Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin sosyobilimsel argümantasyon sürecinde kullandıkları kanıtların fonksiyonunun sınıf düzeyi ve dolayısıyla bilgi düzeylerine göre nasıl değiştiğini incelemektir. Karadeniz bölgesindeki bir devlet okulunun altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarında öğrenim gören toplamda 70 ortaokul öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilen bu tek durum çalışmasında ilk olarak, öğrencilerin küresel iklim değişikliği hakkındaki kavramsal bilgi düzeylerini belirlemek için açık uçlu üç sorudan oluşan bir bilgi testi uygulanmıştır. Ardından öğrenciler, küresel iklim değişikliği bağlamındaki iki farklı sosyobilimsel senaryo aracılığıyla büyük ve küçük grup tartışmalarına dâhil edilmişlerdir. Her sınıf düzeyindeki öğrencilerin kendi aralarında yaptıkları büyük ve küçük grup tartışmaları, ses kayıt cihazları yardımıyla kayda alınmıştır. Öğrencilerin büyük ve küçük grup tartışmaları sırasında kullandıkları kanıtlar, farklı kanıt kategorilerini içeren analitik bir kanıt değerlendirme aracı yardımıyla analiz edilmiştir. Toplanan veriler üzerinde gerçekleştirilen analizler; diğer öğrencilere nazaran bilgi düzeyi açısından daha iyi durumda olan sekizinci sınıf öğrencilerinin toplam kanıt kullanımında önde oldukları sonucunu ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte, öğrencilerin ağırlıklı olarak karşı iddiaları çürütme ve kendi iddialarını destekleme amaçlı kanıt kullanma eğiliminde oldukları da elde edilen önemli sonuçlar arasındadır. Ulaşılan sonuçlar, ilgili literatür temelinde de tartışılmış ve belirli öneriler verilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education