BibTex RIS Cite

4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği)

Year 2014, Özel Sayı, 133 - 148, 01.04.2014

Abstract

Bu çalışmada 4+4+4 sistem değişikliği ile ilkokul birinci sınıflarda yaşanan sorunlar konusunda öğretmen görüşleri araştırılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın evreni 2012-2013 eğitim öğretim yılında Erzincan ilinde ilkokul birinci sınıf düzeyinde görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı geliştirilirken ilk olarak odak grup görüşmesi ve açık uçlu sorular ile anketler kullanılarak öğretmenlerin bir dönem boyunca elde ettikleri gözlem ve deneyimleri tespit edilmiştir. Bunun ardından araştırmacılarca bu veriler, ilgili alanyazın ve uzman görüşleri ışığında öğretmenlerin demografik bilgilerini, hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını ve sorunlarını kapsayan bir anket formu oluşturulmuş ve bahar döneminde Erzincan ili merkez ve köylerde çalışan 149 öğretmene uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin 60-66 aylık öğrenciler ile öğretim sürecinde sorunlar yaşadıkları ve bu yaş grubuna özgü alternatif yöntemlere, materyal tasarımlarına ihtiyaç duydukları anlaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sınıf ve okul kuralları, algılama, ders süresince çalışabilme konularında zorlanmaları sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı önemli sorunlar arasındadır. Sınıf öğretmenlerinin bu zorlukları aşmaya yönelik teorik ve uygulamalı eğitimlere duyulan ihtiyaçları yapılan araştırma ile görülmüştür

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Akınoğlu, O. & Tandoğan, R. Ö. (2007). The effects of problem-based active learning in science education on students’ academic achievement, attitude and concept learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3 (1), 71-81.
  • Anıl, D. & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 44-61.
  • Azar, A. & Karaali, S. (2004). Fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Milli Eğitim Dergisi, 162, 279-295.
  • Bertan, M., Haznedaroğlu, D., Koln, P., Yurdakök, K. & Doğan, B. (2009). Ülkemizde erken çocukluk gelişimine ilişkin yapılan çalışmaların derlenmesi (2000-2007). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 52, 1-8.
  • Can, G. (2002). Rehberlik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çelen, F., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk Eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Çimer, S. O., Çakır, İ. & Çimer, A. (2010). Teachers’ views on the effectiveness of in-service courses on the new curriculum in Turkey. European Journal of Teacher Education, 33 (1), 31-41.
  • Demirkol, M. (2004). İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul temelli hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • EARGED (2008). Hizmet içi eğitim ihtiyacının belirlenmesi. Ankara MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Elkind, D. (1999). Çocuk ve toplum - gelişim ve eğitim üzerine denemeler. (Çev: D. Öngen). Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Erkan, S. (2011). Farklı sosyoekonomik düzeydeki ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazırbulunuşluklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 186-197.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Genc, S. Z. & Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102.
  • Girl Scout Leader’s Workbook - Troop Leadership (2007). Charactersitics of 5&6 year olds. https://www.girlscoutsww.org/current-volunteers/volunteer- learning/Leadership%20Essentials%20A%20Workshop%20for%20All%20Volunteer/G irlCharacteristicsbyAge.pdf. Erişim Tarihi: 10.12.2013.
  • Grissom, J. B. (2004). Age and achievement. Educational Policy analysis Archives, 12 (49), 1-40.
  • Gültekin, M. & Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 185-201.
  • Gültekin, M. (1998). Türkiye ve Avrupa Birliği'ne üye bazı ülkelerde zorunlu eğitim. Eğitim bilimlerinde yenilikler (Edt: A. Hakan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gültekin, M., Çubukçu, Z. & Dal, S. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin eğitim öğretimle ilgili hizmetiçi eğitim gereksinimleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 131-152.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve fatih projesi yasa tasarısı = reform mu? İlköğretim Online, 11 (3), 556-577.
  • Information Services Department Hong Kong (2013). Hong Kong: The Facts. http://www.gov.hk/en/about/abouthk/factsheets/docs/education.pdf. Erişim Tarihi: 10.12.2013
  • Kaya, Z. (2012). Öğrenme ve öğretme: Kuramlar, yaklaşımlar, modeller. Ankara: Pegem.
  • Kayaduman, H, Sırakaya, M. & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2-4 Şubat 2011. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kop, S. (2003). Fen bilgisi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bazı ihtiyaçların giderilmesine yönelik rehber materyallerin geliştirilmesi. http://www.fenegitimi.com/ Tezler/ Abstracts/Skop%20tez.Htm. Erişim Tarihi: 05.12.2013 Korean Ministry of Education. Policies and Programs. http://english.moe.go.kr/web/1707/site/contents/en/en_0275.jsp. 10.12.2013 Erişim Tarihi:
  • Kutluca, T. & Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Külekçi, G. (2011). A study on pre-service English teachers’ self - efficacy beliefs depending on some variables. International Online Journal of Educational Sciences, 3 (1), 245-260.
  • Lincove, J. A. & Painter, G. (2006). Does the age that children start kindergarten matter? Evidence of long-term educational and social outcomes. Educational Evaluation and Policy Analysis, 28 (2), 153-179.
  • Maden, T. (2003). Okul yöneticileri ve öğretmenler için düzenlenen hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi (Eskişehir ili). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative sozialforschung. (5. Basım). Weinheim: Beltz Verlag.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular – cevaplar. Ankara: MEB Yayını.
  • Memişoğlu, P. & İsmetoğlu, M. (2013). Zorunlu eğitimde 4+4+4 uygulamasına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 14-25. Ministry of Education Singapore. http://www.moe.gov.sg/initiatives/compulsory-education/. Erişim Tarihi: 10.12.2013. Compulsory Education.
  • Nystrand, M. & Gamoran, A. (1991). Instructional discourse, student engagement, and literature achievement. Research in the Teaching of English, 25 (3), 261-290.
  • Oral, B. (2012). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Ankara: Pegem
  • Ozder, H. (2011). Self-efficacy beliefs of novice teachers and their performance in the classroom. Australian Journal of Teacher Education, 36 (5), Article 1.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Özmert, E. N. (2005). Erken çocukluk gelişiminin desteklenmesi-II. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 48, 337-354.
  • Resmi Gazete (2012). 11 Nisan 2012 Çarşamba. Sayı: 28261.
  • Ridley, M. (2008). Gen çeviktir. (Çev: M. Doğan) İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Salmi, J. (2005). The capacity building challenge in developing countries: Role and importance of tertiary education and research. The World Banks Tertiary Education Thematic Group, p. 14. http://mt.educarchile.cl/mt/jjbrunner/achives/Salmi.pdf. Erişim Tarihi: 05.12.2013.
  • Schunk, D. H. (2009). Learning theories an educational perspective. (Çev. Edt: M. Şahin). Ankara: Nobel.
  • Selçuk, Z. (2010). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel.
  • Strom, B. (2004). Student Achievement and Birthday Effects. CESifo-Harvard University/PEPG Conference on “Schooling and Human Capital in the Global Economy: Revisiting the Equity- Efficiency Quandary,” CESifo Conference Center, Munich, September 3-4, 2004. Present version, July 2004.
  • Tanyel, A. (1999). İlköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tarkın, A. & Uzuntiryaki, E. (2012). Investigation of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes toward teaching profession through canonical analysis. Elementary Education Online, 11 (2), 332-341.
  • Tekin, S. & Ayas, A. (2005). Kimya öğretmenlerine yönelik bir hizmet içi eğitim kursunun yansımaları: Akçaabat örneği. Milli Eğitim Dergisi, 165, 107-122. The Finnish National Board of Education. Basic Education. http://www.oph.fi/english/curricula_and_qualifications/basic_education. Tarihi: 10.12.2013. Erişim
  • Turan, M., Köse, A., Şibal, A. U., Ayaz, E., Yolcu, E. Ö., Doğan, H., Sağlayan, M., Çelik, M., Aslan, M. & Duru, N. (2013). İlkokul 1. sınıf uyum ve hazırlık dönemi öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi. XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS). Adnan Menderes Üniversitesi. 23-25 Mayıs 2013. Kuşadası.
  • UNESCO (2000). The EFA 2000 Assessment: Country Reports Turkey. http://www.unesco.org/education/wef/countryreports/turkey/rapport_2.html. Erişim Tarihi: 10.12.2013. Department http://www2.ed.gov/policy/policy-by-topic.html. Erişim Tarihi: 10.12.2013 Education. Elementary and Secondary Education.
  • Ülkü, B. (2007). Anasınıfı ve ilköğretim 1. Sınıfa devam eden çocukların velileri ve öğretmenlerinin, çocukların okul olgunluğu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yazıcı, Z. (2002). Okul öncesi eğitiminin okul olgunluğu üzerine etkisinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 155-156.
  • Yılmaz, N. (2008). Dersin akışını bozan istenmeyen davranışları yönetme stratejilerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-38.

[The situation of first grade students and teachers in the first year of 4+4+4 system changes: Problems and needs (Erzincan sampling)]

Year 2014, Özel Sayı, 133 - 148, 01.04.2014

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Akınoğlu, O. & Tandoğan, R. Ö. (2007). The effects of problem-based active learning in science education on students’ academic achievement, attitude and concept learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3 (1), 71-81.
  • Anıl, D. & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 44-61.
  • Azar, A. & Karaali, S. (2004). Fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Milli Eğitim Dergisi, 162, 279-295.
  • Bertan, M., Haznedaroğlu, D., Koln, P., Yurdakök, K. & Doğan, B. (2009). Ülkemizde erken çocukluk gelişimine ilişkin yapılan çalışmaların derlenmesi (2000-2007). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 52, 1-8.
  • Can, G. (2002). Rehberlik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çelen, F., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk Eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
  • Çimer, S. O., Çakır, İ. & Çimer, A. (2010). Teachers’ views on the effectiveness of in-service courses on the new curriculum in Turkey. European Journal of Teacher Education, 33 (1), 31-41.
  • Demirkol, M. (2004). İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul temelli hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • EARGED (2008). Hizmet içi eğitim ihtiyacının belirlenmesi. Ankara MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Elkind, D. (1999). Çocuk ve toplum - gelişim ve eğitim üzerine denemeler. (Çev: D. Öngen). Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Erkan, S. (2011). Farklı sosyoekonomik düzeydeki ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazırbulunuşluklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 186-197.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Genc, S. Z. & Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102.
  • Girl Scout Leader’s Workbook - Troop Leadership (2007). Charactersitics of 5&6 year olds. https://www.girlscoutsww.org/current-volunteers/volunteer- learning/Leadership%20Essentials%20A%20Workshop%20for%20All%20Volunteer/G irlCharacteristicsbyAge.pdf. Erişim Tarihi: 10.12.2013.
  • Grissom, J. B. (2004). Age and achievement. Educational Policy analysis Archives, 12 (49), 1-40.
  • Gültekin, M. & Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 185-201.
  • Gültekin, M. (1998). Türkiye ve Avrupa Birliği'ne üye bazı ülkelerde zorunlu eğitim. Eğitim bilimlerinde yenilikler (Edt: A. Hakan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gültekin, M., Çubukçu, Z. & Dal, S. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin eğitim öğretimle ilgili hizmetiçi eğitim gereksinimleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 131-152.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve fatih projesi yasa tasarısı = reform mu? İlköğretim Online, 11 (3), 556-577.
  • Information Services Department Hong Kong (2013). Hong Kong: The Facts. http://www.gov.hk/en/about/abouthk/factsheets/docs/education.pdf. Erişim Tarihi: 10.12.2013
  • Kaya, Z. (2012). Öğrenme ve öğretme: Kuramlar, yaklaşımlar, modeller. Ankara: Pegem.
  • Kayaduman, H, Sırakaya, M. & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2-4 Şubat 2011. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kop, S. (2003). Fen bilgisi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bazı ihtiyaçların giderilmesine yönelik rehber materyallerin geliştirilmesi. http://www.fenegitimi.com/ Tezler/ Abstracts/Skop%20tez.Htm. Erişim Tarihi: 05.12.2013 Korean Ministry of Education. Policies and Programs. http://english.moe.go.kr/web/1707/site/contents/en/en_0275.jsp. 10.12.2013 Erişim Tarihi:
  • Kutluca, T. & Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Külekçi, G. (2011). A study on pre-service English teachers’ self - efficacy beliefs depending on some variables. International Online Journal of Educational Sciences, 3 (1), 245-260.
  • Lincove, J. A. & Painter, G. (2006). Does the age that children start kindergarten matter? Evidence of long-term educational and social outcomes. Educational Evaluation and Policy Analysis, 28 (2), 153-179.
  • Maden, T. (2003). Okul yöneticileri ve öğretmenler için düzenlenen hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi (Eskişehir ili). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative sozialforschung. (5. Basım). Weinheim: Beltz Verlag.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular – cevaplar. Ankara: MEB Yayını.
  • Memişoğlu, P. & İsmetoğlu, M. (2013). Zorunlu eğitimde 4+4+4 uygulamasına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 14-25. Ministry of Education Singapore. http://www.moe.gov.sg/initiatives/compulsory-education/. Erişim Tarihi: 10.12.2013. Compulsory Education.
  • Nystrand, M. & Gamoran, A. (1991). Instructional discourse, student engagement, and literature achievement. Research in the Teaching of English, 25 (3), 261-290.
  • Oral, B. (2012). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Ankara: Pegem
  • Ozder, H. (2011). Self-efficacy beliefs of novice teachers and their performance in the classroom. Australian Journal of Teacher Education, 36 (5), Article 1.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Özmert, E. N. (2005). Erken çocukluk gelişiminin desteklenmesi-II. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 48, 337-354.
  • Resmi Gazete (2012). 11 Nisan 2012 Çarşamba. Sayı: 28261.
  • Ridley, M. (2008). Gen çeviktir. (Çev: M. Doğan) İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Salmi, J. (2005). The capacity building challenge in developing countries: Role and importance of tertiary education and research. The World Banks Tertiary Education Thematic Group, p. 14. http://mt.educarchile.cl/mt/jjbrunner/achives/Salmi.pdf. Erişim Tarihi: 05.12.2013.
  • Schunk, D. H. (2009). Learning theories an educational perspective. (Çev. Edt: M. Şahin). Ankara: Nobel.
  • Selçuk, Z. (2010). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel.
  • Strom, B. (2004). Student Achievement and Birthday Effects. CESifo-Harvard University/PEPG Conference on “Schooling and Human Capital in the Global Economy: Revisiting the Equity- Efficiency Quandary,” CESifo Conference Center, Munich, September 3-4, 2004. Present version, July 2004.
  • Tanyel, A. (1999). İlköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tarkın, A. & Uzuntiryaki, E. (2012). Investigation of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes toward teaching profession through canonical analysis. Elementary Education Online, 11 (2), 332-341.
  • Tekin, S. & Ayas, A. (2005). Kimya öğretmenlerine yönelik bir hizmet içi eğitim kursunun yansımaları: Akçaabat örneği. Milli Eğitim Dergisi, 165, 107-122. The Finnish National Board of Education. Basic Education. http://www.oph.fi/english/curricula_and_qualifications/basic_education. Tarihi: 10.12.2013. Erişim
  • Turan, M., Köse, A., Şibal, A. U., Ayaz, E., Yolcu, E. Ö., Doğan, H., Sağlayan, M., Çelik, M., Aslan, M. & Duru, N. (2013). İlkokul 1. sınıf uyum ve hazırlık dönemi öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi. XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS). Adnan Menderes Üniversitesi. 23-25 Mayıs 2013. Kuşadası.
  • UNESCO (2000). The EFA 2000 Assessment: Country Reports Turkey. http://www.unesco.org/education/wef/countryreports/turkey/rapport_2.html. Erişim Tarihi: 10.12.2013. Department http://www2.ed.gov/policy/policy-by-topic.html. Erişim Tarihi: 10.12.2013 Education. Elementary and Secondary Education.
  • Ülkü, B. (2007). Anasınıfı ve ilköğretim 1. Sınıfa devam eden çocukların velileri ve öğretmenlerinin, çocukların okul olgunluğu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yazıcı, Z. (2002). Okul öncesi eğitiminin okul olgunluğu üzerine etkisinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 155-156.
  • Yılmaz, N. (2008). Dersin akışını bozan istenmeyen davranışları yönetme stratejilerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-38.
There are 50 citations in total.

Details

Other ID JA97GV27RZ
Journal Section Research Article
Authors

Nusrettin Yılmaz

Güntay Taşçı

Mustafa Fidan

Özge Nurlu This is me

Publication Date April 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Özel Sayı

Cite

APA Yılmaz, N., Taşçı, G., Fidan, M., Nurlu, Ö. (2014). 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi133-148.
AMA Yılmaz N, Taşçı G, Fidan M, Nurlu Ö. 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). EBAD - JESR. Published online April 1, 2014:133-148.
Chicago Yılmaz, Nusrettin, Güntay Taşçı, Mustafa Fidan, and Özge Nurlu. “4+4+4 Sistem değişikliğinin Ilk yılında Ilkokul Birinci sınıflardaki Durum: Sorunlar Ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği)”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, April (April 2014), 133-48.
EndNote Yılmaz N, Taşçı G, Fidan M, Nurlu Ö (April 1, 2014) 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 133–148.
IEEE N. Yılmaz, G. Taşçı, M. Fidan, and Ö. Nurlu, “4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği)”, EBAD - JESR, pp. 133–148, April 2014.
ISNAD Yılmaz, Nusrettin et al. “4+4+4 Sistem değişikliğinin Ilk yılında Ilkokul Birinci sınıflardaki Durum: Sorunlar Ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği)”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. April 2014. 133-148.
JAMA Yılmaz N, Taşçı G, Fidan M, Nurlu Ö. 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). EBAD - JESR. 2014;:133–148.
MLA Yılmaz, Nusrettin et al. “4+4+4 Sistem değişikliğinin Ilk yılında Ilkokul Birinci sınıflardaki Durum: Sorunlar Ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği)”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2014, pp. 133-48.
Vancouver Yılmaz N, Taşçı G, Fidan M, Nurlu Ö. 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). EBAD - JESR. 2014:133-48.