bu okullarda bulunan öğretmen ve öğrencilerin tamamına ulaşılarak
gönüllülük esasına göre toplam 170 öğretmen ve 767 öğrenciye anket uygulanmıştır
Araştırmanın sonucunda öğretmen ve öğrencilerin branş derslik sistemine yönelik
görüşlerinin daha çok olumlu yönde olduğu görülmüştür. Branş derslik sistemi
ile içeriği birbirinden farklı olan dersler aynı sınıf ortamında değil, içeriğine
göre düzenlenmiş ve donatılmış bir ortamda yapılabilir. Bu durumun öğrencilerin
motivasyon ve başarısını artırmada etkileri olabileceği düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Submission Date | August 4, 2017 |
Acceptance Date | October 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2017 Issue: 9 |