Bu çalışmanın
temel amacı, üstün yetenekli öğrencilerin argüman kalitelerinin ve informal
düşünme becerilerinin ne düzeyde olduğunu çeşitli sosyobilimsel konular
hakkında hazırlanmış senaryolar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma, Batı
Karadeniz’de bulunan bir Bilim Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 15 ortaokul
öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırma deseni olarak durum çalışmasının
kullanıldığı çalışmada, ilk iki haftalık süreçte öğrencilere argümantasyon hakkında
eğitim verilmiş, sonraki dört haftalık süreçte de öğrencilerin belirlenen
sosyobilimsel konular ile ilgili oluşturulan senaryolar ışığında küçük gruplar
halinde tartışmaları ve her bir öğrencinin fikrini yazılı birer argüman haline
getirmesi sağlanmıştır. Yazılı argümanlardan elde edilen verilerin analizi için
içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, uygulama sürecinin kısa
olmasına rağmen argümantasyon sürecine katılan öğrencilerin argüman
kalitelerinde ve informal düşünme becerilerinde bir değişim olduğunu
göstermiştir.
The main aim of this study is
to determine the argumantation level and informal reasoning of gifted students
by means of the scenarios related to socio scientific issues. The subject of the study includes 15
secondary school students attending Science and Art Center located in West
Blacksea. In the first two weeks of this case study students are informed about
the argumentation. In the following four weeks students are conducted four
group discussions about the socio scientific issues prepared by the researchers
and then each week they asked to write a
comprehensive argument that shows their points of view. Content analysis was utilized in order to
analyse students’ written argument. The
results of the study show that both students’argumentation level and their
informal reasoning changed although duration of the study is short.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | April 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 1 |