Bu çalışmada 2014-2015
eğitim-öğretim yılında Sosyal Bilgiler derslerinde öğretmenler tarafından
sorulan sorular, Bloom taksonomisine göre incelenmiştir. 4. Sınıf ve 7. Sınıf
Sosyal Bilgiler derslerine giren iki öğretmenin dört hafta derslerine girilerek
gözlenmesi sonucu elde edilen sorular betimsel analiz ile incelenmiştir. Nitel
olarak yapılan bu araştırmanın yöntemi gözlem ve görüşme olup, veri toplama
aracı olarak, Yapılandırılmamış gözlem formu ve uzman görüşü alınarak
hazırlanmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan çalışmada öğretmenlerin ilk
olarak Bloom taksonomisinin bilişsel alanında bulunan bilgi basamağındaki
soruları tercih ettiği görülmüştür. İkinci sırada ise kavrama basamağı soruları
gelmektedir. Analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarında sorulan soruların
sayısının oldukça az olduğu görülmüştür. Uygulama düzeyinde ise hiç soru
sorulmadığı belirlenmiştir. Görüşme formu aracılığıyla toplanan verilerde öğretmenlerin
daha çok üst düzey sorular sorulması gerektiğini düşündüğü fakat uygulamada alt
basamaklardaki soruları tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenler tarafından
görüşme formu aracılığıyla örnek olarak sorulan sorularda da yine Bloom
taksonomisine göre alt basamakta ki soruların sorulduğu belirlenmiştir. Sonuç
olarak öğretmenlerin aslında üst düzeyde soruların sorulmasının gerektiğini
düşündüğü ancak soru sorarken alt basamaktaki soruları daha çok kullandıkları
belirlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Submission Date | April 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.