Bitişik
eğik el yazısının günümüzde 1-4.sınıflarda tamamen
uygulandığı;5-8.sınıflarda ise branş
öğretmenleri ve öğrenciler tarafından
terk edildiği gözlenmektedir İlkokuldan
başlayarak öğretilen el yazısına yönelik öğretmen ve öğrenci tutumlarını
belirlemek amacıyla 3 tane okuldan farklı kademelerde 48 tane sınıf öğretmeni,
3 tane okuldan farklı şubelerde 208 tane 5.sınıf öğrencisi ile “El yazısı
yazmak……gibidir; çünkü…… “tarzında metafor çalışması yapılmıştır. Öğretmen ve
öğrencilere iki farklı form hazırlanmıştır. Öğretmen için hazırlanan formda
cinsiyet, mezun olunan fakülte, kıdem
yılı, şu an kaçıncı sınıfı okuttuğu bilgileri; öğrenci için hazırlanan formda
ise şu an öğrenim gördüğü okulun adı ve cinsiyet bilgisi yer almıştır.
Araştırmada öncelikle 237 5.sınıf öğrencisi ile 49 sınıf öğretmenine ulaşılmış;
fakat öğrenci formlarından 26’sı , öğretmen formlarından 1’i eksik ya da anlamsız olduğu için
değerlendirme dışı bırakılmıştır. Bu yüzden kodlama işlemi 211 öğrenci ve 48
öğretmen formu üzerinden yapılmıştır. Sonuç olarak öğretmen ve öğrencilerin el
yazısına bakış açısının ağırlıklı olarak olumsuz olduğu görülmüştür.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 28, 2017 |
Submission Date | January 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 23 |