Research Article
BibTex RIS Cite

Viewpoints of Preschool Teachers About Science Centers at Schools and Science Education

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 91 - 101, 26.03.2019

Abstract

The goal of this
research is to obtain the evaluations of preschool teachers about science
centers in their school and science education and to analyze their views on the
basis of the obtained data. The study is carried out with qualitative research
method, interviews are held with preschool teachers and the obtained data are
presented through descriptive analysis. Study group of this research involves a
total of 60 teachers who used to work at 25 different primary schools in Sivas
city center during 2017-2018 academic semesters. An interview form is designed
and prepared by the researcher and it is used as data collection tool for
obtaining the views of preschool teachers about science education and science
centers at schools. Findings of the research are separated into two as
evaluations of preschool teachers about science centers in the schools and
viewpoints of preschool teachers about science education; the information
separated into two groups is then analyzed in details. According to the
obtained data, it can be said that almost all of the participant teachers
emphasized the importance of science education, but they think that science
centers at schools are highly insufficient. 

References

  • Akcanca, N., Aktemur Gürler, S., & Alkan, H. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Caucasian Journal of Science, 4(1), 1-19.
  • Alisinanoğlu, F., Özbey, S., & Kahveci, G. (2015). Okul öncesinde fen eğitimi (3. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Arends, R. I. (2012). Learning to teach (9th Ed.). New York: The McGraw-Hill Companies, Inc.
  • Buldu, N., Buldu, M., & Buldu, M. (2014). Türkiye’de anasınıflarında ve ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda fen öğretimi üzerine bir kalite değerlendirmesi. Eğitim ve Bilim, 39(174), 214-232. doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.2974
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. M. Metin ve Ç. Şahin (Eds.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi (s. 29-49) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çınar, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin fen ve doğa konularının öğretiminde kullandıkları etkinliklerin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 364-371.
  • Demirci, B. (2017). Fen eğitimi politikası. M.P. Demirci Güler (Ed.), Fen bilimleri öğretimi (s. 1-7) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ersay, E. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi anlayışları ve program örnekleri. H. Ş. Ayvacı ve S. Ünal (Eds.), Kuramdan uygulamaya okul öncesinde fen eğitimi (s. 323-343) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk Kara, H. G., & Aydın Şengül, Ö. (2016). Türkiye’de okul öncesi dönemde fen eğitimi alanındaki çalışmaların incelenmesi. Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 8, 61-85.
  • Howe, A. C., & Jones, L. (1998). Engaging children in science. (Second Edition). New Jersey: Macmillan College Publishing Company, Prentice- Hall Inc.
  • Karademir, E. (2017). Fen öğretiminde beceri kavramı ve disiplinlerarası kullanımı. E. Karademir (Ed.), Örnek ve uygulama destekli fen öğretiminde disiplinlerarası beceri etkileşimi (s. 1-40) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L., & Dore, B. (2016). İlköğretimde eğlendiren ve anlamayı geliştiren fen öğretimi. H. Türkmen, M. Sağlam ve E. Şahin-Pekmez (çev.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Orhan, A. T. (2018). Erken çocukluk dönemi fen eğitiminde sıklıkla kullanılan materyaller. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London: Sage Publications, Inc.
  • Sarışan-Tungaç, A., & Yaman, S. (2018). Okul öncesi eğitim program ve fen eğitimi. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Simsar, A., Doğan, Y., & Yalçın, V. (2017). Okul öncesi sınıflarındaki fen merkezleri ve kullanım durumlarının incelenmesi-Kilis örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14), 147-164.
  • Spodek, B., & Saracho, O. N. (2007). Contemporary Perspectives on Science and Technology in Early Childhood Education. Charlotte, N.C.: Information Age Publishing.
  • Ültay, N., Ültay, E., & Çilingir, S. K. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Journal of Graduate School of Social Sciences, 22, 773–792.
  • Uluçınar Sağır, Ş. (2018). Fen merkezi ve deneyler. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Yaman, S. (2013). Investigation of questions in science and technology textbooks in terms of requirements of the curriculum after educational reform in Turkey. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 5(2), 164-175.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, H. İ. (2018). Erken çocukluk dönemi fen eğitiminde kavramlar, kavram yanılgıları ve kavram öğretimi. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okullarındaki Fen Merkezine ve Fen Eğitimine Yönelik Bakış Açıları

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 91 - 101, 26.03.2019

Abstract

Araştırmanın amacı,
okul öncesi öğretmenlerinin görev yaptıkları okullardaki fen merkezleri ve fen
eğitimi ile ilgili görüşlerini alarak analiz etmektir. Nitel araştırma
modelinin kullanıldığı çalışmada okul öncesi öğretmenleri ile görüşmeler
yapılmış ve elde edilen veriler betimsel analiz ile ortaya konulmuştur.
Araştırmanın örneklemini, 2017–2018 eğitim-öğretim yılında İç Anadolunun orta
büyüklülteki bir il merkezindeki 25 farklı ilkokulda görev yapan 60 okul öncesi
öğretmeni oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, okul öncesi öğretmenleri fen
eğitimi ve fen merkezleri ile ilgili düşüncelerini ortaya koymak için
araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın
bulguları, okul öncesi öğretmenlerinin okullarındaki fen merkezi
değerlendirmeleri ve okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine bakış açıları
olarak iki kategoriye ayrıldığını göstermiştir. Araştırma sonuçları, çalışmaya
katılan öğretmenlerin tamamına yakınının fen eğitiminin önemine vurgu
yaptıklarını fakat okullarındaki fen merkezlerini, bu dersin içeriği açısından
yeterli görmediklerini ortaya koymaktadır.

References

  • Akcanca, N., Aktemur Gürler, S., & Alkan, H. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Caucasian Journal of Science, 4(1), 1-19.
  • Alisinanoğlu, F., Özbey, S., & Kahveci, G. (2015). Okul öncesinde fen eğitimi (3. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Arends, R. I. (2012). Learning to teach (9th Ed.). New York: The McGraw-Hill Companies, Inc.
  • Buldu, N., Buldu, M., & Buldu, M. (2014). Türkiye’de anasınıflarında ve ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda fen öğretimi üzerine bir kalite değerlendirmesi. Eğitim ve Bilim, 39(174), 214-232. doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.2974
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. M. Metin ve Ç. Şahin (Eds.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi (s. 29-49) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çınar, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin fen ve doğa konularının öğretiminde kullandıkları etkinliklerin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 364-371.
  • Demirci, B. (2017). Fen eğitimi politikası. M.P. Demirci Güler (Ed.), Fen bilimleri öğretimi (s. 1-7) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ersay, E. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi anlayışları ve program örnekleri. H. Ş. Ayvacı ve S. Ünal (Eds.), Kuramdan uygulamaya okul öncesinde fen eğitimi (s. 323-343) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk Kara, H. G., & Aydın Şengül, Ö. (2016). Türkiye’de okul öncesi dönemde fen eğitimi alanındaki çalışmaların incelenmesi. Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 8, 61-85.
  • Howe, A. C., & Jones, L. (1998). Engaging children in science. (Second Edition). New Jersey: Macmillan College Publishing Company, Prentice- Hall Inc.
  • Karademir, E. (2017). Fen öğretiminde beceri kavramı ve disiplinlerarası kullanımı. E. Karademir (Ed.), Örnek ve uygulama destekli fen öğretiminde disiplinlerarası beceri etkileşimi (s. 1-40) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L., & Dore, B. (2016). İlköğretimde eğlendiren ve anlamayı geliştiren fen öğretimi. H. Türkmen, M. Sağlam ve E. Şahin-Pekmez (çev.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Orhan, A. T. (2018). Erken çocukluk dönemi fen eğitiminde sıklıkla kullanılan materyaller. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London: Sage Publications, Inc.
  • Sarışan-Tungaç, A., & Yaman, S. (2018). Okul öncesi eğitim program ve fen eğitimi. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Simsar, A., Doğan, Y., & Yalçın, V. (2017). Okul öncesi sınıflarındaki fen merkezleri ve kullanım durumlarının incelenmesi-Kilis örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14), 147-164.
  • Spodek, B., & Saracho, O. N. (2007). Contemporary Perspectives on Science and Technology in Early Childhood Education. Charlotte, N.C.: Information Age Publishing.
  • Ültay, N., Ültay, E., & Çilingir, S. K. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Journal of Graduate School of Social Sciences, 22, 773–792.
  • Uluçınar Sağır, Ş. (2018). Fen merkezi ve deneyler. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Yaman, S. (2013). Investigation of questions in science and technology textbooks in terms of requirements of the curriculum after educational reform in Turkey. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 5(2), 164-175.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, H. İ. (2018). Erken çocukluk dönemi fen eğitiminde kavramlar, kavram yanılgıları ve kavram öğretimi. A. T. Orhan (Ed.), Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Ahmet Turan Orhan 0000-0001-9613-3761

Publication Date March 26, 2019
Submission Date February 22, 2019
Acceptance Date March 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Orhan, A. T. (2019). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okullarındaki Fen Merkezine ve Fen Eğitimine Yönelik Bakış Açıları. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 91-101.