Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 Pandemisi Sürecinde Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşleri

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 18, 26.04.2022

Abstract

Bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının COVID-19 pandemi sürecinde öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden açıklayıcı durum desenine göre tasarlanmıştır. Çalışma grubunu, amaçlı örneklem türlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak seçilen 24 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamak için görüşme tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizinde MAXQDA programı aracılığıyla nitel veri analizi türlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ders sürecinde günlük eğitim akışı hazırlamayı ve etkinlik planlama noktasında kendilerini yeterli gördükleri fakat uygulama yapamadıkları için kendilerini yetersiz hissettikleri bulgulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ders yönergesinin olmaması ya da var olan yönergenin tüm öğretim elemanları tarafından aynı şekilde işlenmemesinden kaynaklı sorunlar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretim elamanlarının öğrencilerin hazırlamış oldukları etkinliklere detaylı dönütler vermemesi ve derste uygulama fırsatı sunmaması eksiklik olarak tespit edilmiştir. Öğretim elamanlarının uzaktan eğitim sürecine uygun olarak öğretmen adaylarına yeni öğretim yöntem ve teknikleri öğretmedikleri sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Abuhammad, S. (2020). Barriers to distance learning during the COVID-19 outbreak: A qualitative review from parents’ perspective. Heliyon, 6(11), 1-5. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e05482
  • Akgül, E., Ezmeci, F., & Akman, B. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının, öğretmenlerinin ve öğretim elemanlarının “öğretmenlik uygulaması” sürecinde yaşadıkları zorlukların incelenmesi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7, 167-184. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.701585
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233–236. https://doi.org/10.1080/135986 6X.2020.1752051
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. KAEÜ Sağl. Bil. Derg., 1(2), 99-114. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1674207
  • Autry, M. M., Lee, J., & Fox, J. (2009). Developing a data-driven assessment for early childhood candidates. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30(2), 138-149. https://doi.org/10.1080/10901020902885695
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed
  • Barbour, R. S. (2001). Checklists for improving rigour in qualitative research: a case of the tail wagging the dog? British Medical Journal 322(1), 115-117. https://doi.org/10.1136/bmj.322.7294.1115
  • Barnes, R. (2010). Cooperating teacher effectiveness as perceived by student teachers and cooperating teachers in Ohio agricultural education [Yüksek lisans tezi, Ohio State University]. https://etd.ohiolink.edu/apexprod/rws_etd/send_file/send?accession=osu1280772093&disposition=inline
  • Bartlett, S., & Burton, D. (2020). Introduction to education studies. SAGE Publications Limited.
  • Başal, H. A., Bağçeli Kahraman, P., Özen-Uyar, R., Tabak, D., & Turan, N. (2017). Okul öncesi eğitimi öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri, öğretim elemanları ve uygulama okulu yöneticilerinin öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30(2), 389-417. https://doi.org/10.19171/uefad.368841
  • Bates, A. J., & Burbank, M. D. (2008). Effective student teacher supervision in the era of no child left behind. The Professional Educator, 32(2), 18-28. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ862757.pdf
  • Bay, D. N., Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 4(1), 1-20. https://doi.org/10.34056/aujef.625497
  • Brown, C. P., & Feger, B. S. (2010). Examining the challenges early childhood teacher candidates face in figuring their roles as early educators. Journal of Early Childhood Teacher Education, 31(4), 286-306. https://doi.org/10.1080/10901027.2010.523774
  • Dos Santos, L. M. (2022). Completing Student-Teaching Internships Online: Instructional Changes During the COVID-19 Pandemic. In Assessing University Governance and Policies in Relation to the COVID-19 Pandemic (pp. 106-127). IGI Global.
  • Eti, İ., & Karaduman, B. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının mesleki yeterlikleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 635-656. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787238
  • Giebelhaus, C., & Bowman, C. (2002). Teaching mentors: Is it worth the effort?. The Journal of Educational Research, 95(49), 246-254. https://doi.org/10.1080/00220670209596597
  • Gürbüztürk, O., & Çalış, N. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında karşılaştıkları sorunlar (İnönü Üniversitesi örneği). İnönü University Journal of the Graduate School of Education, 6(12), 110-122. https://doi.org/10.29129/inujgse.416019
  • Jandri, P. (2020). Safeguard research in the time of COVID-19. Nature Medicine, 26(4), 443. https://doi.org/10.1038/s41591-020-0852-1
  • Karademir, A., & Çelik, İ. (2021). The parents’ views on distance education in preschool ınstitutions during the Covid-19 pandemic. (A. Kabadayı Ed.) Bridging Theory and Practice for Early Years Education içinde (s.95-133). Livre de Lyon.
  • Karademir, A., Yaman, F., & Saatçioglu, Ö. (2020). Challenges of Higher Education Institutions against COVID-19: The Case of Turkey. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 453-474. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2020063574
  • Karasu-Avcı, E., & İbret, B. (2016). Öğretmenlik uygulaması-II dersine ilişkin okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2519-2536. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/27735/318050
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35, 1-2. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000058
  • Kırksekiz, A., Uysal, M., İşbulan, O., Akgün, Ö., Kıyıcı, M., & Horzum, M. (2015). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine eleştirel bir bakış: Problemler, beklentiler ve çözüm önerileri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 433-451. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000250
  • LaMaster, K. J. (2001). Enhancing preservice teachers field experiences through the addition of a service-learning component. The Journal of Experiential Education, 24(1), 27-33. https://doi.org/10.1177%2F105382590102400107
  • Lees, A., & Kennedy, A. S. (2017). Community-based collaboration for early childhood teacher education: Partner experiences and perspectives as co–teacher educators. Journal of Early Childhood Teacher Education, 38(1), 52-78. https://doi.org/10.1080/10901027.2016.1274692
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E.G (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for program evaluation, 30, 73-84. https://doi.org/10.1002/ev.1427
  • Millî Eğitim Bakanlığı, MEB. (2020). Koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirler. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Millî Eğitim Bakanlığı, MEB. (2018). Öğretmenlik uygulaması yönergesi. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_07/13141309_OYretmenlik_UygulamasY_Yonergesi_Haziran.pdf
  • Murray, J., Swennen, A., & Kosnik, C. (2019). International research, policy and practice in teacher education. Springer.
  • Özdemir, S. M., & Tokcan, H. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 30, 41-61. https://www.academia.edu/35716006
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11120/132984
  • Palinkas, L. A., Horwitz, S. M., Green, C. A., Wisdom, J. P., Duan, N., & Hoagwood, K. (2015). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research, 42(5), 533-544. https://doi.org/10.1007/s10488-013-0528-y
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73-104. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/60452/813169
  • Poulou, M. (2007). Student – teachers’ concerns about teaching practice. European Journal of Teacher Education, 30(1), 91-110. https://doi.org/10.1080/02619760600944993
  • Ramazan, O., & Yılmaz, E. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 332-349. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304638
  • Şişman, M. (2000). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covıd-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Wagler, R. R. (2007). Assessing the impact of vicarious experiences on preservice elementary science teacher efficacy and preservice elementary teacher efficacy [Doktora tezi, Oklohama State University]. https://hdl.handle.net/11244/7121
  • Weiland, I. S., Hudson, R. A., & Amador, J. M. (2014). Preservıce formatıve assessment ıntervıews: the development of competent questıonıng. International Journal of Science and Mathematics Education 2014, 12, 329-352. https://doi.org/10.1007/s10763-013- 9402-3
  • Yıldız Altan, R., Ulutaş, İ., & Demiriz, S. (2018). Okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer alan “öğretmenlik uygulaması” dersine ilişkin görüşlerin karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(3), 869-886. http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/download/article-file/614120
  • Yin, R.K. (2018). Case study methods: design and methods (6. Baskı). Thousand Oaks: Sage Pbc. Yükseköğretim Kurulu, YÖK. (2020). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yükseköğretim Kurulu, YÖK. (2018). Okul öncesi öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Okul_Oncesi_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu, YÖK. (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ogretmen-Yetistirme/2.pdf
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 3-6. https://doi.org/10.3390/jrfm13030055

Opinions of Preschool Preservice Teachers on Teaching Practice Course During the COVID-19 Pandemic Period

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 18, 26.04.2022

Abstract

This study aimed to investigate the opinions of preschool pre-service teachers about the course of practicum teaching during the COVID-19 pandemic. It was designed according to the explanatory case study design, one of the qualitative research methods. The study group consisted of 24 preschool preservice teachers selected through the criterion sampling method, one of the purposive sampling methods. The data were collected through a semi-structured interview form prepared by the researchers using the interview technique. The content analysis, one of the qualitative analysis methods, was run in the MAXQDA software package. According to the results, the preservice teachers found themselves adequate in preparing the daily flow of the instruction and planning activities yet they felt inadequate as they couldn’t find an opportunity to do practice. It was revealed that the preservice teachers experienced some problems as there wasn’t a guideline for the course of practicum teaching or as the existing guideline wasn’t followed in the same way by all the instructors of the course. Other deficiencies were that the course instructors didn’t give detailed feedback and didn’t offer opportunities for them to do practice. The course instructors didn’t teach new methods and techniques in accordance with the distance education process.

References

  • Abuhammad, S. (2020). Barriers to distance learning during the COVID-19 outbreak: A qualitative review from parents’ perspective. Heliyon, 6(11), 1-5. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e05482
  • Akgül, E., Ezmeci, F., & Akman, B. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının, öğretmenlerinin ve öğretim elemanlarının “öğretmenlik uygulaması” sürecinde yaşadıkları zorlukların incelenmesi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7, 167-184. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.701585
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233–236. https://doi.org/10.1080/135986 6X.2020.1752051
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. KAEÜ Sağl. Bil. Derg., 1(2), 99-114. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1674207
  • Autry, M. M., Lee, J., & Fox, J. (2009). Developing a data-driven assessment for early childhood candidates. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30(2), 138-149. https://doi.org/10.1080/10901020902885695
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed
  • Barbour, R. S. (2001). Checklists for improving rigour in qualitative research: a case of the tail wagging the dog? British Medical Journal 322(1), 115-117. https://doi.org/10.1136/bmj.322.7294.1115
  • Barnes, R. (2010). Cooperating teacher effectiveness as perceived by student teachers and cooperating teachers in Ohio agricultural education [Yüksek lisans tezi, Ohio State University]. https://etd.ohiolink.edu/apexprod/rws_etd/send_file/send?accession=osu1280772093&disposition=inline
  • Bartlett, S., & Burton, D. (2020). Introduction to education studies. SAGE Publications Limited.
  • Başal, H. A., Bağçeli Kahraman, P., Özen-Uyar, R., Tabak, D., & Turan, N. (2017). Okul öncesi eğitimi öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri, öğretim elemanları ve uygulama okulu yöneticilerinin öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30(2), 389-417. https://doi.org/10.19171/uefad.368841
  • Bates, A. J., & Burbank, M. D. (2008). Effective student teacher supervision in the era of no child left behind. The Professional Educator, 32(2), 18-28. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ862757.pdf
  • Bay, D. N., Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 4(1), 1-20. https://doi.org/10.34056/aujef.625497
  • Brown, C. P., & Feger, B. S. (2010). Examining the challenges early childhood teacher candidates face in figuring their roles as early educators. Journal of Early Childhood Teacher Education, 31(4), 286-306. https://doi.org/10.1080/10901027.2010.523774
  • Dos Santos, L. M. (2022). Completing Student-Teaching Internships Online: Instructional Changes During the COVID-19 Pandemic. In Assessing University Governance and Policies in Relation to the COVID-19 Pandemic (pp. 106-127). IGI Global.
  • Eti, İ., & Karaduman, B. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının mesleki yeterlikleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 635-656. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787238
  • Giebelhaus, C., & Bowman, C. (2002). Teaching mentors: Is it worth the effort?. The Journal of Educational Research, 95(49), 246-254. https://doi.org/10.1080/00220670209596597
  • Gürbüztürk, O., & Çalış, N. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında karşılaştıkları sorunlar (İnönü Üniversitesi örneği). İnönü University Journal of the Graduate School of Education, 6(12), 110-122. https://doi.org/10.29129/inujgse.416019
  • Jandri, P. (2020). Safeguard research in the time of COVID-19. Nature Medicine, 26(4), 443. https://doi.org/10.1038/s41591-020-0852-1
  • Karademir, A., & Çelik, İ. (2021). The parents’ views on distance education in preschool ınstitutions during the Covid-19 pandemic. (A. Kabadayı Ed.) Bridging Theory and Practice for Early Years Education içinde (s.95-133). Livre de Lyon.
  • Karademir, A., Yaman, F., & Saatçioglu, Ö. (2020). Challenges of Higher Education Institutions against COVID-19: The Case of Turkey. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 453-474. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2020063574
  • Karasu-Avcı, E., & İbret, B. (2016). Öğretmenlik uygulaması-II dersine ilişkin okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2519-2536. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/27735/318050
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35, 1-2. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000058
  • Kırksekiz, A., Uysal, M., İşbulan, O., Akgün, Ö., Kıyıcı, M., & Horzum, M. (2015). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine eleştirel bir bakış: Problemler, beklentiler ve çözüm önerileri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 433-451. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000250
  • LaMaster, K. J. (2001). Enhancing preservice teachers field experiences through the addition of a service-learning component. The Journal of Experiential Education, 24(1), 27-33. https://doi.org/10.1177%2F105382590102400107
  • Lees, A., & Kennedy, A. S. (2017). Community-based collaboration for early childhood teacher education: Partner experiences and perspectives as co–teacher educators. Journal of Early Childhood Teacher Education, 38(1), 52-78. https://doi.org/10.1080/10901027.2016.1274692
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E.G (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for program evaluation, 30, 73-84. https://doi.org/10.1002/ev.1427
  • Millî Eğitim Bakanlığı, MEB. (2020). Koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirler. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Millî Eğitim Bakanlığı, MEB. (2018). Öğretmenlik uygulaması yönergesi. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_07/13141309_OYretmenlik_UygulamasY_Yonergesi_Haziran.pdf
  • Murray, J., Swennen, A., & Kosnik, C. (2019). International research, policy and practice in teacher education. Springer.
  • Özdemir, S. M., & Tokcan, H. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 30, 41-61. https://www.academia.edu/35716006
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11120/132984
  • Palinkas, L. A., Horwitz, S. M., Green, C. A., Wisdom, J. P., Duan, N., & Hoagwood, K. (2015). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research, 42(5), 533-544. https://doi.org/10.1007/s10488-013-0528-y
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73-104. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/60452/813169
  • Poulou, M. (2007). Student – teachers’ concerns about teaching practice. European Journal of Teacher Education, 30(1), 91-110. https://doi.org/10.1080/02619760600944993
  • Ramazan, O., & Yılmaz, E. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 332-349. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304638
  • Şişman, M. (2000). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covıd-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Wagler, R. R. (2007). Assessing the impact of vicarious experiences on preservice elementary science teacher efficacy and preservice elementary teacher efficacy [Doktora tezi, Oklohama State University]. https://hdl.handle.net/11244/7121
  • Weiland, I. S., Hudson, R. A., & Amador, J. M. (2014). Preservıce formatıve assessment ıntervıews: the development of competent questıonıng. International Journal of Science and Mathematics Education 2014, 12, 329-352. https://doi.org/10.1007/s10763-013- 9402-3
  • Yıldız Altan, R., Ulutaş, İ., & Demiriz, S. (2018). Okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer alan “öğretmenlik uygulaması” dersine ilişkin görüşlerin karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(3), 869-886. http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/download/article-file/614120
  • Yin, R.K. (2018). Case study methods: design and methods (6. Baskı). Thousand Oaks: Sage Pbc. Yükseköğretim Kurulu, YÖK. (2020). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yükseköğretim Kurulu, YÖK. (2018). Okul öncesi öğretmenliği lisans programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Okul_Oncesi_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu, YÖK. (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ogretmen-Yetistirme/2.pdf
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 3-6. https://doi.org/10.3390/jrfm13030055
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Muammer Kalkan 0000-0002-3902-6940

Ensar Yıldız 0000-0003-3741-1121

Publication Date April 26, 2022
Acceptance Date November 15, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kalkan, M., & Yıldız, E. (2022). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşleri. Eurasian Journal of Teacher Education, 3(1), 1-18.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .