Research Article
BibTex RIS Cite

DİNAMİK VE ETKİLEŞİMLİ BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Year 2021, Volume: 30 Issue: 2, 101 - 112, 31.10.2021
https://doi.org/10.35379/cusosbil.678745

Abstract

Bu deneysel çalışma, Fen ve Teknoloji dersinde dinamik ve etkileşimli bilgisayar destekli MEB Vitamin öğretim yazılımı yardımıyla yapılan eğitimin öğrencilerin akademik başarısına etkisini araştırmak için gerçekleştirilen deneysel bir çalışmadır. Araştırma süresinde deney grubu olan 5/C sınıfında geleneksel öğretimin yanı sıra bilgisayar destekli yazılım ile kontrol grubu olan 5/B sınıfında ise geleneksel öğretim yöntemiyle ders işlenmiştir. Kuvvet ve Hareket Başarı Testi öntest, sontest, ve kalıcılık testi olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Sonuç olarak; Fen ve Teknoloji dersinde, dinamik ve etkileşimli bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarısına geleneksel yöntemden daha çok katkı sağladığı görülmüştür.

References

  • Akçay, H., Tüysüz, C., & Feyzıoglu, B. (2003). Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Ögretiminin Ögrenci Basarısına ve Tutumuna Etkisine bir Örnek: Mol Kavramı ve Avogadro Sayısı. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2).
  • Alacapınar, F. G. (2009). Yapılandırmacı yaklaşım ve vitamin yazılımına göre programın değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 189-205.
  • Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi. Ankara : Yargıçoğlu Matbaası.
  • Atam, O.,& Tekdal, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5.sınıf öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi. Eğitim ve Teknolojileri Araştırma Dergisi, 1(2), 1-18.
  • Aycan, Ş., Ercan, A. R. I., Türkoğuz, S., Sezer, H., & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: yeryüzünde hareket örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 57-70.
  • Camnalbur, M., & Erdoğan, Y. (2008). A Meta Analysis on the Effectiveness of Computer-Assisted Instruction: Turkey Sample. Educational Sciences: Theory & Practice, 8(2).
  • Dinçer, S., & Güçlü, M. (2012). Effectiveness of using simulation in computer aided learning and new trends in science education: A meta-analysis study article.The Special Issue on Computer and Instructional Technologies, Vol. 10. Pp.35-49.
  • Evans, C., & Gibbons, N. J. (2007). The interactivity effect in multimedia learning. Computers & Education, 49(4), 1147-1160.
  • Hannafin, M. J. ve Peck, K. L. (1988). The design, development, and evaluation of instruction software. Macmillan Publishing Co., Inc., Indianapolis, IN.
  • Kocaoğlu, G. A.(2012). Web tabanlı yazılım olan vitamin programının öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale, 2012, 77s.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Özmen, H., & Kolomuç, A. (2004). Bilgisayarlı Öğretimin Çözeltiler Konusundaki Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 57.
  • Taş, E., Köse, S., & Çepni, S. (2006). The effects of computer-assisted instruction material on understanding photosynthesis subject. International journal of environmental and science education, 1(2), 163-171.
  • Yalın, İ. H. (2002), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara :Nobel Yayınları.
  • YILDIRIM, N. (2003). Ortaokul 5. Sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan MEB vitamin eğitim yazılımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve erişilerine etkisinin incelenmesi. Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2013, 178s
Year 2021, Volume: 30 Issue: 2, 101 - 112, 31.10.2021
https://doi.org/10.35379/cusosbil.678745

Abstract

References

  • Akçay, H., Tüysüz, C., & Feyzıoglu, B. (2003). Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Ögretiminin Ögrenci Basarısına ve Tutumuna Etkisine bir Örnek: Mol Kavramı ve Avogadro Sayısı. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2).
  • Alacapınar, F. G. (2009). Yapılandırmacı yaklaşım ve vitamin yazılımına göre programın değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 189-205.
  • Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi. Ankara : Yargıçoğlu Matbaası.
  • Atam, O.,& Tekdal, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5.sınıf öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi. Eğitim ve Teknolojileri Araştırma Dergisi, 1(2), 1-18.
  • Aycan, Ş., Ercan, A. R. I., Türkoğuz, S., Sezer, H., & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: yeryüzünde hareket örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 57-70.
  • Camnalbur, M., & Erdoğan, Y. (2008). A Meta Analysis on the Effectiveness of Computer-Assisted Instruction: Turkey Sample. Educational Sciences: Theory & Practice, 8(2).
  • Dinçer, S., & Güçlü, M. (2012). Effectiveness of using simulation in computer aided learning and new trends in science education: A meta-analysis study article.The Special Issue on Computer and Instructional Technologies, Vol. 10. Pp.35-49.
  • Evans, C., & Gibbons, N. J. (2007). The interactivity effect in multimedia learning. Computers & Education, 49(4), 1147-1160.
  • Hannafin, M. J. ve Peck, K. L. (1988). The design, development, and evaluation of instruction software. Macmillan Publishing Co., Inc., Indianapolis, IN.
  • Kocaoğlu, G. A.(2012). Web tabanlı yazılım olan vitamin programının öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale, 2012, 77s.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Özmen, H., & Kolomuç, A. (2004). Bilgisayarlı Öğretimin Çözeltiler Konusundaki Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 57.
  • Taş, E., Köse, S., & Çepni, S. (2006). The effects of computer-assisted instruction material on understanding photosynthesis subject. International journal of environmental and science education, 1(2), 163-171.
  • Yalın, İ. H. (2002), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara :Nobel Yayınları.
  • YILDIRIM, N. (2003). Ortaokul 5. Sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan MEB vitamin eğitim yazılımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve erişilerine etkisinin incelenmesi. Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2013, 178s
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Tekdal 0000-0001-5429-7709

Tugba Ilhan 0000-0002-7659-4904

Publication Date October 31, 2021
Submission Date January 22, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 30 Issue: 2

Cite

APA Tekdal, M., & Ilhan, T. (2021). DİNAMİK VE ETKİLEŞİMLİ BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30(2), 101-112. https://doi.org/10.35379/cusosbil.678745