BibTex RIS Cite

Asit ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 94 - 102, 30.12.2016

Abstract

Bu çalışmada, ortaokul 8. sınıf öğrencilerine öğrenme amaçlı çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak asit baz konusunun öğretiminin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Öğrenme amaçlı çoklu yazma etkinlikleri bir yandan öğrencilerin düşüncelerini ifade edebilme, karar verebilme ve yaratıcı düşünebilme becerilerine yardımcı olurken bir yandan da öğrencilerin öğrenme ortamına aktif olarak katılımını sağlayarak kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine katkıda bulunmaktadır.  Çalışmada öğrencilerin kendilerini ifade ettikleri çoklu yazma aktiviteleri şiir, şarkı, köşe yazısı ve mektup yazma, deney raporları hazırlama ve ders notu tutma şeklinde uygulanmış ve farklı testlerle değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, farklı yazma etkinliklerinin kullanıldığı sınıfların mevcut programla öğretilen sınıflara göre asit baz konusunda daha başarılı oldukları aynı zamanda kavram öğrenmelerine de katkıda bulunduğu tespit edilmiştir.

References

  • Abraham, M. R., Grzybowski, E., B., Renner, W. J., & Marek, E. A. (1992). Understandings and misunderstandings of eighth graders of five chemistry concepts found in textbooks. Journal of Research in Science Teaching, 29(2), 105-120.
  • Akkuş, R., Günel, M., & Hand, B. (2007). Comparing an inquiry-based approach known as the science writing heuristic to traditional science teaching practices: Are there differences? International Journal of Science Education, 29(14), 1745-1765.
  • Akyol, C. & Dikici, A.(2009). Şiirle öğretim tekniğinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 48-56.
  • Bayram, H., Sökmen, N. & Savcı, H. (1997). Önbilgi, mantıksal düşünme yeteneği, laboratuvar ve kavram haritası yöntemlerinin temel kimya kavramlarının öğretilmesinde başarıya etkisi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 79-88.
  • Enger, S. K., & Yager, R. E. (1998). The Iowa assessment handbook. The Iowa Science Education Center at University of Iowa, Iowa city.
  • Günel, M. (2009). Bilişsel süreç ve ilköğretim bilim eğitiminde öğrenme aracı olarak yazma. İlköğretim Online, 8(1), 200-211.
  • Günel, M., Omar, S., & Hand, B. (2003). Student perception in using the science writing heuristic. National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, USA.
  • Hand, B., Wallace, C., & Yang, E. M. (2004). Using a science writing heuristic to enhance learning outcomes from laboratory activities in seventh-grade science: Quantitative and qualitative aspects. International Journal of Science Education, 26(2), 131-149.
  • Kaya, O. N., Doğan, A., & Kılıç, Z. (2005). University students’ attitudes toward chemistry laboratory: Effects of argumentative discourse accompanied by concept mapping. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 201-213.
  • Kaya, O. N., Doğan, A., Gökçek, N., Kılıç, Z., & Kılıç, E. (2007). Comparing multiple intelligences approach with traditional teaching on eighth grade students’ achievement in and attitudes toward science. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, USA.
  • Keys, C. W. (2000). Investigating the thinking processes of eighth grade writers during the composition of a scientific laboratory report. Journal of Research in Science Teaching, 37(7), 676-690.
  • Kışoğlu, M., Erkol, M., Günel, M., Gürbüz, H., & Büyükkasap, E. (2007). Bir öğretmenin yazarak ve yaparak bilim öğrenme yaklaşımını lisans seviyesinde uygulama etkinliğinin değerlendirilmesi. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Klein, P. D. (1999). Reopening inquiry into cognitive processes in writing-to-learn. Educational Psychology Review, 11(3), 203-270.
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M., & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli fen laboratuarı uygulamalarının akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 377-389.
  • Rudd, J., Greenbowe, T., Hand, B., & Legg, M. (2001). Using the science writing heuristic to move toward an inquiry-based laboratory curriculum: An example from physical equilibrium. Journal of Chemical Education, 78(12), 1680-1686.
  • Şengül, N. (2006). Yapılandırmacılık Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Aktif Öğretim Yöntemlerinin Akan Elektrik Konusunda Öğrencilerin Fen Başarı ve Tutumlarına Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa, Türkiye.

Evaluation of Using Multimodal Writing Activities for Teaching Acid and Base Concepts

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 94 - 102, 30.12.2016

Abstract

The purpose of this study is to evaluate eighth grade students’ learning about acid and base through using multimodal writing activities. Multimodal writing activities are not only useful for students to explain their thoughts, to make a decision or to develop their creative thinking skills but also enable students to be active through learning process. Writing activities used in current study are writing poem, song, column and letter, lab reports and lesson notes. Achievement, conceptual understandings, science process skills and attitude towards science course tests were used as pre and posttests. The findings revealed that the group who used multimodal writing activities were reached higher achievement and conceptual understanding scores.

References

  • Abraham, M. R., Grzybowski, E., B., Renner, W. J., & Marek, E. A. (1992). Understandings and misunderstandings of eighth graders of five chemistry concepts found in textbooks. Journal of Research in Science Teaching, 29(2), 105-120.
  • Akkuş, R., Günel, M., & Hand, B. (2007). Comparing an inquiry-based approach known as the science writing heuristic to traditional science teaching practices: Are there differences? International Journal of Science Education, 29(14), 1745-1765.
  • Akyol, C. & Dikici, A.(2009). Şiirle öğretim tekniğinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 48-56.
  • Bayram, H., Sökmen, N. & Savcı, H. (1997). Önbilgi, mantıksal düşünme yeteneği, laboratuvar ve kavram haritası yöntemlerinin temel kimya kavramlarının öğretilmesinde başarıya etkisi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 79-88.
  • Enger, S. K., & Yager, R. E. (1998). The Iowa assessment handbook. The Iowa Science Education Center at University of Iowa, Iowa city.
  • Günel, M. (2009). Bilişsel süreç ve ilköğretim bilim eğitiminde öğrenme aracı olarak yazma. İlköğretim Online, 8(1), 200-211.
  • Günel, M., Omar, S., & Hand, B. (2003). Student perception in using the science writing heuristic. National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, USA.
  • Hand, B., Wallace, C., & Yang, E. M. (2004). Using a science writing heuristic to enhance learning outcomes from laboratory activities in seventh-grade science: Quantitative and qualitative aspects. International Journal of Science Education, 26(2), 131-149.
  • Kaya, O. N., Doğan, A., & Kılıç, Z. (2005). University students’ attitudes toward chemistry laboratory: Effects of argumentative discourse accompanied by concept mapping. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 201-213.
  • Kaya, O. N., Doğan, A., Gökçek, N., Kılıç, Z., & Kılıç, E. (2007). Comparing multiple intelligences approach with traditional teaching on eighth grade students’ achievement in and attitudes toward science. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, USA.
  • Keys, C. W. (2000). Investigating the thinking processes of eighth grade writers during the composition of a scientific laboratory report. Journal of Research in Science Teaching, 37(7), 676-690.
  • Kışoğlu, M., Erkol, M., Günel, M., Gürbüz, H., & Büyükkasap, E. (2007). Bir öğretmenin yazarak ve yaparak bilim öğrenme yaklaşımını lisans seviyesinde uygulama etkinliğinin değerlendirilmesi. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Klein, P. D. (1999). Reopening inquiry into cognitive processes in writing-to-learn. Educational Psychology Review, 11(3), 203-270.
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M., & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli fen laboratuarı uygulamalarının akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 377-389.
  • Rudd, J., Greenbowe, T., Hand, B., & Legg, M. (2001). Using the science writing heuristic to move toward an inquiry-based laboratory curriculum: An example from physical equilibrium. Journal of Chemical Education, 78(12), 1680-1686.
  • Şengül, N. (2006). Yapılandırmacılık Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Aktif Öğretim Yöntemlerinin Akan Elektrik Konusunda Öğrencilerin Fen Başarı ve Tutumlarına Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa, Türkiye.
There are 16 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Cilt 1
Authors

Gamze Erol This is me

Hakan Akçay

Hale Bayram

Hasan Özgür Kapıcı

Publication Date December 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Erol, G., Akçay, H., Bayram, H., Kapıcı, H. Ö. (2016). Asit ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(2), 94-102.
AMA Erol G, Akçay H, Bayram H, Kapıcı HÖ. Asit ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi. EBTAD (JREST). December 2016;1(2):94-102.
Chicago Erol, Gamze, Hakan Akçay, Hale Bayram, and Hasan Özgür Kapıcı. “Asit Ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi”. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1, no. 2 (December 2016): 94-102.
EndNote Erol G, Akçay H, Bayram H, Kapıcı HÖ (December 1, 2016) Asit ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1 2 94–102.
IEEE G. Erol, H. Akçay, H. Bayram, and H. Ö. Kapıcı, “Asit ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi”, EBTAD (JREST), vol. 1, no. 2, pp. 94–102, 2016.
ISNAD Erol, Gamze et al. “Asit Ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi”. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1/2 (December 2016), 94-102.
JAMA Erol G, Akçay H, Bayram H, Kapıcı HÖ. Asit ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi. EBTAD (JREST). 2016;1:94–102.
MLA Erol, Gamze et al. “Asit Ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi”. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 2, 2016, pp. 94-102.
Vancouver Erol G, Akçay H, Bayram H, Kapıcı HÖ. Asit ve Baz Konusunun Öğrenme Amaçlı Çoklu Yazma Etkinlikleri Kullanılarak Öğretiminin Değerlendirilmesi. EBTAD (JREST). 2016;1(2):94-102.